Έφυγε από τη ζωή ο «χρυσός Έλληνας της διαφήμισης», Τζορτζ Λόις
Σε ηλικία 91 ετών.
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών ο Τζορτζ Λόις, ο «χρυσός Έλληνας της διαφήμισης», όπως πολλοί τον αποκαλούσαν.
Κατάφερε να αφήσει το στίγμα του στην αμερικανική διαφήμιση τις δεκαετίες 1960-70.
Τα εξώφυλλά του για το περιοδικό Esquire άφησαν τη δική τους ιστορία.
Legendary art director George Lois died yesterday. For magazine people, he changed everything. pic.twitter.com/8YpNrcfceQ
— Bill Shapiro (@Bill_Shapiro) November 20, 2022
Την είδηση του θανάτου του γνωστοποίησε ο γιος του. Ο Λόις πέθανε στο σπίτι του στο Μανχάταν, μόλις δύο μήνες μετά το θάνατο της συζύγου του.
Οι καμπάνιες του Λόις ήταν προκλητικές και ευφάνταστες αποδεικνύοντας ότι η διαφήμιση είναι και αυτή τέχνη.
Ήταν αυτός που εμφάνισε τον Πρόεδρο Νίξον καλυμμένο με πούδρα και κραγιόν.
Η καταγωγή του ήταν από την ορεινή Ναυπακτία.
Ίδρυσε πολλά διαφημιστικά πρακτορεία ενόσω ζούσε, ενώ έγραψε και βιβλία.
Γεννήθηκε στο Μανχάταν στις 26 Ιουνίου του 1931. Ήταν παιδί των μεταναστών Χάρη Λόη και Βασιλικής Θανασούλη. Μαζί με τις αδελφές του μεγάλωσε στο Μπρονξ.
Βίωσε τον ρατσισμό και την εμπειρία του αυτή την είχε γνωστοποιήσει στο παρελθόν.
Ξεκίνησε τη διαφημιστική καριέρα του το 1956 ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη Sudler & Hennessey.
George Lois, Icon of Ads and Magazine Covers Who Popularized the Catchphrase ‘I Want My MTV,’ Dies at 91 https://t.co/xy28hcTPDe via @thr
— DuskCatharsis (@heretictrance) November 20, 2022
Λίγα χρόνια μετά βρέθηκε στην ίδια θέση στην Doyle Dane Bernbach – εταιρεία που, υπό την διεύθυνση του ιδιοκτήτη της, Γουίλιαμ Μπερνμπαχ, απελευθέρωσε τους καλλιτέχνες και τους κειμενογράφους, με συχνά brainstorming και όχι μόνο.
Πολλά από τα εξώφυλλα που σχεδίασε μεταξύ 1962 – 1972 για το Esquire -και τα οποία εκτίθενται πλέον σε μόνιμη συλλογή στο ΜοΜΑ- αποτέλεσαν μια εύγλωττη, πλην χωρίς λέξεις, κριτική για την κοινωνία, τη φυλή, την πολιτική, τον πόλεμο.
Ο ρόλος του κρίθηκε ως καθοριστικός για τον εκσυγχρονισμό της λεωφόρου Μάντισον της Νέας Υόρκης. Ωστόσο υπήρξαν και αυτοί που τον επέκριναν ως φωνακλά και θρασύδειλο.
George Lois, Icon of Ads and Magazine Covers Who Popularized the Catchphrase ‘I Want My MTV,’ Dies at 91 https://t.co/xy28hcTPDe via @thr
— DuskCatharsis (@heretictrance) November 20, 2022
«Αυτό που συνέβη τελικά, είναι πως αυτοί οι φρικτοί όμιλοι, οι ατάλαντοι, οι αποκαλούμενοι μονολίθοι του μάρκετινγκ άρχισαν να εξαγοράζουν πρακτορεία, και τώρα έχουμε πέντε ή έξι ή επτά πρακτορεία που κυριαρχούν στον κόσμο, κι αν είναι μέρος αυτών, δεν θα γίνεις ποτέ δημιουργικό πρακτορείο. Απλώς δε λειτουργεί», ήταν ανάμεσα στα λόγια που είχε πει ο ίδιος.
Με πληροφορίες από NPR/ΑΡ/New York Times