Αυτό είναι το μόνο shopping που δεν κάνει online σήμερα ο Έλληνας!

Ουραγός στο κομμάτι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ είναι η Ελλάδα.

Parallaxi
αυτό-είναι-το-μόνο-shopping-που-δεν-κάνει-online-σήμ-409470
Parallaxi

Ουραγός στο κομμάτι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ είναι η Ελλάδα, παρότι οι Έλληνες αγαπούν τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως προκύπτει από όσα δήλωσε στο “Πρακτορείο 104,9 FM” ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Δρ.Λευτέρης Κιοσές. Πρόσθεσε ότι αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων στα είδη παντοπωλείου αναμένεται να έχουμε μόνο όταν βελτιωθούν οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες για το πιο δυναμικό τμήμα των αγοραστών μέσω Διαδικτύου, ήτοι τις ηλικίες μέχρι τα 40 έτη.

Η Ελλάδα είναι ακόμη ουραγός στο κομμάτι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ, είμαστε από τις τελευταίες χώρες και στην ΕΕ αλλά και γενικότερα πλέον στον κόσμο κάτι που είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων“, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Κιοσές, ακόμη και αν στη χώρα όπως είπε “η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αρκετά καλή”.

Στην Ελλάδα είμαστε στη διείσδυση του on line σούπερ μάρκετ στο 0,25%, όταν στην Αγγλία είναι στο 7% με 8% και στη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία τα ποσοστά είναι διψήφια, πάνω από το 10%” εξήγησε ο κ.Κιοσές, επισημαίνοντας ότι η ελληνική αγορά έχει “ακόμη μεγάλο δρόμο να διανύσει στον συγκεκριμένο τομέα”.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, σύμφωνα με τον Έλληνα επιστήμονα, η χαμηλή διείσδυση του on line σούπερ μάρκετ δεν είναι ζήτημα έλλειψης εμπιστοσύνης.

Αυτό που παλαιότερα θεωρούσαμε ότι θα είναι ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας, ότι θα φοβόταν ο καταναλωτής τις θερμοκρασίες (για πιθανή αλλοίωση των τροφίμων) δεν φαίνεται ότι είναι κάτι που απασχολεί, δεν είναι αυτό που θα πάει προς τα πίσω την αγορά” εξήγησε για την Ελλάδα, απαντώντας σε ερώτημα που έχει να κάνει με την απουσία του αγοραστή από το σημείο επιλογής του τρόφιμου.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο και ειδικό αναλυτή του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οι χαμηλές επιδόσεις της χώρας στον τομέα αφορούν μόνο “τη συγκεκριμένη αγορά, αυτή του τροφίμου και δεν είναι η γενικότερη τάση στα πράγματα που αγοράζουμε μέσω διαδικτύου” ενώ οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη αγορά είναι δύο.

Δεν ζουν σε δικά τους νοικοκυριά, άρα δεν αποφασίζουν για τις αγορές

Αρχικά, σημαντικό ρόλο παίζει η γεωγραφία της χώρας. “Λόγω της δύσκολης γεωγραφίας της Ελλάδας και των μεγάλων αποστάσεων που πρέπει να διανύσουμε για την παράδοση προϊόντων αυτή τη στιγμή τα κύρια ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ δραστηριοποιούνται στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, κάτι που σημαίνει πως πρακτικά εξαιρείται το μισό κομμάτι του πληθυσμού από την πρόσβαση σε αυτές τις ηλεκτρονικές αγορές”, επισήμανε ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, εξηγώντας ότι “δεν είμαστε σαν το Βέλγιο στο οποίο κανείς μπορεί να φτάσει σε ελάχιστο χρόνο από το ένα σημείο στο άλλο“.

Το δεύτερο ιδιότυπο χαρακτηριστικό της χώρας μας είναι η μορφή της ζήτησης. “Η ιδιαιτερότητα που έχει η αγορά της Ελλάδας είναι ότι αυτοί που μαγειρεύουν και αυτοί που αγοράζουν (τρόφιμα) κατά βάση γι΄ αυτό το σκοπό (για να μαγειρέψουν) δεν είναι ηλικίες που αγοράζουν μέσω διαδικτύου. Αντίθετα, το αγοραστικό κοινό του διαδικτύου, ηλικίες κυρίως κάτω από τα 40, λόγω και της οικονομικής κρίσης αλλά και των κοινωνικών συνθηκών στην Ελλάδα, δεν έχουν φτιάξει ακόμη δικά τους νοικοκυριά” εξήγησε ο κ.Κιοσές. Πρόκειται για μια πληθυσμιακή ομάδα, πρόσθεσε, που ζει ακόμη με τους γονείς και άρα δεν αγοράζει τρόφιμα, καθώς δεν αποφασίζει τι θα μαγειρευτεί.

Συμπερασματικά λοιπόν, όπως τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, σήμερα στην Ελλάδα έχουμε μια “περιορισμένη προσφορά αφού τα σούπερ μάρκετ που έχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις αυτών των ειδών δεν καλύπτουν την επικράτεια” και μια ζήτηση αναιμική λόγω της ιδιότυπης μορφής της διαβίωσης πολλών: “οι άνθρωποι που θα αγοράζανε, θα αγοράζανε τα συγκεκριμένα τρόφιμα και είδη παντοπωλείου για το δικό τους σπίτι”, τόνισε κ.Κιοσές. Όσο για το ποιοι θα ηγηθούν της εξέλιξης της αγοράς, όσο ομαλοποιούνται οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, αυτά είναι τα νοικοκυριά στα αστικά κέντρα με δύο άτομα και νέους γονείς. Είναι αυτά που “δοκιμάζουν και μπαίνουν στη διαδικασία να αγοράσουν μέσω διαδικτύου τρόφιμα και τέτοια προϊόντα, είδη παντοπωλείου”, κατέληξε ο Έλληνας επιστήμονας.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα