Είναι τα audiobooks το μέλλον του βιβλίου;

Μία διαδικτυακή πλατφόρμα με έδρα τη Θεσσαλονίκη έρχεται να μας απαντήσει στο ερώτημα.

Εύα Καβάζη
είναι-τα-audiobooks-το-μέλλον-του-βιβλίου-729823
Εύα Καβάζη

Είναι το μέλλον των βιβλίων τα audiobooks; Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία ανοδική τάση στα ηχητικά βιβλία, με γνωστούς εκδοτικούς οίκους πέραν της έντυπης μορφής του βιβλίου να μεριμνούν και για μία ηχητική εκδοχή διαθέσιμη σε πλατφόρμες. Με ένα πάτημα στο κουμπί του play, λέξεις, σειρές και προτάσεις ενσαρκώνονται από την φωνή ενός αφηγητή.

Μία διαδικτυακή πλατφόρμα με έδρα την Θεσσαλονίκη (μας) συστήνει τα ηχητικά βιβλία. Ο λόγος για την Auvril, μία πλατφόρμα που «φιλοξενεί» βιβλία σχετικά με την εκπαίδευση και την αυτοβελτίωση σε ηχητική μορφή.

Πίσω από την ιδέα βρίσκονται πέντε άτομα με αγάπη την γνώση και την εκπαίδευση, ο Αλέξης Τζαμπρής (CEO), η Φωτεινή Βαβίτσα (CMO), ο Λέων Μπλούσι (CDO), ο Νίκος Τσαφαρίδης (Audio Design) και ο Γιώργος Σιαπεκίδης (Graphic Design). Η Parallaxi μίλησε με τον Αλέξη Τζαμπρή για το μέλλον του βιβλίου, την ιδέα πίσω από τα ηχητικά βιβλία καθώς και την μετατροπή του βιβλίου σε ηχητικού.

Πώς και πότε γεννήθηκε η ιδέα των Auvril audiobooks;

Πριν από κάποιο χρονικό διάστημα κατάλαβα ότι χρειαζόμουν γνώσεις για να εξελιχθώ και να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα. Γνώσεις που μπορεί κάποιος να βρει μέσα στα βιβλία.

Την ίδια ακριβώς στιγμή και μόνο στην ιδέα ότι θα έπρεπε να κάνω χώρο και χρόνο στην καθημερινότητά μου για να καθίσω και να διαβάσω, απογοητεύτηκα. Μου φάνηκε αδύνατο να τα καταφέρω. Εκεί, έμαθα για την εναλλακτική επιλογή να τα ακούω. Μου φάνηκε πολύ χρήσιμο κι έτσι είπα να το δοκιμάσω. Ξαφνικά, από εκεί που δε διάβαζα ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο, μπορούσα να το ακούω και να το ολοκληρώνω μέσα σε μία εβδομάδα. Ο ενθουσιασμός μου για την ποσότητα της γνώσης που μπορούσα να αποκομίσω, με οδήγησε στην επιθυμία να αρχίσω να προσφέρω αυτή την επιλογή και σε άλλο κόσμο που, όπως εγώ, αντιμετώπιζε την ίδια πρόκληση. Έτσι, δημιουργήθηκε η Auvril.

Τι δυσκολίες συναντήσατε κατά την διάρκεια υλοποίησης του project;

Στην αρχή δεν μπορούσα να δώσω μία ξεκάθαρη δομή σε αυτή την ιδέα και να την εντάξω σε ένα στρατηγικό πλάνο στο μυαλό μου. Έτσι, δυσκολευόμουν να εξηγήσω ξεκάθαρα σε κάποιον την εικόνα που έβλεπα, ώστε να αντιληφθεί την επίδραση της ιδέας αυτής. Επίσης, το νεαρό της ηλικίας μου, δε με βοήθησε στο κομμάτι της επιχειρηματικής εμπειρίας. Δεν είχα εικόνα από στρατηγικές αποφάσεις που έπρεπε να πάρω μιας και ήταν η πρώτη φορά που συναντούσα κάποια πράγματα.

Μία ακόμα βασική πρόκληση, που αντιμετωπίζει κάθε καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα είναι ότι χρειάζεται να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα μέχρις ότου να πιστέψει και ο υπόλοιπος κόσμος στην εικόνα που έχεις εσύ για το μέλλον.

