Τα στερεότυπα
Η ανάρτηση του κ. Γαβρόγλου ήταν λανθασμένη, ανεξάρτητα των όποιων προθέσεών του.
Το στερεότυπο δεν αναπαράγεται όταν μια γυναίκα κάνει μαθηματικό λάθος. Το στερεότυπο αναπαράγεται όταν ένας άντρας -κι όχι μόνο- θεωρεί πως οι γυναίκες πάσχουν στην αριθμητική κάθε φορά που βλέπει μια γυναίκα να κάνει μαθηματικό λάθος.
Η ανάρτηση του κ. Γαβρόγλου ήταν λανθασμένη, ανεξάρτητα των όποιων προθέσεών του. Το ίδιο λανθασμένη ήταν η μη παραδοχή του λάθους στη διευκρινιστική δήλωση.
Η κ. Κεραμέως είδε το σεξιστικό στερεότυπο στην ανάρτηση και αντέδρασε. Περιέργως δεν είχε δει την αναπαραγωγή του σεξιστικού στερεοτύπου που θέλει τις γυναίκες να μην ενδιαφέρονται για την πολιτική όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε πως «δυστυχώς δεν υπάρχουν τόσες γυναίκες που θα ενδιαφέρονταν να ασχοληθούν με την πολιτική» για να εξηγήσει γιατί μόνο 5 στα 51 μέλη του υπουργικού του συμβουλίου είναι γυναίκες (σήμερα 6 στα 52) ούτε την αναπαραγωγή του σεξιστικού στερεοτύπου που θέλει τις δουλειές του σπιτιού να είναι γυναικείες δουλειές όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε πως αναγνωρίζει (sic) ότι «οι δουλειές του σπιτιού είναι υπόθεση της νοικοκυράς».
Δεν ξέρω πως θα μπορούσε να τα δει αυτά τα στερεότυπα, βεβαια, όταν η ίδια δήλωσε πως οι πρώτες τρεις λέξεις που είπε το παιδί της ήταν “μπαμπά”, “μαμά”, “Κυριάκος”. Ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει μια λάθος δήλωση, μια δήλωση που αναπαράγει στερεότυπα ακόμα κι αν δεν θεωρείται γενικώς σεξιστής. Σε πολλούς και πολλές υπάρχουν υπολείμματα στερεοτύπων που κατασκευάζονται κοινωνικά και αναπαράγονται μέσα απο την κυριάρχη κουλτούρα.
Ο σεξιστικός λόγος καταγγέλεται χωρίς προϋποθέσεις, με στόχο την καταπολέμησή του. Δεν δείχνουμε επιλεκτική ευαισθησία ούτε ρίχνουμε κόσμο στην πυρά. Ο σεξισμός δεν πλήττει μόνο τις γυναίκες, ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες.
Και τώρα ας επιστρέψουμε στη συζήτηση που κάναμε σχετικά με την κ. Κεραμέως πριν τις αναρτήσεις του κ. Γαβρόγλου, αυτή για την προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας.
Αυτή τη συζήτηση για τον συγχρωτισμό στις σχολικές αίθουσες που στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα έχουν κατα μέσο όρο 20 μαθητές, σύμφωνα με την ίδια την Υπουργό. Αυτή τη συζήτηση για την ανάγκη να προστεθούν νέες σχολικές αίθουσες στο εκπαιδευτικό σύστημα και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό.
Η στρατηγική “έχει ο Θεός” που ενστερνίζεται η κυβέρνηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.