Μπορεί το Chat GPT να προτείνει δώρα για τους αγαπημένους σου;
Φέτος το Άη-Βασίλης φαίνεται πως έχει ένα μικρό βοηθό. Μπορεί όμως να αντικαταστήσει την προσωπική βούληση στην επιλογή δώρων για φίλους και οικογένεια;
Κάθε χρόνο, την περίοδο των Χριστουγέννων, μας διακατέχει μια γενικότερη αίσθηση αλληλεγγύης και αλτρουισμού, στο πλαίσιο της γιορτινής περιόδου.
Όταν πρόκειται, όμως, να επιλέξουμε δώρα για τους αγαπημένους μας, «χαονόμαστε» σε σκέψεις, αμφιβολίες και λίγο ή πολύ, ποντάρουμε κάνοντας την επιλογή μας. Δεδομένης της ποικιλίας και καταστημάτων, θα φαινόταν τουλάχιστον χρήσιμο να έχουμε κάποιον (ή κάτι), που θα μπορούσε να μας συμβουλέψει.
Μήπως να συμβουλευόμασταν το ChatGPT;
Υπάρχουν δεκάδες προσαρμοσμένες προτροπές στο εργαλείο του Open AI, προκειμένου οι χρήστες να μπορούν να δημιουργήσουν Χριστουγεννιάτικες λίστες, κάτι που όπως φαίνεται κρίνεται απαραίτητο, μιας και υπάρχει μια αναταραχή αναρτήσεων στο Reddit από άτομα που αναζητούν έμπνευση μιας συνομιλίας με ένα chatbot.
Την περασμένη εβδομάδα, η Perplexity ξεκίνησε το “Buy with Pro” στις ΗΠΑ, έναν βοηθό αγορών AI που θα επιτρέπει στους χρήστες να ερευνούν προϊόντα και στη συνέχεια να τα αγοράζουν στον ιστότοπο της Perplexity, για 20 δολάρια το μήνα.
Αυτή η κίνηση, λίγες ημέρες πριν από την κορύφωση της φρενίτιδας λιανικής της Black Friday, είναι μια άμεση επίθεση στον στραγγαλισμό της διαδικτυακής διαφήμισης της Google, σύμφωνα με τον Jai Khan, διευθυντή της Push, μιας εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ. «Μερικοί άνθρωποι ξεκινούν τα ταξίδια αγορών τους στο Amazon και μερικοί νέοι χρησιμοποιούν το TikTok, αλλά η Google ήταν ο κυρίαρχος παίκτης», είπε. «Το μεγάλο θέμα για εμάς είναι τι θα συμβεί με τις διαφημίσεις Google εάν οι άνθρωποι αρχίσουν να πηγαίνουν στο ChatGPT για απαντήσεις».
Πώς αντιμετώπισαν οι “γκουρού δώρων” του μέσου “Observer” το ChatGPT;
H Arrowsmith δεν εντυπωσιάστηκε με τις προτάσεις για την αδερφή της. Της πρότεινε να αγοράσει κεριά μιας συγκεκριμένης μάρκας, αλλά οι τιμές ήταν σημαντικά υψηλότερες, από αυτές που που εντόπισε την περίοδο του Black Friday. «Επανέλαβα το ίδιο και στον πατέρα μου: 83 ετών, με λίγα ενδιαφέροντα », ανέφερε.
Υπέθεσε ότι μπορεί να του άρεσε μια μηχανή μασάζ ποδιών, ένα εξατομικευμένο μπαστούνι, μια υπηρεσία παράδοσης γευμάτων, ή μια συνδρομή σε εφημερίδα. Ο μπαμπάς μου θα αναρωτιόταν γιατί του αγόρασα κάτι από όλα αυτά, καθώς αγοράζει τις δικές του συνδρομές, κάνει τα ψώνια του και κάνει περισσότερα από 20.000 βήματα την ημέρα.
Η Portland ζήτησε να της προτείνει τι θα μπορούσε να αγοράσει ως δώρο σε μια μητέρα που έχει λίγο χρόνο στη διάθεσή της και έχει δύο παιδιά με κινητικά προβλήματα και θεώρησε πως οι προτάσεις για πακέτα περιποίησης σπα, ήταν ακατάλληλες. “Μπορεί να είναι αυτό που χρειάζεται, όμως δεν είναι σίγουρα αυτό για το οποίο έχει περιθώρια χρόνου”. Οι υπόλοιπες επιλογές-προτάσεις, περιελάμβαναν υπηρεσίες καθαρισμού, υπηρεσίες παράδοσης γευμάτων και προϊόντα ένδυσης. «Υπήρχαν και προτάσεις δώρων για τα παιδιά της, γεγονός που έδειχνε πως την αντιμετώπιζε ως μητέρα και όχι ως γυναίκα».
Η Benn, βρήκε τον τρόπο να αποφύγει τα κλισέ, γενικά δώρα, κάνοντας περισσότερες ερωτήσεις.
«Όταν αρχίζεις να προσθέτεις ενδιαφέροντα και στοιχεία της προσωπικότητας, λαμβάνεις πολύ καλύτερα αποτελέσματα», ανέφερε. «Μπορεί να βρεις φοβερές προτάσεις, ακόμη και από την πρώτη σου δοκιμή, ή ακόμη και να εμπνευστείς από τις προτάσεις και να ξεκινήσεις να ψάχνεις ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο “μονοπάτι”.
«Αν κάποιος μου έλεγε πως χρησιμοποίησε AI για να μου αγοράσει δώρο, ασχολήθηκε, εξερεύνησε επιλογές και βρήκε αυτό που πίστευε ως ιδανικό για εμένα, θα με έκανε απίστευτα χαρούμενη», δήλωσε η Benn.
Πηγή:TheGuardian