4 ταινίες για να δεις απόψε στην τηλεόραση αν μείνεις σπίτι
Αν αποφασίσεις να μείνεις εντός, θα αποζημιωθείς.
Εξαιρετικές επιλογές έχει απόψε η τηλεόραση, στα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης. Δύο πρώτες μεταδόσεις και μία εμβληματική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου είναι μερικές από τις προτάσεις για απόψε:
The Room (2015) σε σκηνοθεσία Λένι Άμπραμσον
Η ταινία του Λένι Άμπραμσον μάς ταξιδεύει στον κόσμο του Τζακ, ενός ζωηρού πεντάχρονου. Το αγόρι μεγαλώνει σε ένα δωμάτιο δέκα τετραγωνικών, χωρίς παράθυρα, μόνο με τη μητέρα του, η οποία έχει απαχθεί και βιαστεί από τον ιδιοκτήτη, που την κρατά εκεί φυλακισμένη, όπως και το αγοράκι που γεννήθηκε εκεί: στο Δωμάτιο. Η Μαμά έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο μέσα σε αυτά τα δέκα τετραγωνικά για τον Τζακ. Όσο η περιέργεια του μικρού αγοριού όμως μεγαλώνει τόσο πιο εύθραυστη γίνεται εκείνη. Μαζί θα προσπαθήσουν να αποδράσουν για να έρθουν αντιμέτωποι με κάτι ακόμη πιο τρομακτικό: τον αληθινό κόσμο.
Μία ωδή στην αγάπη μιας μητέρας για το παιδί της, αλλά και για το ανθρώπινο σθένος, το μυθιστόρημα διερευνά τους δεσμούς γονέα και παιδιού με έναν μοναδικό τρόπο. Κανένα μυθιστόρημα επίσης, δεν είχε ως κεντρικό αφηγητή ένα πεντάχρονο παιδί, που ο μόνος κόσμος που γνωρίζει είναι μονάχα ένα δωμάτιο. Η ατελείωτη αγάπη της μητέρας του βοήθησε να είναι ένα φυσιολογικό, γλυκό παιδί γεμάτο όρεξη κι απορίες για τη ζωή.
Η ταινία, που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Έμα Ντόναχιου, κέρδισε Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα, στην κατηγορία Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου (Μπρι Λάρσον), καθώς και το Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Τορόντο.
Επίσης, «Το Δωμάτιο» ήταν υποψήφιο για 3 Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου). Παίζουν: Μπρι Λάρσον, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, Σον Μπρίντζερς, Μέγκαν Παρκ, Γουίλιαμ Μέισι, Τζόαν Άλεν.
*Α’ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ, ΕΡΤ1, Παρασκευή 8/2, στις 22.00
«Ο θυρωρός» (2011) σε σκηνοθεσία Χάιμε Μπαλαγκέρο
Ο Σεζάρ εργάζεται ως θυρωρός σε ένα συγκρότημα πολυκατοικιών στη Βαρκελώνη. Κι ενώ περνά απαρατήρητος από τους ενοίκους, ο ίδιος γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια της ζωής τους, για κάθε έναν ξεχωριστά, αλλά ειδικά για έναν…
Η Κλάρα είναι μια νεαρή κοπέλα που βλέπει τη θετική πλευρά της ζωής. Αυτή η στάση για τη ζωή όμως, εκνευρίζει τον Σεζάρ, ο οποίος δεν θα χαρεί αν δε σβήσει αυτό το χαμόγελο από τα χείλη της μια για πάντα, γιατί ο ίδιος τρέφεται από τον πόνο των άλλων. Απολαμβάνει τη δυστυχία τους, λατρεύει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να σπέρνει τη μιζέρια και να τη βλέπει να μεγαλώνει. Στην Κλάρα βρίσκει το τέλειο θύμα και θα φτάσει στα άκρα, ώστε να την κάνει δυστυχισμένη.
Ένα ψυχολογικό θρίλερ σε ατμόσφαιρα Χίτσκοκ, από τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Χάουμε Μπαλαγκουέρο.
Ο «Θυρωρός» απέσπασε 6 Βραβεία Γκαουντί, το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ Φαντασία, το Βραβείο After Dark στο Φεστιβάλ του Σικάγο, αλλά και το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας από την Ένωση Ισπανών Ηθοποιών. Παίζουν: Λουίς Τοσάρ, Μάρτα Ετούρα, Αλμπέρτο Σαν Χουάν.
*Α’ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ, ΕΡΤ1, Παρασκευή 8/2, στις 00.10 (προς ξημερώματα Σαββάτου)
To Life (2014) σε σκηνοθεσία Jean-Jacques Zilbermann
Ο Γιόνας φτάνει στο Βερολίνο, ακριβώς τη στιγμή για να σώσει τη ζωή της Ρουθ. Η Ρουθ είναι μια μεγάλη γυναίκα που την έδιωξαν από το διαμέρισμά και τώρα βρίσκεται λίγο πριν την αυτοκτονία. Η συνάντησή της με τον Γιόνας, την κάνει να δει τη ζωή με άλλο μάτι. Ο Γιόνας, από την άλλη μεριά, προσπαθεί να κρυφτεί από το παρελθόν του και ένα μυστικό που στοιχειώνει τη ζωή του. Οι δύο άγνωστοι, βρίσκουν ο ένας στον άλλον την παρηγοριά, τη χαρά για ζωή και την επανεκτίμηση των καταστάσεων, των δεδομένων αλλά και των εμπειριών τους.
*ΕΡΤ3, Παρασκευή 8/2, στις 23.00
«Ο Θίασος» (1975) σε σκηνοθεσία Θόδωρου Αγγελόπουλου
Η ταινία ακολουθεί τις περιπέτειες ενός περιοδεύοντος θιάσου στην Ελλάδα από το 1939 μέχρι το 1952, ο οποίος προσπαθεί να παρουσιάσει μια θεατρική παράσταση του βουκολικού δράματος του Περεσιάδη Γκόλφω, η βοσκοπούλα. Η πολιτική ιστορία της Ελλάδας και η ιδιωτική των μελών του θιάσου (που είναι ταυτόχρονα και μέλη της ίδιας οικογένειας) πλέκονται αξεδιάλυτα. Από τη μια παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες της δικτατορίας του Μεταξά, την έναρξη του πολέμου, την ιταλική εισβολή, τη γερμανική κατοχή, την Απελευθέρωση, την άφιξη των συμμάχων (Άγγλων αρχικά και Αμερικανών στη συνέχεια), την καταπίεση των «αριστερών» αγωνιστών και τον αιματηρό εμφύλιο πόλεμο, μέχρι τις εκλογές του 1952 όπου κυριαρχούν οι δυνάμεις της Δεξιάς. Από την άλλη, οι περιπέτειες της οικογένειας του Oρέστη, της αδελφής του, του πατέρα του, της μητέρας του και του εραστή της, παραπέμπουν στον κεντρικό πυρήνα του μύθου των Ατρειδών. O πατέρας εκτελείται από τους Γερμανούς, μετά την προδοτική καταγγελία του εραστή της μητέρας, κι ο Oρέστης, αντάρτης της Αριστεράς, με τη συνεργασία της αδελφής, θα σκοτώσει επί σκηνής τη μητέρα του και τον εραστή της, για να έρθει και η δική του εκτέλεση κατά τη διάρκεια των εκκαθαρίσεων που ακολούθησαν τη γενική καταστολή του αντάρτικου κατά τον Εμφύλιο. Το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι η μεγάλη αδελφή (εκείνη που, κατά το σχήμα του μύθου, θα ήταν η Ηλέκτρα), η μόνη της οικογένειας που, μετά τα δεκατρία χρόνια Ιστορίας τα οποία πραγματεύεται η ταινία, μένει ώς το τέλος και φροντίζει τον μικρό Oρέστη, το γιο της μικρής αδελφής που έχει παντρευτεί έναν αμερικανό αξιωματικό. Η χρονολογική κατασκευή της ταινίας, περίπλοκη και πολύπλοκη, κτίζεται με διαρκείς χρονικούς ελιγμούς και συνεχείς εναλλαγές εποχών. Η ταινία αρχίζει το 1952 και τελειώνει το 1939 μ’ ένα πανομοιότυπο πλάνο.
ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ: 1975. Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Fipresci) στο Φεστιβάλ των Καννών· Βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α’ ανδρικού ρόλου (Βαγγέλης Καζάν), Α’ γυναικείου ρόλου (Εύα Κοταμανίδου), Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης· «Ειδικό βραβείο» στο Φεστιβάλ της Ταορμίνα· Βραβείο Interfilm στο Φόρουμ του Βερολίνου· Βραβείο εge d’Or (καλύτερη ταινία της χρονιάς), Βρυξέλλες. 1976. Βραβείο Figueira das Foss, Πορτογαλία. 1979. Βραβείο Β.F.I. καλύτερης ταινίας της χρονιάς, Λονδίνο· Μέγα Βραβείο των Τεχνών, Ιαπωνία· Βραβείο καλύτερης ταινίας της χρονιάς, Ιαπωνία. «Καλύτερη ταινία της δεκαετίας 1971-1980», από την Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου της Ιταλίας. «44η καλύτερη ταινία στην Ιστορία του Παγκόσμιου Κινηματογράφου», από τη Διεθνή Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου.
*ΒΟΥΛΗ, Παρασκευή 8/2, στις 22.00