Αποσύρεται ο πιο σημαντικός συγγραφέας στην ιστορία των κόμικς
Όπως ο ίδιος δήλωσε.
Alan Moore, escritor de ‘Watchmen’, ‘V de vendetta’ o ‘Capitán Britania’, se retira del mundo del cómic https://t.co/nyQWQAhFBB vía @20m
— Azahara G. Peralta (@AzaharaTIC) July 20, 2019
Ένας από τους αγαπημένους μας συγγραφείς μυθοπλασίας υποσχέθηκε ότι αποσύρεται και πως το τελευταίο τεύχος της σειράς The League of Extraordinary Gentlemen συνιστά και την τελευταία του δημιουργία στο είδος. Ο λόγος για τον σπουδαίο Άλαν Μουρ που αποφάσισε να πει το μεγάλο αντίο στα 65 του χρόνια.
Ήδη από τη δεκαετία του ’80 και συγκεκριμένα με τη δουλειά του στο “Miraclemen”, ο ίδιος επέδειξε το αστείρευτο ταλέντο του, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τους ανήλικους φαν του.
“V for Vendetta”, “Watchmen”, “Batman: The Killing Joke”, “From Hell” είναι μερικά μόνο από τα έργα του που λατρέψαμε.
Έχει επίσης υποδυθεί τον εαυτό του στους Simpsons, και βέβαια ενέπνευσε την οργάνωση Anonymous, με την μάσκα του κεντρικού χαρακτήρα από το “V for Vendetta”.
Η επιτυχία του Μουρ έγκειται στο ότι το στίγμα του συναντά κανείς παντού στη σύγχρονη κουλτούρα.
Η επίδραση άλλων στο έργο του, ήταν φανερήκαι θα μπορούσαμε να πούμε ότι περιλαμβάνει γνωστά και άγνωστα κείμενα της αρχαίας γραμματείας μέχρι σύγχρονους «τιτάνες» της μοντέρνας και μεταμοντέρνας λογοτεχνίας. Από τον Μπάροουζ ως τον Πίντσον, ενώ τα «σεντόνια» που γράφει και οι διαιδαλώδεις αναφορές, παραπομπές και υποσημειώσεις συχνά θυμίζουν τα βιβλία του Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας.
Το ΗΒΟ στοιχημάτισε πολλά για την μετά το Game of Thrones εποχή στην επιτυχία της προσεχούς μεταφοράς του “Watchmen”, του βιβλίου του (μαζί με τον Dave Gibbons) που έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα από την εποχή της πρώτης κυκλοφορίας του το 1987.
https://www.youtube.com/watch?v=MFHn-HzacxY
Goodbye, Alan Moore: the king of comics bows out https://t.co/9LJclia20Q
— berty cafediskaire (@cafediskaire) July 20, 2019
Στο κείμενο «αποχαιρετισμού» της η Guardian γράφει για τον Άλαν Μουρ τα εξής συγκινητικά:
«Ο Μουρ θα ήταν ο πρώτος που θα σου έλεγε ότι η σοβαρότητα δεν είναι πάντα αρετή, η δική του όμως σοβαρή διαχείριση του γραπτού λόγου στα κόμικς ήταν κάτι παραπάνω από υπερβατική. Με το έργο του χάρισε σε πολλούς αναγνώστες όπως εγώ που αγαπούσαμε ένα είδος που αντιμετωπιζόταν γενικά ως υπανάπτυκτο, την ανακούφιση της αναγνώρισης και του ενδιαφέροντος της υψηλής φιλολογίας και συγχρόνως μας εισήγαγε στην επαναστατική του αντίληψη περί ηθικής με τον παθιασμένο φεμινισμό του, την καχυποψία του για την εξουσία και τον πλούτο, την αγάπη του για τους απλούς ανθρώπους και για την αξία της συλλογικότητας ειδικά ενώπιον της απελπισίας που επικρατεί στον πραγματικό κόσμο. Το χάρισμα του να δίνει νέες διαστάσεις στον τρόμο και στην βία προκάλεσε άπειρους μιμητές, η απροσδόκητη συχνά όμως τρυφερότητα και ευγένεια που συναντούσε κανείς στο έργο του ήταν αυτό που έκανε το κοινό να επιστρέφει σ΄ αυτόν ξανά και ξανά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στα χρόνια ο καλλιτέχνης δεν συμβιβάστηκε ποτέ και με κανέναν. Αντιμετώπισε προβλήματα με τους μεγάλους εκδοτικούς κολοσσούς των κόμικς αλλά και με τα κινηματογραφικά στούντιο. Όμως, ο Μουρ δεν τα πήγαινε καλά ούτε με τον όρο graphic novels, δηλώνοντας κάποτε ότι πρόκειται για όρο ο οποίος εφευρέθηκε για να επιτρέπει σε ενήλικες «να δικαιολογούν την αστείρευτη αγάπη τους για τον Spider-Man χωρίς να φαίνονται συναισθηματικά ανώμαλοι».
Mε πληροφορίες από Guardian