Τέλος, στην εποχή που διανύουμε, η απομακρυσμένη εργασία έχει κι αυτή τις δυσκολίες της. Όσο κι αν μας βοηθάει η τεχνολογία, η διά ζώσης συνεργασία είναι πολλές φορές αναντικατάστατη. Ειδικά σε μία επιχείρηση που βρίσκεται στο ξεκίνημά της και χρειάζεται τη φυσική παρουσία της ομάδας για να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι δεσμοί μεταξύ των μελών, είναι πολύ σημαντικό.

Το ελληνικό κοινό πως δέχτηκε την ιδέα;

Τα μέχρι τώρα δεδομένα μας έχουν δείξει ότι ο κόσμος αγαπάει τα βιβλία σε ακουστική μορφή. Αυτό που αντιμετώπισα εγώ, ως προβληματισμό, και με οδήγησε στο να αρχίσω να ακούω τα βιβλία μου αποτελεί κοινό προβληματισμό πολλών ανθρώπων. Χαιρόμαστε πολύ που παίρνουμε συχνά μηνύματα από κόσμο που έχει ακούσει τα βιβλία μας και μας περιγράφει την εμπειρία του, ενώ μας λέει διαρκώς ότι θέλει κι άλλα. Τα ακουστικά βιβλία μπορούν να γίνουν μία αγαπημένη συνήθεια η οποία όμως μόνο καλά μπορεί να προσφέρει σε όποιον κολλήσει μαζί τους.

Πιστεύετε ότι το μέλλον του βιβλίου είναι τα audiobooks;

Το μέλλον της εκπαίδευσης, γενικότερα, είναι ένα περιβάλλον όπου κάθε άνθρωπος μπορεί να διδάσκεται και να μαθαίνει με τρόπους που προσαρμόζονται στη δική του μοναδικότητα. Δεν έχει σημασία αν μπορούμε να μάθουμε μέσα από ένα βιβλίο, ένα video, ή ακόμα μέσα από μία ταινία που μεταφέρει πληροφορίες μέσα από το σενάριό της. Στο τέλος της ημέρας, αυτό που έχει σημασία, είναι η διάθεσή μας να εκπαιδευόμαστε και να ερχόμαστε πιο κοντά στη βέλτιστη εκδοχή του εαυτού μας.

Τα audiobooks έχουν αγαπηθεί από πολύ κόσμο παγκοσμίως, εδώ και δεκαετίες. Η ιδέα ξεκίνησε από χώρες όπου οι άνθρωποι χρειαζόταν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά για να μετακινηθούν από τη δουλειά στο σπίτι τους. Έτσι, είχαν μέσα στο αυτοκίνητό τους CD με βιβλία για να ακούνε στη διαδρομή.

Η εφαρμογή των audiobooks σε πολλά σημεία της καθημερινότητας και η ιδιότητά τους να προσφέρουν βοήθεια σε ανθρώπους που τη χρειάζονται είναι ο βασικός λόγος που τα αγαπήσαμε στην Auvril και πιστέψαμε σε αυτά. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που πιστεύουμε ότι τα ακουστικά βιβλία είναι ένας τρόπος εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας που θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα στη ζωή μας.

Μέσα στην καραντίνα ο κόσμος στράφηκε προς τα audiobooks;

Ο κόσμος στράφηκε γενικότερα προς τα βιβλία και τη γνώση. Η περίοδος που διανύουμε αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλους μας. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί το παραλληλίζουν με εμπόλεμη κατάσταση. Όλο αυτό δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την ψυχολογία των ανθρώπων.

Έτσι, αναδείχθηκε ακόμη περισσότερο η ανάγκη να μείνουμε με εμάς και να μας μελετήσουμε περισσότερο. Σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας υπήρξε ο χρόνος με ένα βιβλίο ή αυτός που αφιερώσαμε για να κάνουμε πράγματα που αναβάλλαμε διαρκώς λόγω του ότι μέχρι πρότινος η έντονη καθημερινότητα δε μας το επέτρεπε. Εκεί, ήρθε το ακουστικό βιβλίο για να συμπληρώσει αυτές τις δραστηριότητες μέσα στο σπίτι.

Αναφέρετε ότι τα audiobooks είναι βοηθητικά στα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, εξηγήστε το μας.

Υπάρχουν πολλές μαθησιακές δυσκολίες που κάνουν δύσκολο για έναν εκπαιδευόμενο να συγκεντρωθεί στις γραμμές ενός βιβλίου, όπως η δυσλεξία, ή η διάσπαση προσοχής. Σε αυτό, αξίζει να προσθέσουμε την τύφλωση, που κάνει αδύνατη την ανάγνωση ενός βιβλίου με τον τρόπο που γνωρίζουμε. Σε όλα αυτά, με την πάροδο των χρόνων βρέθηκαν λύσεις, όπως ο κώδικας Μπράιγ, ή η ακρόαση των όσων είναι γραμμένα μέσα σε ένα βιβλίο με τη μορφή Audio.

Αν όλα αυτά, εκτός από την αντίληψη ότι αποτελούν δυσκολίες, μελετηθούν μέσα από την οπτική ότι είναι διαφορετικοί τρόποι μάθησης, ένας νέος κόσμος ανοίγει. Γίνεται προτεραιότητα να μάθουμε: “Τελικά, πως μπορεί να μάθει ο άνθρωπος, μέσα από τη δική του μοναδικότητα;”

Ένας από τους πρωταρχικούς μας στόχους είναι να αναπτύσσουμε διαρκώς τα Audiobooks που προσφέρουμε, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα και βοηθητικά για κάθε άτομο που θέλει να εκπαιδευτεί, ανεξαρτήτως από τον τρόπο που μπορεί να μάθει.

Ποια είναι η διαδικασία και πόσο χρόνο χρειάζεται ώστε ένα βιβλίο να γίνει ηχητικό;

Στην Auvril, αγαπάμε πολύ τη διαδικασία που έχει δημιουργηθεί για να παραχθεί ένα audiobook. Επενδύσαμε πολύ σε αυτό ώστε να δώσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον ακροατή, ενώ ταυτόχρονα να διευκολύνουμε και τον αφηγητή.

Όλα ξεκινούν από το να αναθέτουμε κάθε βιβλίο μας σε κάποιον αφηγητή που θα το αγαπήσει και θα εμπνευστεί μέσα από αυτό. Είναι η συνταγή της επιτυχίας για ένα όμορφο τελικό αποτέλεσμα. Για να γίνει αυτό, περάσαμε μέσα από μία διαδικασία μάθησης και έρευνας, παρέα με τους αφηγητές μας, που μας οδήγησε σε μία καινοτομία της επιχείρησής μας, η οποία ξεκινάει μέσα από ένα εύκολο Quiz για όποιον θέλει να γίνει αφηγητής στην Auvril.

Στη συνέχεια, αναλαμβάνουμε την επεξεργασία των ηχητικών αρχείων που έρχονται από τους αφηγητές μας, ώστε να βγει το τελικό audiobook. Το Audiobook αυτό δημοσιεύεται στην πλατφόρμα μας και είναι έτοιμο για όποιον θέλει να το ακούσει.

Παρότι τα βήματα φαίνονται συγκεκριμένα, η διαδικασία κρύβει πολλές τεχνικές λεπτομέρειες από πίσω. Ο τελικό χρόνος παράδοσης του βιβλίου σε ακουστική μορφή είναι παράμετρος πολλών παραγόντων, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των σελίδων του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι από το ξεκίνημά μας έως και σήμερα έχουμε δει μεγάλη βελτίωση σε όλα τα βήματα που απαιτούνται από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτό έχει βελτιώσει αρκετά και τον χρόνο παραγωγής μας.

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι;

Θέλουμε να έχουμε πολύ περιεχόμενο από σχολικά και πανεπιστημιακά βιβλία, καθώς και από βιβλία αυτοβελτίωσης. Επιπρόσθετα, σκοπεύουμε να εντάξουμε περισσότερα εργαλεία προσωποποιημένης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή και εκπαιδευόμενο. Φυσικά, ευελπιστούμε να έχουμε πάρει πολύ feedback από τους πελάτες μας, ώστε να βελτιώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε με βάση τις ανάγκες τους, κυρίως στον χώρο των Audiobooks

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα