Γευση

Ένα γευστικό ταξίδι στο ακριτικό Διδυμότειχο: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα ποιότητας της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ

Γνωρίσαμε καλύτερα το brand ΓΑΛΠΟ, τις σχέσεις της LIDL Hellas με τους Έλληνες παραγωγούς και επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ σε ένα απολαυστικό ταξίδι

Χρυσάνθη Αρχοντίδου
ένα-γευστικό-ταξίδι-στο-ακριτικό-διδυ-1327263
Χρυσάνθη Αρχοντίδου

Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι ένα υπέροχο ταξίδι γεύσεων θα μας έφτανε μέχρι το Διδυμότειχο, ένα ταξίδι γεμάτο με καινοτόμα και απολαυστικά γαλακτοκομικά προϊόντα;

Κι’ όμως, η LIDL Hellas μέσα από ένα press trip εμπειρίας, μας έδωσε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το ακριτικό Διδυμότειχο, να ανακαλύψουμε τις ομορφιές του Δέλτα του Έβρου, να γευτούμε τα πεντανόστιμα προϊόντα που προμηθεύεται η LIDL από την Εβροφάρμα Α.Β.Ε.Ε, ενώ ταυτόχρονα εξερευνήσαμε τις εγκαταστάσεις και είδαμε από κοντά τη διαδικασία παραγωγής.

Πρώτος Σταθμός: Βαρκάδα στο Δέλτα του Έβρου

Την πρώτη μας ημέρα στην Αλεξανδρούπολη, επισκεφθήκαμε το φυσικό σύνορο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, που δεν είναι άλλο από το Δέλτα του Έβρου.

Μέσα από το Κέντρο Πληροφόρησης, μάθαμε την ιστορία του υγροβιότοπου, ο οποίος αποτελεί ένα σταυροδρόμι φύσης και πολιτισμού. Η ιστορία του, ξεκινά αιώνες πίσω και αποτελεί έναν ζωτικής σημασίας μεταναστευτικό σταθμό, αλλά και τόπο διαχείρισης για χιλιάδες υδρόβια και παρυδάτια πουλιά, διαμορφώνοντας ένα πλούσιο οικοσύστημα 300 χιλιάδων περίπου στρεμμάτων που μοιράζονται ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία. Ταυτόχρονα, στο Δέλτα του Έβρου, συναντάμε περισσότερα από 300 είδη φυτών, που συνθέτουν το πολυποίκιλο τοπίο του υγρότοπου σήμερα.

Μέρος της Έκθεσης στο Κέντρο Πληροφόρησης

Έτσι, ακολούθησε η πιο γαλήνια βαρκάδα, μέσα από την οποία, ο ξεναγός μας, ο κύριος Χρήστος, μας ενημέρωσε ότι στο Δέλτα Έβρου έχουν καταγραφεί 324 είδη πουλιών από τα 449 που έχουν παρατηρηθεί στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα μας έδειχνε αυτά που άνοιγαν τα φτερά τους εκείνη τη στιγμή στον ουρανό.

Στη μιάμιση ώρα που διήρκησε η βαρκάδα, περάσαμε από τις καλύβες που είναι χτισμένες δίπλα στα νερά, μερικές του ελληνικού στρατού, άλλες παρατημένες λόγω του υψηλού κόστους συντήρησής τους, ενώ άλλες σε πολύ καλή κατάσταση, με τους ντόπιους να τις προσέχουν όταν πηγαινοέρχονται με τις βάρκες τους για να ψαρεύουν στα νερά της θάλασσας τα πιο φρέσκα ψάρια.

Δεύτερος Σταθμός: Ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της Εβροφάρμας

Η ονομασία «ΓΑΛΠΟ» δεν είναι τυχαία, καθώς σημαίνει «γαλακτοκομικά ποιότητας».

Η ποιότητα ανήκει στη φιλοσοφία της LIDL Hellas και γι’ αυτό, συνεργάζεται με επιλεγμένους Έλληνες προμηθευτές και παραγωγούς, φέρνοντας την ποιότητα με τα προϊόντα ΓΑΛΠΟ σε κάθε σπίτι.

Η Εβροφάρμα ιδρύθηκε το 1994 από τα αδέρφια  Θανάση και Πασχάλη Παπαζηλάκη, με στόχο την παραγωγή φρέσκου γάλακτος για την εξυπηρέτηση των νομών Έβρου, Ροδόπης και Ξάνθης.

Η εταιρεία ξεκίνησε να υποστηρίζει την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήδη από το 2003, όταν αυτή η τάση αποτελούσε ακόμα μία άγνωστη έννοια για τον Έλληνα καταναλωτή στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα.

Φορώντας τα ειδικά σκουφάκια, τις στολές και ό,τι άλλο ήταν απαραίτητο για την τήρηση των κανόνων υγιεινής, μπήκαμε στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ και παρακολουθήσαμε τη διαδικασία παραγωγής, με τον CEO, Χρήστο Παπαζηλάκη, να μας ξεναγεί και μας δείχνει βήμα – βήμα τη διεργασία.

«Το αιγοπρόβειο γάλα της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ, προέρχεται από 300 αγροτικές οικογένειες της Θράκης. Η διαδικασία για να γίνει τυρί το γάλα, απαιτεί 2 ημέρες, ενώ άλλες 7-10 χρειάζεται για την ωρίμανση. Η φέτα απαιτεί ωρίμανση 2 μηνών κατ’ ελάχιστον και μετά είναι έτοιμη για να γίνει η συσκευασία», εξήγησε ο ίδιος.

Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε στις τεράστιες δεξαμενές ωρίμανσης και τους χώρους όπου συσκευάζονται το γάλα, το κεφίρ, το γιαούρτι και το τυρί.

Στην εκδήλωση που ακολούθησε, ο Ιωάννης Καρανάτσιος, Chief Merchandising Officer και μέλος της Διοίκησης, έκανε λόγο για τους σημαντικούς δεσμούς της συνεργασίας της LIDL Hellas με τους Έλληνες παραγωγούς:

«Η LIDL είναι η νούμερο 1 retailer στην Ευρώπη, με τις συνεργασίες μας με Έλληνες προμηθευτές να ξεπερνούν τις 400. Το 2024, οι εξαγωγές που κάνουν οι Έλληνες προμηθευτές που συνεργάζονται μαζί μας, ξεπεράσαν το μισό δισεκατομμύριο. Σήμερα, το 68% του τζίρου της αλυσίδας γίνεται με προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών. Αυτό είναι η απόδειξη ότι οι συνεργασίες αυτές μας στηρίζουν πάρα πολύ». 

Ο ίδιος τόνισε ότι: «η βάση μας είναι η ποιότητα. Είμαστε η μόνη εταιρεία σε Ελλάδα και Κύπρο που δαπανάμε πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τη διασφάλιση ποιότητας».

Ο Δημήτρης Μήτιος, Senior Purchasing Manager, Fresh and Frozen Food, ανέλυσε την εξέλιξη του «ΓΑΛΠΟ» στην πάροδο των χρόνων και τα σημεία αναφοράς του:

«Το brand εισήχθη στην ελληνική αγορά το 1998 και μέχρι σήμερα, κλειδί της επιτυχίας είναι το μεράκι μας. Συνεργαζόμαστε με 17 προμηθευτές στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο για τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά είδη, με 19 και 2 μονάδες παραγωγής αντίστοιχα. Στην Ελλάδα η “ΓΑΛΠΟ” έχει περισσότερους από 90 κωδικούς προϊόντων και περισσότερους από 40 στην Κύπρο. Σε κατηγορίες όπως το γιαούρτι, το φρέσκο γάλα εφτά ημερών, τη φέτα, το λευκό τυρί και το αντίστοιχο κίτρινο τυρί, η “ΓΑΛΠΟ” είναι η νούμερο 1 σε όγκο στην Ελλάδα».

Από την πλευρά του, ο Χρήστος Παπαζηλάκης, ανέλυσε την ιστορία της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ, τονίζοντας ότι «η εταιρεία αυτή βασίζεται στους ανθρώπους της»:

«Από την αρχή της ίδρυσης, το όραμα ήταν ξεκάθαρο: Να γίνει η ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ μία μεγάλη βιομηχανία γάλακτος, με ποιοτικά προϊόντα που να εξυπηρετεί όλη την Ελλάδα και ταυτόχρονα να αναβαθμίσει την κτηνοτροφία της περιοχής μας. Το 20% των πωλήσεων προέρχονται από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, το 30% από το εξωτερικό και το 50% από την υπόλοιπη ελληνική αγορά.

Είναι σημαντική η δραστηριότητά μας στον ακριτικό νομό. Αποτελεί βασικό άξονα της οικονομίας της περιοχής και ένα αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής και κοινωνικής συνέχειας. Διατηρούμε ολόκληρες νέες οικογένειες στην περιοχή. Ταυτόχρονα αντιμετωπίζονται το δημογραφικό πρόβλημα και το πρόβλημα της ερήμωσης της υπαίθρου της Περιφέρειας, με 180 εργαζομένους, το 80% των οποίων διαμένουν στον βόρειο Έβρο».

Στην αρχή της συνεργασίας με τη LIDL, η ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ ξεκίνησε μόνο με τα προϊόντα του φρέσκου γάλακτος, του γιαουρτιού και του Αριάνι. Στα επόμενα χρόνια επεκτάθηκε σε κωδικούς όπως το Κεφίρ, η Φέτα ΠΟΠ, το κατσικίσιο και λευκό τυρί.

Στη συνέχεια, ο ίδιος αναφέρθηκε στη μακροχρόνια συνεργασία της εταιρείας με τη LIDL, η οποία αποτέλεσε κομβικό σημείο για την μετέπειτα πετυχημένη πορεία της «ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ»: 

«Η σημαντικότητα της συνεργασίας με τη LIDL αποτυπώνεται στους εξής 3 άξονες.

Αρχικά, οι διαδικασίες και τα πρότυπα που οφείλουμε να εφαρμόζουμε, με τη διασφάλιση ποιότητας και τη διακίνηση των προϊόντων, καθώς και τις στρατηγικές μείωσης και βελτίωσης του αποτυπώματος της δραστηριότητας, που αν τηρηθούν ενισχύουν τη θέση της εταιρείας και βοηθούν στην εξέλιξη και την ανταγωνιστικότητά της.

Στη συνέχεια, μέσα από την αξιοποίηση του τεράστιου δικτύου καταστημάτων της LIDL, δίνεται εύκολα η δυνατότητα στους Έλληνες παραγωγούς να εξάγουν τα προϊόντα τους σε πολλές χώρες. 

Τρίτο και σημαντικό είναι ότι με τη συνεργασία με τους ανθρώπους της LIDL αναπτύσσουμε συνεχώς νέες κατηγορίες και κωδικούς προϊόντων, που ακολουθούν τις διατροφικές τάσεις της εποχής».

Αυτή τη στιγμή, η ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ στην έδρα της, το Διδυμότειχο. Το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει να υλοποιείται χωρίζεται σε τρία στάδια και πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2026.

Το ταξίδι μας έκλεισε με άφθονο φαγητό και ποτό σε ένα ανοιχτό barbeque, έξω από τις εγκαταστάσεις της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ, με τη συντροφιά των ανθρώπων της LIDL και της ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ, κάνοντας ανεξίτηλο στη μνήμη μας αυτό το απολαυστικό ταξίδι γεύσεων – και όχι μόνο!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα