Δεκαπέντε με δεκαοκτώ παραγωγές θα κάνουν γυρίσματα μέσα στο 2021 στην Ελλάδα

Αναμένεται να αφήσουν στη χώρα ένα σύνολο 90 εκατομμυρίων ευρώ.

Parallaxi
δεκαπέντε-με-δεκαοκτώ-παραγωγές-θα-κά-664378
Parallaxi

Δεκαπέντε με δεκαοκτώ διεθνείς παραγωγές θα κάνουν γυρίσματα μέσα στο 2021 στην Ελλάδα και αναμένεται να αφήσουν στη χώρα ένα σύνολο 90 εκατομμυρίων ευρώ.

Τα παραπάνω ανέφερε η Διευθύντρια της Διεύθυνσης Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Hellenic Film Commission) του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Βένια Βέργου, μιλώντας στην ημερίδα του τμήματος Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με θέμα «Από την κινηματογραφική παιδεία και εκπαίδευση στην κινηματογραφική παραγωγή». Η κ. Βέργου έκανε λόγο για ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων επισημαίνοντας ότι το γεγονός ότι «αναμένουμε πάρα πολλές παραγωγές από την άνοιξη ως και το φθινόπωρο του 2021» οφείλεται στο ότι η Ελλάδα διαχειρίστηκε την πανδημία με πολύ επιτυχημένο τρόπο.

«Καταφέραμε με συντονισμένες κινήσεις, και μέσα από την παρουσία μας σε διεθνή φόρα, εκθέσεις και σε διεθνείς αγορές στο εξωτερικό ακόμη και on line λόγω της πανδημίας, να δείξουμε στους ξένους ότι είναι εφικτό, κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες να ολοκληρώνονται τα γυρίσματα στη χώρα με πολύ μεγάλη ασφάλεια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο να μην χάσουμε καμία παραγωγή όταν σταμάτησαν οι κάμερες αλλά αντίθετα να καταφέρουμε να προσελκύσουμε και μεγάλες παραγωγές που ήταν προγραμματισμένες να κάνουν γυρίσματα σε άλλες χώρες» τόνισε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων η κ. Βέργου τόνισε ότι στην εξέλιξη αυτή ιδιαίτερα θετικό ρόλο διαδραμάτισε και το cash rebate, που προβλέπει την επιστροφή επιλέξιμων δαπανών μιας παραγωγής, ενώ σχολίασε ότι τοcash rebate είναι το υψηλότερο στην Ελλάδα μαζί με τη Μάλτα. Παράλληλα γνωστοποίησε ότι πρόθεση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου είναι η ενθάρρυνση και ενίσχυση των παραγωγών που προτίθενται να δεχτούν να εκπαιδεύουν αποφοίτους και τελειόφοιτους αναγνωρισμένων κινηματογραφικών σχολών και στο στάδιο της αναζήτησης τοποθεσίας αλλά και στο στάδιο της παραγωγής.

Την εκτίμηση ότι «η Ελλάδα βρίσκεται υπό πολιορκία ξένων παραγωγών» έκανε ο υπεύθυνος του film office Αθήνας Στάθης Καλογερόπουλος τονίζοντας ότι «ήδη το 2021 έχει κλείσει επί της ουσίας και τώρα κλείνει και το 2022». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην εμπειρία του από τα γυρίσματα στην Αθήνα της σειράς «Τεχεράνη» και σημείωσε ότι επρόκειτο για ένα πρότζεκτ με σπάνια χαρακτηριστικά καθώς ήταν μια μικρή παραγωγή που με το που γυρίστηκε προσέλκυσε το ενδιαφέρον μεγάλης τηλεοπτικής πλατφόρμας και εξαγοράστηκε από αυτή. Επρόκειτο ουσιαστικά για την τελευταία παραγωγή που γυρίστηκε στην Αθήνα πριν το lockdown ενώ για τη δεύτερη σεζόν της σειράς τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν ως τα τέλη Αυγούστου. Μεταφέροντας την εμπειρία του από τη διαδικασία σημείωσε ότι όταν γυρίστηκε η σειρά ήταν χριστούγεννα και επειδή ο χριστουγεννιάτικος διάκοσμος της πόλης δεν θα μπορούσε να «συμβαδίζει» με το περιεχόμενο της σειράς κάθε φορά έπρεπε να ξεστολίζεται η πόλη και να στολίζεται ξανά μετά. Επίσης για τις ανάγκες της σειράς έπρεπε να αλλάξουν οι επιγραφές στο αεροδρόμιο, γεγονός που προκάλεσε σάλο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για δύο μέρες.

Από την πλευρά της η αν. προϊσταμένη στο Αυτοτελές Τοπικό Γραφείο Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών παραγωγών (film office) της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Λίνα Μυλωνάκη αναφέρθηκε στον τομέα της κινηματογραφικής εκπαίδευσης «για τους επαγγελματίες, όχι μόνο του οπτικοακουστικού χώρου αλλά και για τους έμμεσα εμπλεκόμενους επαγγελματίες, του τουρισμού, του ξενοδοχειακού κλάδου των μεταφορών» και τόνισε ότι θα πρέπει να είναι και εκείνοι σύμμαχοι στην όλη προσπάθεια μαζί με τους κατοίκους όλης της περιοχής. «Διαθέτουμε από τροπικές παραλίες μέχρι χιονισμένα τοπία, εναλλαγή φυσικών σκηνικών, πληθώρα επιλογών, άμεση πρόσβαση σε διαφορετικές τοποθεσίες την ίδια μέρα, διαφορετικά σκηνικά. Στην ουσία η Κεντρική Μακεδονία είναι ένα ανοιχτό σετ διάσπαρτο σε όλη την περιοχή που μας δίνει εναλλακτικές επιλογές για την ίδια κατηγορία τοποθεσιών, είναι ιδανική αρχή για μια καλή ιστορία» υπογράμμισε.

Σημείωσε, τέλος ότι οι παραγωγές δεν είναι ένας χώρος αποκομμένος από την κοινωνία και γι αυτό το λόγο πρέπει να ενισχυθούν ο οπτικός γραμματισμός και η σινεφιλία στο ευρύτερο κοινό. Στο δίκτυο των film offices του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και επικοινωνίας αναφέρθηκε η υπεύθυνη του δικτύου Ελένη Κωστάλα.

Πηγή: ΑΠΕ

Δείτε επίσης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα