Featured

15 ελληνικές θεατρικές παραστάσεις να δεις τώρα Online στο Youtube

Σου βρήκαμε 15 ολόκληρες μαγνητοσκοπημένες θεατρικές παραστάσεις, τις οποίες μπορείς να παρακολουθήσεις τώρα online με το πάτημα ενός κουμπιού στο Youtube.

Parallaxi
15-ελληνικές-θεατρικές-παραστάσεις-να-δ-581436
Parallaxi

Καθώς σίγουρα η αναζήτηση για νέα πράγματα να ανακαλύψεις καθημερινά στην καραντίνα είναι ασταμάτητη, η τέχνη ποτέ δεν απογοητεύει. Πολλοί φορείς έχουν αρχίσει να διαθέτουν διαδικτυακά τα δείγματα πολιτισμού τους, κι εμείς βρήκαμε 15 ολόκληρες μαγνητοσκοπημένες θεατρικές παραστάσεις, από το Εθνικό Θέατρο κι όχι μόνο, τις οποίες μπορείς να παρακολουθήσεις τώρα online με το πάτημα ενός κουμπιού στο Youtube.

Καλή θέαση!

Η παράσταση «Άφιξις» της ομάδας ΠΥΡ, βασισμένη στη Μνηστηροφονία από την ομηρική Οδύσσεια, παρουσιάστηκε στη Μικρή Επίδαυρο στις 7 & 8 Ιουλίου 2017 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.

Ιστορίες καθημερινών ανθρώπων που δεν χώρεσαν στα όρια της φαινομενικά τακτοποιημένης ζωής τους και την ανέτρεψαν με θόρυβο. Στις «Παραλογές ή Μικρές Καθημερινές Τραγωδίες» ο Γιάννης Καλαβριανός κατάφερε να συνδυάσει αριστοτεχνικά δύο είδη που εκ πρώτης όψεως φαίνονται αταίριαστα. Μια παράσταση για τη λανθάνουσα βία του μικρόκοσμου της οικογένειας και την απρόβλεπτη συμπεριφορά των “ανθρώπων της διπλανής πόρτας”, η οποία παρουσιάσθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Φεστιβάλ Αθηνών, περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα και παίχτηκε επίσης στο θέατρο “Πορεία”, την περίοδο 2010-11.

Η τραγωδία «Πέρσες», το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, θεωρείται η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία. Επίσης είναι η πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα: πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα. Η παράσταση του Λεύτερη Βογιατζή είχε παρουσιαστεί στην Επίδαυρο στις 6 Αυγούστου του 1999.

Την «Φόνισσα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ένα από τα διαχρονικότερα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, παρουσιάζει η θεατρική ομάδα Angelus Novus, υποβάλλοντας τη δική της εκδοχή για τη μεταφορά λογοτεχνικών έργων στη σκηνή.

Στο έργο «Ρινόκερος» του Ευγένιου Ιονέσκο (Εθνικό Θέατρο, 1997), οι κάτοικοι μιας μικρής πόλεως προσβάλλονται, ο ένας μετά τον άλλον, από μια παράξενη ασθένεια, την ρινοκερίτιδα. Αυτή η αρρώστια, άγνωστη μέχρι εκείνη τη στιγμή, είναι απ΄ότι φαίνεται αθεράπευτη, χωρίς όμως να είναι και θανατηφόρος. Πονοκέφαλοι, φλεγμονές του λαιμού, βραχνάδα και αλλοίωση της φωνής, κρίσεις μανίας καθώς και άλλες εκδηλώσεις αποτελούν τα προειδοποιητικά μηνύματα της νόσου, που συνοδεύονται από απότομες αλλαγές απόψεων και νοοτροπίας. Τελικά, τα πρόσωπα που έχουν μολυνθεί γίνονται αγνώριστα, τόσο φυσικά όσο και ψυχικά, σε τέτοιο βαθμό ώστε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για πραγματική μεταμόρφωση…

Η ομάδα «Άνθρωπος στη Θάλασσα» παρουσιάζει την παράσταση «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου. Το χρονικό μιας απόδρασης». Το νεανικό μυθιστόρημα του Γκαίτε (1774), έργο σταθμός για την παγκόσμια λογοτεχνία, αποτελεί ύμνο στην ελευθερία του ατόμου και ανοίγει το δρόμο για την ανάδυση του Ρομαντισμού. Ο νεαρός Βέρθερος, ήρωας ορμητικός, ασυμβίβαστος και παραδομένος ολοκληρωτικά στο συναίσθημα, γίνεται το ίνδαλμα της εποχής του.

Οι Enigma Theatre Group παρουσιάζουν το έργο του Ντούσαν Κοβάτσεβιτς «Ο Επαγγελματίας» σε σκηνοθεσία Κυριάκου Δανιηλίδη. Η υπόθεση διαδραματίζεται στο Βελιγράδι, λίγο μετά τον θάνατο του Στρατάρχη Τίτο. Ο αστυνομικός Λούκα Λάμπαν, που επί δεκαοκτώ χρόνια παρακολουθούσε στενά την αντικαθεστωτική δράση του συγγραφέα και νυν διευθυντή εκδοτικού οίκου Τέγια Κράιγ, εισβάλλει τώρα στο γραφείο του τελευταίου και του ανατρέπει όλη του τη ζωή. Του θυμίζει ξεχασμένα περιστατικά της ζωής του, του επιστρέφει χαμένα προσωπικά αντικείμενα και τον αναγκάζει να κάνει μια πορεία πίσω στον χρόνο. Ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών ανάμεσα στο χθες και το σήμερα και ένας ογκώδης αστυνομικός φάκελος που μετατρέπεται σε λογοτεχνικό έργο. Πως μπορεί άραγε μια ολόκληρη ζωή να χωρέσει μέσα σε μια βαλίτσα;

Η παράσταση «Ο Θείος Βάνιας» του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη, είναι παραγωγή της Prozess Theatre Group. Είναι μάλλον αδύνατο να βρει κανείς τόσα πολλά παράπονα μαζεμένα σε ένα και μόνο θεατρικό έργο. Όμως “Ο θείος Βάνιας” είναι ένα έργο γοητευτικό. Πώς προκύπτει ποίηση από τα παράπονα; Όλα τα πρόσωπα του έργου κουβαλούν ένα βάρος. Ο Νίτσε λέει πως δε γίνεται να υποφέρουμε χωρίς να κάνουμε κάποιον να πληρώσει γι’ αυτό. Τι τον κάνουν, όλον αυτόν τον πόνο, οι ήρωες του Θείου Βάνια;

«Το Γάλα» του Βασίλη Κατσικονούρη, ένα κείμενο σταθμός για το σύγχρονο ελληνικό θέατρο, είχε ανέβει το 2006 στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη και με τον Κωνσταντίνο Παπαχρόνη, στο ρόλο του σχιζοφρενή Λευτέρη. Το γάλα, είναι η ιστορία μιας μητέρας μετανάστριας από την πρώην Σοβιετική Ένωση, με δύο γιούς, ο ένας εκ των οποίων πάσχει από σχιζοφρένεια, οι οποίοι προσπαθούν να προσαρμοσθούν και να επιβιώσουν στην Ελλάδα. Η απόγνωση της μάνας και ο ψυχικός σπαραγμός της για την ασθένεια του μικρού της γιού, παράλληλα με το φόβο, που προέρχεται από τον κοινωνικό ρατσισμό του περιβάλλοντός της, παρουσιάζονται με σπαρακτικό τρόπο.

Ο «Βυσσινόκηπος» του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη, είχε παρουσιαστεί στο Θέατρο του Νέου Κόσμου την καλλιτεχνική σεζόν 2012-2013. Ένας πανέμορφος βυσσινόκηπος, που αναφέρεται στο «Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν» της Ρωσίας, πρόκειται να κοπεί και να χαθεί, γιατί δεν είναι πια «αποδοτικός». Μαζί του τελειώνει και χάνεται μια εποχή ευμάρειας, ανεμελιάς και ταυτόχρονα χυδαιότητας και διαφθοράς.

https://www.youtube.com/watch?v=wMHSynQ2Ltc

Στο λυκόφως του Μεσαίωνα, ο διασημότερος θεολόγος και φιλόσοφος Πέτρος Αβελάρδος και η μαθήτρια του Ελοΐζα Φυλμπέρ ερωτεύονται παράφορα, σκανδαλίζουν την Εκκλησία και το Παρίσι και πρωταγωνιστούν στην πιο τραγική ιστορία αγάπης της εποχής. Ο Γιάννης Καλαβριανός στο «Αβελάρδος και Ελοΐζα» μας συστήνει, με την Ελένη Κοκκίδου, τον Γιώργο Γλάστρα, τη Χριστίνα Μαξούρη και 13 ερασιτέχνες ηθοποιούς, ένα ζευγάρι-σύμβολο του αιώνιου έρωτα.

Το «ΜΕΝΓΚΕΛΕ» υπήρξε το τρίτο θεατρικό έργο του Θανάση Τριαρίδη που ανέβηκε στις σκηνές της Αθήνας. Πρόκειται για ένα έργο που επιχειρεί να αναμετρηθεί με την πιο ακατανόητη κτηνωδία στην ιστορία της Δύσης: το Εργαστήρι Πειραμάτων του Γιόζεφ Μένγκελε στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου. Μια ακραία ηθική παραβολή (ή και μια μετα-πολιτική δυστοπία), ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας και μια ερωτική τραγωδία συμπλέκονται πέρα από τα όρια της ηθικής, στο αόρατο μεταίχμιο όπου η πιο έξαλλη αγάπη συναντιέται με το απόλυτο κακό.

Η παράσταση «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως» βασίστηκε πάνω στο ομώνυμο διήγημα του Γεωργίου Βιζυηνού, ενώ παρουσιάστηκε το 2018-2019 στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη “Λίλιαν Βουδούρη”, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε παραγωγή της “Ξανθίας” ΑΜΚΕ.

Η παράσταση «Φιλιώ Χαϊδεμένου» είναι μια παράγωγη του Ιδρύματος Πολιτισμού Ιωνία της Μητρόπολης Νεάς Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος. Ανέβηκε το χειμώνα του 2017 αρχικά για 30 παραστάσεις, όμως ύστερα απο τις διθυραβικές κριτικές που απέσπασε και κατ’απάιτησιν του κοινού, συνέχισε να παίζεται στην Αθήνα αλλά και στην επαρχία φτάνοντας τις 140 παραστάσεις. Η παράσταση είναι αφιερωμένη στην Φιλιώ Χαϊδεμένου, μια δυναμική προσωπικότητα της Μικράς Ασίας.

Η παράσταση, σε διασκευή, δραματουργία και σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη, έχει τη δομή performance, με οδηγό έναν κονφερανσιέ. Τα πρόσωπα της «Αριάγνης» ως ιεροί νεκροί, φέρουν επάνω τους την Ιστορία αλλά και την ποιητικότητα του σώματος που πάσχει και αντιφάσκει με τον εαυτό του. Έτσι κι αλλιώς η θεατρική πράξη συνομιλεί με την ιερότητα αυτού που πια δεν ζει. Πολύ περισσότερο αυτό το κάνει η Ιστορία. Η “Αριάγνη” αναφέρεται στην Ιστορία αλλά ταυτόχρονα στο ανθρώπινο σώμα.

Δείτε επίσης:

5 Χρήσιμα πράγματα που μπορείς να μάθεις ενώ είσαι σε καραντίνα

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα