Featured

Τι γεύση θα έχει το 2022;

Οι experts αποφάνθηκαν για τις νέες συνήθειες που θα υιοθετήσουμε το 2022.

Σόνια Ταλαντινού
τι-γεύση-θα-έχει-το-2022-876023
Σόνια Ταλαντινού
Πηγή: Unsplash

Όπως κάθε χρόνο η μόδα λανσάρει τις τάσεις, εμπνέοντας τους fashionistas σε κάθε γωνιά του πλανήτη, έτσι και η κουλτούρα της διατροφής, όσον αφορά στο φαγητό και το ποτό, παρουσιάζει τα trends που θα επικρατήσουν, με τις τιμές των πρώτων υλών, τη βιωσιμότητα, τη συνεχιζόμενη πανδημία και την παγκοσμιοποίηση ν’ αποτελούν τους βασικούς ρυθμιστές του παιχνιδιού.

Οι experts αποφάνθηκαν για τις νέες συνήθειες που θα υιοθετήσουμε το 2022.

Μαγείρεμα με υπευθυνότητα 

Ποιος μπορεί να ξεχάσει την τρέλα με το ψήσιμο σπιτικού ψωμιού, κάνοντας το   2020 κάθε σπίτι κι έναν μικρό φούρνο γειτονιάς; Οι μαγειρικές δεξιότητες που  αποκτήσαμε στην αρχή της πανδημίας παραμένουν, αλλά πλέον αποκτούν  συνείδηση. Με τις τιμές των τροφίμων να αυξάνονται σημαντικά, οι καταναλωτές αναζητούν δημιουργικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσουν ακόμα και τα τελευταία συστατικά στο πίσω μέρος του ντουλαπιού ή του ψυγείου τους. Μια τάση που βοηθάει σημαντικά στην αντιμετώπιση της τεράστιας σπατάλης  τροφίμων. Επίσης, η επιλογή των πρώτων υλών σε μικρή χιλιομετρική απόσταση  από τον τόπο κατοικίας συμβάλλει σε αυτό. Στην Αμερική, το 65% των πολιτών προσπαθεί να αγοράσει από τοπικές εταιρίες όταν είναι δυνατόν και 1 στους 3 millennials επιμένει ότι η αγορά τοπικών προϊόντων είναι προτεραιότητα γι’ αυτούς. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται, όμως, και οι επαγγελματίες στην εστίαση, που δημιουργούν μικρότερα μενού, προσαρμόζοντας τις γκουρμέ ιδέες τους στις νέες συνθήκες και κόστη. «Ναι» στην καινοτομία, αλλά με τοπικά συστατικά και δημιουργικές προσεγγίσεις για την ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων.

Πράσινη συνείδηση

Με τόσο λόγο να γίνεται για τη βιωσιμότητα και τα ηθικά τρόφιμα, οι κολοσσοί   τροφίμων δεσμεύονται να προσφέρουν περισσότερες επιλογές φυτικής   προέλευσης, με έμμεσο στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παγκόσμιας τροφικής αλυσίδας. Έτσι, σταδιακά ξεκινάει η μετάβαση σε μια πιο ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, με την εκπαίδευση των καταναλωτών σε αυτήν. Σε ανάλογη φιλοσοφία, και η τάση για αλλαγές στη χρήση των πλαστικών, που επηρεάστηκαν σαφώς από την κατακόρυφη άνοδο του food delivery.  Βιοδιασπώμενα, κομποστοποιήσιμα περιτυλίγματα τροφίμων κυκλοφορούν ήδη στην αγορά, ενώ αναμένουμε να δούμε περισσότερες καινοτομίες από   κατασκευαστές, σε συσκευασίες ανακυκλώσιμες, που διατηρούν αναλλοίωτη την  ποιότητα των τροφίμων, διατηρούν τη θερμοκρασία τους και δεν παραβιάζουν την ασφάλειά τους.

Στο πλαίσιο αυτής της υπεύθυνης στάσης, ολοένα και αυξάνονται οι  ”reducetarianists”, που δεν είναι ούτε χορτοφάγοι ούτε vegans, αλλά στοχεύουν  στο να μειώσουν την κατανάλωση ζωικών προϊόντων, κυρίως για  περιβαλλοντικούς λόγους. 

Πηγή: Unplash

Μάνα γη 

Ως ένα από τα πιο υγιεινά δημητριακά, ένας συνδυασμός υγείας, αλλά και οικονομικής τιμής, η βρώμη βρίσκεται στην κορυφή. Καθώς το γάλα της αυξάνεται σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές την επέλεξαν ως ο καλύτερο εναλλακτικό για κατεψυγμένα επιδόρπια, γλυκά, τυρί, βούτυρο, αλείμματα. Κι ενώ οι καταναλωτές δείχνουν να ξετρελαίνονται με τη βρώμη, νέες προτάσεις με βάση τα σιτηρά έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά. Οι ειδικοί προβλέπουν κατακόρυφη άνοδο στη ζήτηση του κριθαριού, της κάνναβης, του φιστικιού και του φαγόπυρου!

Το ανοσοποιητικό στο επίκεντρο

Με την πανδημία να συνεχίζεται, το χτίσιμο της ανοσίας του οργανισμού  παραμένει το Α και το Ω. Τα ευρήματα  από την ετήσια έρευνα «What’s Trending in Nutrition» προβλέπουν ότι η υποστήριξη του ανοσοποιητικού θα παραμείνει βασικός παράγοντας στη διατροφή μας και το 2022. Κι έτσι, αντί να το  ενισχύουμε με έμμεσους  τρόπους, θα συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να στραφούμε σε μια καθημερινή διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, προβιοτικά, σελήνιο, ψευδάργυρο και  βιταμίνες A, C και D.  

Πηγή: Unsplash

The new digi world  

Οι δυνατότητες ψηφιακών παραγγελιών, τα μενού QR και οι επιλογές πληρωμής χωρίς αφή είναι τα νέα δεδομένα στην καθημερινότητά μας, που κυριαρχούν στα εστιατόρια και τις υπηρεσίες διανομής φαγητού. Σε έρευνα 1.200 διαιτολόγων στην Αμερική, το  90% ανέφερε ότι οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι η  μεγαλύτερη τάση και το 2022, με τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να  επανεξετάζουν τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών, όπως προσφορές, κουπόνια και πρωτότυπες εικονικές εμπειρίες. 

Και ανάμεσα στις νέες συνήθειές μας που δείχνουν να παγιώνονται είναι η εργασία από το σπίτι και η διαδικτυακή εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει περισσότερα πρωινά και μεσημεριανά γεύματα εντός. Η αμερικανική εταιρία Nestle προβλέπει ότι καθώς οι καταναλωτές είναι πλέον ενημερωμένοι για όλες τις επιλογές πρωινού και μεσημεριανού στο σπίτι, οι τάσεις για το πρωινό θα περιλαμβάνουν «μη παραδοσιακές πρωτεΐνες», όπως μπέικον chorizo, vegan σάντουιτς με φυτικά συστατικά ή ένα πιάτο με βάση τα αβγά, ενώ στο μεσημεριανό, θα   πρωταγωνιστήσουν οι σαλάτες από τη διεθνή κουζίνα και τα μπολ με βάση τα    δημητριακά! 

International savour

Κι αφού αναφέραμε τις κουζίνες του κόσμου, δεν μπορούμε να μη σταθούμε στην επίδρασή τους στις διατροφικές μας συνήθειες. Την ώρα που ο όρος “fusion” είναι  out of fashion, ένα κύμα μιας νέας πολυεθνικής, «χωρίς σύνορα» κουζίνας αγκαλιάζει τη μοναδική ταυτότητα κάθε ατόμου, «προκαλώντας» τους γευστικούς του κάλυκες με νέες εμπειρίες. Εδώ, πρωταγωνιστούν οι πιο καυτερές γεύσεις. Οι σεφ που ρωτήθηκαν, μάλιστα, από την Εθνική Ένωση Εστιατορίων και την  Αμερικανική Ομοσπονδία Μαγείρων προβλέπουν ότι αυτές οι πέντε περιοχές με τις κουζίνες τους θα επηρεάσουν τις νέες γευστικές μας συνήθειες: η ΝΑ Ασία (Βιετνάμ, Σιγκαπούρη, Φιλιππίνες), η Ν. Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία, Χιλή), η Καραϊβική (Πουέρτο Ρίκο, Κούβα, Δομινικανή Δημοκρατία), η Β. Αφρική (Μαρόκο, Αλγερία, Λιβυή) και η Δυτ. Αφρική (Νιγηρία, Γκάνα, Δυτ. Σαχάρα). 

The spirit is on! 

Με τους επαγγελματίες του κλάδου να ανυπομονούν για τα ποτά που θα     σερβίρουν στην μπάρα τη νέα χρονιά και τους καταναλωτές να αναζητούν την   επιστροφή τους στην κανονικότητα, όλο και περισσότεροι χώροι διασκέδασης αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο εφευρετικοί, με πρώτα τα εστιατόρια, τα οποία το ένα μετά το άλλο εντάσσουν στην κάρτα τους και σερβίρουν όλων των ειδών πλέον τα κοκτέιλ, κρατώντας τους πελάτες τους περισσότερο χρόνο στον χώρο. Αν, λοιπόν, μιλάμε για αλκοόλ, φέτος… «Η τεκίλα είναι η νέα βότκα». Σύμφωνα με μεγάλη αμερικανική πλατφόρμα οινοπνευματωδών ποτών, το 80% των εμπόρων λιανικής σχεδιάζει να εφοδιαστεί με περισσότερη τεκίλα τη φετινή χρονιά, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια, η ζήτησή της αυξήθηκε κατά 13 %, σε αντίθεση με τη βότκα που μειώθηκε κατά 2%! 

Μια άλλη έρευνα από εταιρίες ποτών και τροφίμων κατέληξε στην ολοένα  αυξανόμενη κοινότητα των νηφάλιων millennials και Gen Z-ers, που επιδεικνύουν μια πιο μετρημένη προσέγγιση στην κατανάλωση του αλκοόλ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρία ανάλυσης μάρκετινγκ Mintel, το 24% άνω των 22 ετών ισχυρίζεται ότι δεν πίνει αλκοόλ συχνά ή καθόλου όταν δειπνεί έξω για λόγους υγείας. Έτσι, φέρνουν στην κορυφή τα κρασιά χωρίς αλκοόλ, τις μπίρες με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, τα mocktails, αλλά και το new entry στην κατηγορία, ποτά εμπλουτισμένα με CBD (κανναβιδιόλη), για βελτίωση της διάθεσης και χαλάρωση.  

Το 2022, αναμένουμε και μια αυξημένη χρήση φρέσκων φρούτων και λαχανικών στα κοκτέιλ. Η καθαρή γεύση τους ενισχύει το γευστικό προφίλ τους, προσθέτοντας σε αυτό μοναδικά χρώματα και μεγάλο διατροφικό όφελος. 

Συνέχεια των κοκτέιλ, και είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα οι ουρανίσκοι  εκπαιδεύτηκαν σε πιο πικρές γεύσεις, όπως το spritz και το negroni. «Το πικρό είναι μια γεύση που κερδίζει ολοένα και περισσότερους πιστούς», υπογραμμίζουν  οι ειδικοί, αναδεικνύοντας το Spritz ως το cocktail του 2022! Ελαφρύ, σερβίρεται με πάγο και ανθρακούχο νερό, συνήθως στα διαλείμματα από τη δουλειά ή μετά τη λήξη ενός πολύωρου zoοm. Μήπως, όμως, ήρθε η ώρα και για κάτι πιο ιδιαίτερο; Το Singani της Βολιβίας (βολιβιανή γκράπα), που θα συναντάμε όλο και περισσότερο φέτος, είναι φτιαγμένο από σταφύλια Muscatel της Αλεξάνδρειας. Θυμίζει γρήγορο ραντεβού με φρούτα και λευκά λουλούδια και είναι σούπερ νόστιμο. 

Για το τέλος, σας έχω το καλύτερο. Ενώ η τάση στα κρασιά δείχνει αύξηση στα ροζέ και μείωση των κόκκινων, στον χώρο των αφρώδων οίνων, το motto είναι «η καλύτερη στιγμή για bubbles είναι κάθε στιγμή. Τα αφρώδη κοκτέιλ είναι ελαφριά κι ελκυστικά επειδή μπορούν να καταναλωθούν οποιαδήποτε ώρα, προσφέροντας ατελείωτες επιλογές μίξεων, όπως με βότκα, κονιάκ, τζιν και ρούμι. Cheers!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα