Featured

Τρία βιβλία (που πρέπει) να διαβάσεις

Τρεις διαφορετικές, μεταξύ τους, εκδόσεις με άρωμα Θεσσαλονίκης

Parallaxi
τρία-βιβλία-που-πρέπει-να-διαβάσεις-858404
Parallaxi

Τρία βιβλία με κοινό σημείο τη σχέση των συγγραφέων τους με τη Θεσσαλονίκη, κυκλοφόρησαν πρόσφατα και σας προτείνουμε. Διαφορετική θεματολογία στον πυρήνα τους, όμως με έντονη την κοινωνική αναφορά και την ματιά απέναντι σε ζητήματα που (μας) απασχολούν. Ο Αντώνης Δημητρίου, παρουσιάζει έναν σημαντικό οδηγό ζωής που πηγάζει μέσα από την αισιοδοξία που έδειξε ο ίδιος αρχικά στη ζωή και μετά από αυτή που από φύση έχουμε μέσα μας. Ο Γιάννης Α. Μυλόπουλος καταγράφει τη δική του εμπειρία για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τα αρχαία του σε μία περίοδο που είχε σημαντική θέση στη καρδιά των γεγονότων. Από την άλλη, ο Παναγιώτης Σερ. Χανός γράφει ένα μυθιστόρημα δύο εποχών, με αναφορές στο δράμα των προσφύγων στη Λέσβο, στις κατασκοπίες του Αιγαίου και την ιστορική αναδρομή στην Πόλη, βάζοντας σε πρώτο πλάνο τον έρωτα.

“Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ” – Δημήτρης Αντωνίου (Εκδόσεις Μολύβι)

Μήπως αντί για την ευτυχία να αρχίσουμε να αναζητούμε την αισιοδοξία; Ίσως το πιο χρήσιμο εργαλείο και στα εύκολα αλλά κυρίως στα δύσκολα. Και σε μια ζωή που οι δυσκολίες είναι το μόνο σίγουρο, καλό είναι να είμαστε αισιόδοξα προετοιμασμένοι!

Στο βιβλίο αυτοβελτίωσης “Η τέχνη της αισιοδοξίας” που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μολύβι, ο Δημήτρης Αντωνίου αφηγείται με τον μοναδικό του τρόπο μια  διαδρομή γεμάτη από μαθήματα ζωής που στόχο έχουν να δημιουργήσουν την πόρτα που επιθυμεί ο καθένας μας να διαβεί για μια καλύτερη ζωή. «Η τέχνης της αισιοδοξίας» είναι ακριβώς αυτή η πόρτα και μας καλεί τη διαβούμε μαζί του, αξιοποιώντας μερικά ανεκτίμητα εργαλεία από το μέλλον και το παρελθόν.

Ο Δημήτρης Αντωνίου, στα τριανταένα του χρόνια, δε σταματάει στιγμή να δημιουργεί, παρά το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα που τον καθήλωσε σε αναπηρικό αμαξίδιο από τα δεκαέξι του χρόνια. Πραγματοποίησε τις σπουδές του στο τμήμα φυσικής του Α.Π.Θ και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην οικονομική επιστήμη στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Συμμετέχει και με μεγάλη θέρμη σε επιστημονικές και κοινωνικές εκδηλώσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Τελευταία πολυετή του προσπάθεια είναι η έμπνευση και συγγραφή του κόμικς «Λέμε STOP στην οδική ανασφάλεια» το οποία διανέμεται δωρεάν στα σχολεία που επισκέπτεται για εθελοντικές δράσεις με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή

Επίσης, έχει γράψει δύο συλλογές διηγημάτων με τίτλο «Έτσι είναι η ζωή» και «Ας είναι όνειρο αυτό» και ένα μυθιστόρημα με τίτλο «Ένας καλύτερος άνθρωπος». Ακόμη, έγραψε το σενάριο, σκηνοθέτησε και συμμετείχε ως ηθοποιός στην θεατρική παράσταση ‘’Στα καλά του καθισμένου’’. Η πιο πρόσφατη δημιουργία του είναι αυτό το βιβλίο αυτοβελτίωσης ‘’Η τέχνη της αισιοδοξίας’’

“ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ” – Η περιπέτεια ενός έργου που έγινε ανέκδοτο | Γιάννης Α. Μυλόπουλος (Εκδόσεις Παπαζήση)

Το “Μετρό και Αρχαία” είναι ένα πολιτικό θρίλερ που περιγράφει την περιπέτεια ενός μεγάλου δημόσιου έργου υποδομής που εξαιτίας των καθυστερήσεων και των παλινωδιών στην εκτέλεσή του, κατάφερε να αποκτήσει τον τίτλο του πιο σύντομου ανέκδοτου, όπως αναγράφεται άλλωστε και στον υπότιτλο του βιβλίου του καθηγητή και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ Γιάννη Α. Μυλόπουλου που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Παπαζήση.

Το βιβλίο αποκαλύπτει τις πολιτικές σκοπιμότητες, τις μικροπολιτικές επιδιώξεις, τη διαχειριστική ανεπάρκεια και τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης ενός μεγάλου έργου βιώσιμης ανάπτυξης με πολύπλευρες οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαστάσεις και οφέλη. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι η επιτομή της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας της Ελλάδας. Οι καθυστερήσεις, οι παλινωδίες και τα τεχνητά διλήμματα κατά την εκτέλεση του έργου αναδεικνύουν την αλήθεια για την υστέρηση της οικονομικής και κοινωνικής προόδου στη χώρα. Η οποία πρόοδος για να κερδηθεί, χρειάζεται ρήξη με το παρελθόν και διαρκής σύγκρουση με το πολιτικό κατεστημένο και με τα οικονομικά συμφέροντα.

Ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Γιάννης Μυλόπουλος, με την ιδιότητα του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ το διάστημα 2016 – 2019, το πιο κρίσιμο και δημιουργικό διάστημα τόσο για την πρόοδο του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όσο και για την ταυτόχρονη προστασία και ανάδειξη in situ των πολύ σημαντικών αρχαιοτήτων που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του, αποκαλύπτει στο βιβλίο τις καλές στιγμές, αλλά και τη διαχειριστική ανεπάρκεια.

Καταδεικνύει τις αντιφάσεις, τις πολιτικές σκοπιμότητες και τα οικονομικά συμφέροντα που έκαναν ένα έργο που έπρεπε να έχει τελειώσει από το 2012, να καθυστερεί και να μην ολοκληρώνεται μέχρι και σήμερα, σε βάρος της πόλης της Θεσσαλονίκης και των πολιτών της που ταλαιπωρούνται καθημερινά, αλλά και σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και των δημόσιων ταμείων που επιβαρύνονται εξ αιτίας των καθυστερήσεων.

Ο Γιάννης Α. Μυλόπουλος γεννήθηκε το 1958 στη Θεσσαλονίκη. Τελείωσε το εξατάξιο γυμνάσιο του Πειραματικού Σχολείου της Θεσσαλονίκης το 1976. Πήρε το δίπλωμα του Πολιτικού Μηχανικού το 1982 και διδακτορικό δίπλωμα το 1987 από την Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ. Από το 1990 έως και σήμερα υπηρετεί ως μέλος ΔΕΠ στον Τομέα Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος, του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, από το 2003 ως Καθηγητής. Εργάστηκε ως Επισκέπτης Καθηγητής στο York University στον Καναδά, στο Stevens Institute of Technology στις ΗΠΑ και στο European University στην Κύπρο. Το 2010 εκλέχθηκε Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατά την τετραετή θητεία του υπήρξε προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων, καθώς και εκπρόσωπός της στην Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων. Το ίδιο διάστημα διετέλεσε Πρόεδρος του ΔΣ του Κέντρου Τεχνολογίας και Διάδοσης Επιστημών “ΝΟΗΣΙΣ”, καθώς και του Τελλόγλειου Ιδρύματος της Θεσσαλονίκης. Έχει εκδώσει άλλα δύο βιβλία, έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, έχει συμμετάσχει και έχει συντονίσει δεκάδες ερευνητικά έργα στον τομέα της Βιώσιμης Ανάπτυξης για το Περιβάλλον, ενώ αρθρογραφεί τακτικά σε εφημερίδες και ιστοσελίδες.

“ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙΣΑΡ” | Παναγιώτης Σερ. Χανός (Εκδόσεις Γράμματα)

Η υπόθεση του «Eρωτευμένου Καίσαρα» εκτυλίσσεται παράλληλα σε δύο επίπεδα του χρόνου. Στο εγγύς μέλλον, στη σύγχρονη Ελλάδα με φόντο το δράμα των προσφύγων στη Λέσβο και τον αόρατο πόλεμο των κατασκόπων στις δύο πλευρές του Αιγαίου, αλλά και στο παρελθόν, στα τέλη Φλεβάρη του 1453, πίσω από τα θαλάσσια τείχη της πολιορκημένης, από τους Οθωμανούς, βασιλεύουσας Πόλης.

Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους, σχοινοβατούν η αρχαιολόγος Ντόροθι Γλαυκία και ο ιδιοφυής βυζαντινολόγος Έρασμος Βιεννέζης, αναζητώντας αρχαία σύμβολα και επιγραφές μέσα στον λαβύρινθο μιας υπόγειας πολιτείας, στο λημέρι της μυστικής Αδελφότητας των Ιπποτών του Δράκου. Αναζητώντας την απάντηση για το μεγαλύτερο απόκρυφο της ελληνικής Ιστορίας, για ένα επικίνδυνο μυστικό, ένα ανομολόγητο, που καραδοκεί επί έξι αιώνες αθόρυβα και καρτερικά, στη χοάνη του Θρύλου και της Λήθης.

Ένα μυθιστόρημα που εκτός από το μυστήριο και τη φαντασία, τις ιστορικές και αστυνομικές πτυχές του, τα φιλοσοφικά ή θεολογικά του διλήμματα, γράφτηκε κυρίως ως ένα είδος ύμνου, μιας νοερής σπονδής, προς την πεισματώδη μάχη, την «ιερή» θυσία του Έρωτα για να νικήσει τον Θάνατο.

Γιατί τελικά… τα μικρά και ασήμαντα «αν» που ραδιουργούν αδιάλειπτα μέσα στο μεδούλι των καταστάσεων, των σχέσεων, των εξαρτήσεων και των συναισθημάτων… είναι που γράφουν την ιστορία.

Ο Παναγιώτης, Σεραφείμ, Χανός κατάγεται από πρόσφυγες γονείς από την Καλλίπολη και τη Μάδυτο του Ελλησπόντου, παιδιά των διωγμών, των χαμένων πατρίδων και του πολέμου που κατέληξαν στη Βόρεια Ελλάδα. Σπούδασε τη δημοσιογραφία στη Θεσσαλονίκη και την Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Μεταπτυχιακά αναζήτησε τη γνώση ως «Σύμβουλος Επικοινωνίας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης» και ως υποψήφιος Διδάκτωρ του Παντείου στην Κοινωνιολογία της Λογοτεχνίας. Εργάστηκε στις εφημερίδες «Αυριανή», «Απογευματινή», «Ελληνικό Βορρά» και «Μακεδονία», στο MEGA Channel, στην ΕΤ3 και στην TV100, στο δημοτικό ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης, σε γραφεία Τύπου και περιοδικά των δήμων: Θεσσαλονίκης, Κορδελιού-Ευόσμου, Νέας Καλλικράτειας και Πυλαίας-Χορτιάτη. Είναι τακτικό μέλος της Ε.Σ.Η.Ε.Μ-Θ, ενώ διετέλεσε αιρετό μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, του Μορφωτικού της Ιδρύματος και του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού της Συμβουλίου. Το λογοτεχνικό του έργο έχει διακριθεί σε πανελλήνιους και διεθνείς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και βραβεύτηκε από συλλόγους Πολιτισμού, Τέχνης και Λόγου (Εθνική Εταιρεία Ελλήνων Συγγραφέων, Ελληνική Αμφικτιονία, Φεστιβάλ Ποίησης Θεσσαλονίκης, Ενωτική Πορεία Συγγραφέων, Οργάνωση Πολιτισμού «Αργοναύτες», Πολιτιστικό Σωματείο «Culture4All – Πολιτισμός για Όλους», Πνευματικοί Ορίζοντες Λεμεσού, International Art Society κλπ). Το 1990 κυκλοφόρησε συλλογή με ποιητικά και σημειωτικά κείμενά του με τίτλο «Οι ρομαντικοί βλέπουν καλά μέσα στη νύχτα» και το 1998 εκδόθηκε (Εκδόσεις Όμηρος) συλλογή διηγημάτων του με τίτλο «Η ουρά της τίγρης».

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα