Εκεί όπου οι τρύπες στην άσφαλτο δεν είναι τρόπος ζωής

Λίγα λόγια για χώρες και πόλεις όπου οι λακκούβες δεν παραμένουν άλυτο πρόβλημα.

Parallaxi
εκεί-όπου-οι-τρύπες-στην-άσφαλτο-δεν-εί-388973
Parallaxi

Μπορεί η Θεσσαλονίκη να μην έχει τη θάλασσα κατάματα, λύνει όμως το μεγάλο της πρόβλημα με τις… τεράστιες λακκούβες που φέρνουν τους κατοίκους της καθημερινά σε απόσταση αναπνοής με το υγρό στοιχείο. Θες δε θες, στην πόλη αυτή θα βρεθείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή σου με το πόδι ή το όχημά σου σφηνωμένο σε κάποια λακκούβα σιγοψιθυρίζοντας αθυροστομίες που δεν έχουν τελειωμό.

Το σκηνικό αντίστοιχο- φυσικά- και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Τι θα λέγατε όμως να γνωρίσουμε εκείνες τις πόλεις και τις χώρες όπου η λακκούβα- δεν- ζει και βασιλεύει εξαιτίας μοναδικών λύσεων που βρήκαν μερικοί πανέξυπνοι άνθρωποι;

Για αρχή, ας μάθουμε για την ύπαρξη ρομποτικών βραχιόνων που σίγουρα επιταχύνουν και βελτιώνουν την αποκατάσταση των λακκούβων και επίσης μειώνουν το κόστος αντιμετώπισης αυτού του τεράστιου συνήθως προβλήματος. Τέλειο;

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι άνθρωποι βρίσκονται πλέον στην κορυφή της τεχνολογικής επιτυχίας, με την εξερεύνηση του διαστήματος, την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική, να κάνουν όλα γιγαντιαία πρόοδο, στην περίπτωση των λακκούβων, το ζήτημα παραμένει τελικά άλυτο, πανανθρώπινο αλλά και «επιζήμιο» για την τσέπη μας.

Σύμφωνα με την εταιρία αυτοκινήτων ΑΑΑ, οι Αμερικανοί οδηγοί ξοδεύουν κοντά στα τρία δισεκατομμύρια δολάρια για να διορθώσουν ένα πρόβλημα στο αμάξι που έχει προκληθεί από λακκούβες.

Υπάρχουν, βέβαια, και μερικοί αισιόδοξοι, που πιστεύουν στη λύση του προβλήματος, καθώς όλο και περισσότερα δημοτικά συμβούλια αναζητούν τρόπους που θα κάνουν τους δρόμους ομαλότερους.

Αυτή τη στιγμή, πλήθος πόλεων παρέχει μια σειρά από τεχνολογικούς τρόπους για τους κατοίκους, ώστε αυτοί να αναφέρουν τις τρύπες που συναντούν στην άσφαλτο, να παρακολουθούν δεδομένα, να κάνουν ενημερώσεις σχετικά με την πρόοδο όσων έχουν διορθωθεί και άλλα.

Για παράδειγμα, η πόλη του Χιούστον, υλοποίησε μια πρωτοβουλία το 2016 με στόχο τον εντοπισμό και την επιδιόρθωση των λακκούβων που επισημάνθηκαν μέσα σε 24 ώρες. Η πρωτοβουλία, η οποία ενθαρρύνει τους πολίτες να γνωστοποιήσουν τα σημεία στα οποία είδαν κάποια λακκούβα μέσω γραμμής βοήθειας 311 ή εφαρμογής (app), έχει οδηγήσει στον εντοπισμό πάνω από 6.000 τέτοιων σημείων. Τελικά, το 99.73% που εντοπίστηκαν διορθώθηκαν την επόμενη κιόλας εργάσιμη ημέρα.

Εταιρίες όπως η Microsoft και η Google, μπήκαν επίσης σε αυτό το ενδιαφέρον παιχνίδι, προσθέτοντας λειτουργίες αναφοράς στο λογισμικό χαρτογράφησής τους και ειδοποιήσεις σχετικά με τις εφαρμογές οδήγησης προκειμένου να προειδοποιούν τους μετακινούμενους, προτού να πέσουν σε ακόμα μία λακκούβα.

“Όλοι μας διαμαρτυρηθήκαμε κάποτε για μια λακκούβα που συναντήσαμε και πήραμε μια μηχανική ή και καμία απάντηση”, δήλωσε ο Keenan, καθηγητής Πληροφορικής και Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο του Calgary και συγγραφέας του Techno Creep, ο οποίος μεγάλωσε στο Bronx.

Όπως συνεχίζει ο ίδιος  «Οι λακκούβες ήταν απλά ένα μέρος της ζωής», οπότε υπάρχουν και άλλα μέρη στον Πλανήτη Γη όπου τα πράγματα δεν είναι τόσο… ρόδινα.

Ενώ οι εφαρμογές αναφοράς προβλημάτων όπως το SeeClickFix μπορούν να κάνουν τις πόλεις να «λογοδοτούν», επιτρέποντας στον καταγγέλλοντα να παρακολουθεί την καταγγελία του, αυτές δυστυχώς μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την παρενόχληση ατόμων ή επιχειρήσεων με ψευδείς ή υπερβολικές αναφορές.

Ζητήματα μπορούν επίσης να προκύψουν όταν οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι η θέση τους δεν είναι ανώνυμη και ότι η ακριβής τοποθεσία μπορεί να εντοπιστεί από τη διεύθυνση IP τους.

Όπως συνέχισε ο Keenan, οι εφαρμογές είναι ένας καλός τρόπος να υπάρχει ανταπόκριση στις εκκλήσεις για αύξηση της διαφάνειας της τοπικής αυτοδιοίκησης από τους φορολογούμενους, καθώς και μια ειλικρινής επιθυμία για καινοτομία. Είναι επίσης φθηνές, ειδικά όταν έχουν να κάνουν με λογισμικό ανοιχτού κώδικα.

Στη Συρακούζη της Νέας Υόρκης, η πόλη διαθέτει φορτηγά με GPS που γεμίζουν λακκούβες, καταγράφοντας αυτόματα την ημερομηνία, την ώρα και τη θέση κάθε επιδιόρθωσης.

Άλλες πόλεις χρησιμοποιούν λογισμικό από εταιρίες όπως το RoadBotics, το οποίο συνδέει τα δεδομένα από τις κάμερες smartphone στους αλγόριθμούς τους, για να φτιάξουν χρωματικούς χάρτες τοπικών δρόμων που να επιδεικνύουν κινδύνους όπως λακκούβες και ρωγμές. Το Crowdsourcing των δεδομένων με αυτό τον τρόπο είναι οικονομικά αποδοτικό στα 75 δολάρια ανά μίλι.

Μια τουρκική πάλι εταιρία αρχιτεκτονικής και τεχνολογίας ονόματι Dahir Insaat, έχει βρει ΤΗΝ κορυφαία λύση: έχει ένα σχέδιο για ένα φορτηγό εξοπλισμένο με αισθητήρες και ρομπότ ελεγχόμενα από αλγόριθμους Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).

Ο Dakhir Semenov, μηχανικός της εταιρίας, δήλωσε ότι η ομάδα του ενδιαφέρθηκε πρωτίστως για την τεχνολογία και την κατασκευαστική πλευρά του προβλήματος των λακκούβων, γεγονός που τους ώθησε να το επιλύσουν.

“Θέλαμε να κατασκευάσουμε ένα όχημα που θα μπορούσε να καθορίσει την επιφάνεια του δρόμου μέσα σε ένα ή δύο λεπτά”, είπε, σημειώνοντας ότι το φορτηγό που σχεδίασε η ομάδα του μπορεί να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία διαφορετικών εργαλείων.

“Τα βασικά ζητήματα είναι η τιμή και η ανθεκτικότητα. Εάν η επισκευή κοστίσει περισσότερο από την κανονική επισκευή των λακκούβων, δεν θα ενδιαφέρει, γι ‘αυτό έχουμε σκεφτεί πολύ τις επιλογές των εργαλείων και την ταχύτητα εργασίας “, ανέφερε.

Η εταιρία πιστεύει ότι το κόστος του συστήματος σύνδεσης με φορτηγά θα ήταν πολύ χαμηλότερο από το κόστος των εργασιών επισκευής. Με δέκα φορτηγά η εταιρία πιστεύει ότι μια ολόκληρη μεγαλούπολη θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί, εκτελώντας 500 ή περισσότερες επισκευές κάθε μέρα!

Η χρηματοδότηση εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα. “Αν είχαμε χρηματοδότηση, θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε να κατασκευάζουμε το όχημα αύριο”, είπε, τονίζοντας ότι θα χρειαστεί περίπου ένας χρόνος για να φτάσει το φορτηγό και να λειτουργήσει.

Για να γίνει το φορτηγό ένα πλήρες βιομηχανικό προϊόν προς πώληση σε πολλές αγορές μπορεί να χρειαστεί λίγο περισσότερο, παραδέχθηκε ο Semenov.

Αλλά και στη Βόρεια Αμερική, οι προσπάθειες που καταβάλλονται επί του θέματος υποδηλώνουν ότι τα πράγματα είναι πιο αισιόδοξα σε αυτήν την πλευρά του κόσμου.

Το θέμα είναι μπορούν οι τοπικές κυβερνήσεις να κάνουν αυτό  το άλμα από την τρύπα στην έγκαιρη επιδιόρθωση; Και δεύτερον: Mπορεί στ’ αλήθεια αυτό το άλμα να γίνει και στη δική μας πόλη και χώρα; Έχουμε δρόμο ακόμα…

Με πληροφορίες από Icons of Infrastructure

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα