Life

Έφυγε από τη ζωή ο «χρυσός Έλληνας της διαφήμισης», Τζορτζ Λόις

Σε ηλικία 91 ετών.

Parallaxi
έφυγε-από-τη-ζωή-ο-χρυσός-έλληνας-της-δ-938227
Parallaxi

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών ο Τζορτζ Λόις, ο «χρυσός Έλληνας της διαφήμισης», όπως πολλοί τον αποκαλούσαν.

Κατάφερε να αφήσει το στίγμα του στην αμερικανική διαφήμιση τις δεκαετίες 1960-70.

Τα εξώφυλλά του για το περιοδικό Esquire άφησαν τη δική τους ιστορία.

Την είδηση του θανάτου του γνωστοποίησε ο γιος του. Ο Λόις πέθανε στο σπίτι του στο Μανχάταν, μόλις δύο μήνες μετά το θάνατο της συζύγου του.

Οι καμπάνιες του Λόις ήταν προκλητικές και ευφάνταστες αποδεικνύοντας ότι η διαφήμιση είναι και αυτή τέχνη.

Ήταν αυτός που εμφάνισε τον Πρόεδρο Νίξον καλυμμένο με πούδρα και κραγιόν.

Η καταγωγή του ήταν από την ορεινή Ναυπακτία.

Ίδρυσε πολλά διαφημιστικά πρακτορεία ενόσω ζούσε, ενώ έγραψε και βιβλία.

Γεννήθηκε στο Μανχάταν στις 26 Ιουνίου του 1931. Ήταν παιδί των μεταναστών Χάρη Λόη και Βασιλικής Θανασούλη. Μαζί με τις αδελφές του μεγάλωσε στο Μπρονξ.

Βίωσε τον ρατσισμό και την εμπειρία του αυτή την είχε γνωστοποιήσει στο παρελθόν.

Ξεκίνησε τη διαφημιστική καριέρα του το 1956 ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη Sudler & Hennessey.

Λίγα χρόνια μετά βρέθηκε στην ίδια θέση στην Doyle Dane Bernbach – εταιρεία που, υπό την διεύθυνση του ιδιοκτήτη της, Γουίλιαμ Μπερνμπαχ, απελευθέρωσε τους καλλιτέχνες και τους κειμενογράφους, με συχνά brainstorming και όχι μόνο.

Πολλά από τα εξώφυλλα που σχεδίασε μεταξύ 1962 – 1972 για το Esquire -και τα οποία εκτίθενται πλέον σε μόνιμη συλλογή στο ΜοΜΑ- αποτέλεσαν μια εύγλωττη, πλην χωρίς λέξεις, κριτική για την κοινωνία, τη φυλή, την πολιτική, τον πόλεμο.

Ο ρόλος του κρίθηκε ως καθοριστικός  για τον εκσυγχρονισμό της λεωφόρου Μάντισον της Νέας Υόρκης. Ωστόσο υπήρξαν και αυτοί που τον επέκριναν ως φωνακλά και θρασύδειλο.

«Αυτό που συνέβη τελικά, είναι πως αυτοί οι φρικτοί όμιλοι, οι ατάλαντοι, οι αποκαλούμενοι μονολίθοι του μάρκετινγκ άρχισαν να εξαγοράζουν πρακτορεία, και τώρα έχουμε πέντε ή έξι ή επτά πρακτορεία που κυριαρχούν στον κόσμο, κι αν είναι μέρος αυτών, δεν θα γίνεις ποτέ δημιουργικό πρακτορείο. Απλώς δε λειτουργεί», ήταν ανάμεσα στα λόγια που είχε πει ο ίδιος.

Με πληροφορίες από NPR/ΑΡ/New York Times

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα