Τα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης ως γραφικός συγγενής

Θα βγουν τα Μέσα μήπως και οι Ενώσεις των δημοσιογράφων να μιλήσουν ποτέ για τον τρόπο που αντιμετωπίζεται η πόλη; Στη σιωπή βασίζεται όλο αυτό...

Γιώργος Τούλας
τα-μμε-της-θεσσαλονίκης-ως-γραφικός-συ-565537
Γιώργος Τούλας

Παρακολουθώντας μια από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διαπλοκής κυβερνητικής εξουσίας και ΜΜΕ που ξέσπασαν στην Ελλάδα τα χρόνια μετά την έναρξη της Κρίσης, την υπόθεση της περίφημης καμπάνιας ενεργοποίησης για τον ιό ”Μένουμε σπίτι”, μιας καμπάνιας που όφειλαν όλα τα ΜΜΕ να παίζουν δωρεάν για λόγους εθνικής ανάγκης βγάζει κανείς πολύ χρήσιμα συμπεράσματα.

Όχι μόνο για τον τρόπο που η κυβέρνηση έστησε το παιχνίδι της ενίσχυσης των μεγάλων συγκροτημάτων που την στηρίζουν εδώ και χρόνια και φρόντισαν για την εκλογή της αλλά και σε δεύτερο βαθμό πως υποτιμά απόλυτα τη νοημοσύνη των υπολοίπων ΜΜΕ και κυρίως των τοπικών ΜΜΕ.

Και αν στην υπόλοιπη Ελλάδα τα ξεροκόματα του χιλιάρικου στην πλειοψηφία, πλην εξαιρέσεων τοπικών διαπλοκών μοιράστηκαν στη μέση της καραντίνας σαν φιλανθρωπία, στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης είναι πραγματικά αποκαλυπτικό το τι έγινε.

Όταν στην Αθήνα υπάρχουν συγκροτήματα ΜΜΕ που πήραν και ενάμιση ίσως και περισσότερα εκατομμύρια ευρώ έκαστος για να φιλοξενήσουν απλά ένα μπανεράκι που έλεγε Μένουμε Σπίτι στη Θεσσαλονίκη του 1,2 εκ. κατοίκων όχι μόνο δεν τηρήθηκε η αναλογικότητα του 1/4 ως θα όφειλε αλλά πετάχθηκε στην κυριολεξία ένα πουρμπουάρ που έκλεισε στόματα αδυνατισμένων και εξασθενημένων ΜΜΕ.

Από τα 20 εκ. ευρώ της καμπάνιας στη Θεσσαλονίκη αν πήγαν με το ζόρι συνολικά 280.000 ευρώ στο σύνολο των Μέσων της είναι θαύμα. Μάλιστα ένα μέρος από αυτά πήγε σε Αθηναϊκά ΜΜΕ που επιχειρούν απλά εδώ.

Η parallaxi όπως από την πρώτη στιγμή ανακοίνωση πήρε 3.000 ευρώ για την καμπάνια. Για το site και 0 ευρώ για το έντυπο παρότι κυκλοφορεί 31 χρόνια και είναι το παλαιότερο σε κυκλοφορία free press στην Ελλάδα. Πήρε δηλαδή ακόμα και το ένα τρίτο των χρημάτων από site που στην κατάταξη επισκεψιμότητας έχουν το ένα δέκατο της δικής της επισκεψιμότητας. 

Μια ματιά στα υπόλοιπα site της πόλης δείχνει πως η εικόνα δεν είναι καλύτερη.

Η voria 5000, το Thestival 3.000, το typosthes 3.000,  το Glow 5.000, το Thestoday 2.000 ευρώ, το Thessnews 3.000,  το biscotto 1.000, το karfitsa.gr 8.000,  η εφημερίδα Μακεδονία 17.500,  η εφημερίδα Θεσσαλονίκη 5.000, η Καρφίτσα 15.000 Μetro Sport 8.000  Tύπος Θεσσαλονίκης 5.000.

Από τα ραδιόφωνα χαρακτηριστικά παραδείγματα ο Imagine 10.000, o Focus 5.000, o Fly 2.000, o Velvet 10.000, o Metropolis 20.000,  Λαϊκός 20.000, Plus radio 20.000, RAINBOW 15.000, ROCK FM 10.000, RSO 10.000 ,STATUS 5.000,  We Radio 5.000, ZOO 20.000, FM 100 5.000 ,Eρωτικος 15.0000, Κοσμοράδιο 20.000, Πανόραμα 5.000, Ραδιο 1 10.000 ,Ραδιο Θεσσαλονίκη 30.000, Χρώμα 5.000,  και από την τηλεόραση Ατλας TV 10.000 Epsilon tv 5.000, Europe one 7.000, TV 100 5.000, Bεργίνα 20.000, Εγνατία 5.000 κλπ.

Η σύγκριση βέβαια είναι συντριπτική. Ο ακροατής και ο αναγνώστης της Θεσσαλονίκης είναι για την κυβέρνηση πολίτης βήτα κατηγορίας σαφώς και κυρίως ο εργαζόμενος των ΜΜΕ της πόλης.

Το ίδιο όμως συμβαίνει και για τους εκλεγμένους βουλευτές της πόλης που κάθε φορά που  μια τέτοια αδικία αποκαλύπτεται σφυρίζουν αδιάφορα και λένε ότι σε μια επόμενη φορά θα διορθωθεί η αδικία.

Μέχρι τις επόμενες εκλογές που ατσαλάκωτοι από τέτοια θέματα θα ζητήσουν από τα ΜΜΕ  να  φιλοξενήσουν τις φοβερές τους θέσεις για την ανάταση της πόλης. Άλλωστε θα βγουν τα Μέσα μήπως και οι Ενώσεις των δημοσιογράφων να μιλήσουν ποτέ για τον τρόπο που αντιμετωπίζεται η πόλη; Στη σιωπή βασίζεται όλο αυτό…

ΥΓ. Ακόμα και σε αυτά τα ποσά βέβαια που δόθηκαν εδώ θα είχε σημασία να μελετήσει κανείς την ανταπόκριση των συγκεκριμένων Μέσων, την επισκεψιμότητα τους, τις πωλήσεις τους αν πωλούνται κλπ και τις σχέσεις με την κόμμα που κυβερνά. Ψιλά γράμματα θα μου πείτε…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα