Γιατί να εντάξει ένα σχολείο την έννοια της κοινωνικής προσφοράς στη ζωή των εφήβων;

Oταν το ζητούμενο ειναι η πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας ενός εφήβου, η ανάπτυξη της ενσυναίσυησης, ο σεβασμός και η υπευθυνότητα

Parallaxi
γιατί-να-εντάξει-ένα-σχολείο-την-έννοι-698718
Parallaxi

Για πολλά παιδιά τα χρόνια της εφηβείας συνδέονται με κοινωνικές και συναισθηματικές προκλήσεις, όπως η επίλυση συγκρούσεων με φίλους, η πίεση του σχολείου, η διαχείριση της απόρριψης και άλλοι στρεσογόνοι παράγοντες που μπορεί να ταράξουν την αυτοπεποίθηση τους. Σύμφωνα με μελέτες, η ενασχόληση των εφήβων με την κοινωνική προσφορά και τον εθελοντισμό μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της αυτοεκτίμησης τους και να τα βοηθήσει να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο αλλά και να γίνουν ευσυνείδητοι και ευαισθητοποιημένοι πολίτες με έντονη φιλανθρωπική δραστηριότητα στη διάρκεια της ζωής τους.

ΚΑΦΑΟ

Ακολουθώντας την παιδαγωγική μέθοδο του service learning που προσεγγίζει την κοινωνική διάσταση της εμπειρικής μάθησης με στοιχεία εθελοντισμού, το σχολείο προάγει την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις ανάγκες διαφόρων κοινωνικών ομάδων και επιδιώκει την κινητοποίηση τους μέσα από εξωστρεφείς συμμετοχικές δράσεις για μια πιο συνειδητοποιημένη και ενεργή κοινωνία.

Η επιλογή της κατάλληλης εθελοντικής δραστηριότητας επηρεάζει τον έφηβο στο πως ο ίδιος αλληλεπιδρά με αυτή και δεσμεύεται προς αυτή. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν νέες δεξιότητες (ηγετικές, δημιουργικές, επικοινωνιακές, αξιολόγησης) και να αναπτύξουν συνείδηση υπεύθυνου πολίτη με άμεσο θετικό αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο. Στο Γυμνάσιο και Λύκειο του Κολλεγίου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης, οι μαθητές συμμετέχουν στα εθελοντικά προγράμματα που επιλέγουν ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους, υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένου προσωπικού που παρακολουθεί και καταγράφει την εξέλιξη της συμμέτοχης τους.

Οι μαθητές συνεργάζονται με οργανισμούς και φορείς και αλληλεπιδρούν με μειονότητες, άτομα με ειδικές ανάγκες, πάσχοντες, ηλικιωμένους κλπ., δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης προς το διαφορετικό σε όλες του τις μορφές. Τονίζεται η διαφορά αυτής της προσέγγισης από την φιλανθρωπία, μια που στηρίζεται στην αίσθηση ισότητας όλων των εμπλεκομένων.

Η πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας ενός εφήβου, ο σεβασμός και η υπευθυνότητα, είναι αξίες που διέπουν την αποστολή και το όραμα του Κολλεγίου Ανατόλια στο οποίο η κοινωνική δέσμευση, η διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων και η καινοτομία εκφράζονται μέσω των προγραμμάτων κοινωνικής ευθύνης που προσφέρει: το Service as Action του Middle Years Programme στο Γυμνάσιο, το CAS του IB Diploma Programme και τα Student Enrichment Opportunities.

Επιπλέον, το Social Entrepreneurship Program που λειτουργεί κυρίως κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να βρεθούν δίπλα σε επαγγελματίες που τους μεταδίδουν τις γνώσεις τους πάνω στον τομέα της εξειδίκευσής τους. Μαθητές συνεργάζονται καθημερινά με επαγγελματίες, βιώνοντας μοναδικές εμπειρίες στον κλάδο της Υγείας, του Τουρισμού, της Τεχνολογίας, της Αρχιτεκτονικής, σε Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς, στο Δήμο Θεσσαλονίκης, και αλλού. Ο σκοπός των καλοκαιρινών αυτών μαθητειών (internships) είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των μαθητών, η εξέλιξη της προσωπικότητας τους, η καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους και η ενίσχυση του βιογραφικού τους.

Στο Κολλέγιο Ανατόλια οι μαθητές ενθαρρύνονται να γίνουν κοινωνικά υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες.

Μάθετε περισσότερα για τα όσα κάνουν το Anatolia High School να ξεχωρίζει στο http://anatolia.edu.gr/highschool.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα