Featured

Κενά καθηγητών Ιανουάριο μήνα στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Τι αποκαλύπτουν στην parallaxi ο Πρόεδρος του ΔΣ και μέλος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου.

Στέλλα Παϊσανίδη
κενά-καθηγητών-ιανουάριο-μήνα-στο-μου-709726
Στέλλα Παϊσανίδη
μουσικό σχολείο Θεσσαλονίκης-horz
Εικόνα αριστερά: Twitter

Ανησυχία στους γονείς και αντιδράσεις έχουν προκαλέσει τα κενά που εντοπίζονται από την αρχή του σχολικού έτους, μέχρι και σήμερα, μέσα Ιανουαρίου, στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία, με αποτέλεσμα η εκπαίδευση των μαθητών να καθίσταται ελλειμματική.

Σύμφωνα με την επίσημη πληροφόρηση των γονιών από το Διευθυντή του σχολείου, όπως αυτή παρουσιάστηκε σε σχετική επιστολή που απέστειλαν οι γονείς σε όλους τους αρμόδιους φορείς και στο υπουργείο στις αρχές Δεκεμβρίου, τα κενά εκείνη τη στιγμή ήταν τα ακόλουθα:  Φυσικές επιστήμες 18 ώρες, Μαθηματικά 16 ώρες, Φιλολογικά 8 ώρες, Αγγλικά 14 ώρες.

Μουσικά μαθήματα: Πιάνο 7 ώρες, Τρομπέτα 9 ώρες, Ευρωπαϊκά κρουστά 7 ώρες, Ταμπουράς 150 ώρες, Σαντούρι 5 ώρες, Κανονάκι 5 ώρες, Λαούτο 7 ώρες, Ποντιακή λύρα 4 ώρες.

Με βάση τα παραπάνω, τα κενά υπολογίζονται σε 250 ώρες.

Φωτογραφία από την ιστοσελίδα του σχολείου.

«Οι ελλείψεις αυτές, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, δημιουργούν μεγάλες ανισότητες εντός του σχολείου, καθώς κάποιοι διδάσκονται τα παραπάνω αντικείμενα και κάποιοι όχι, αλλά και ευρύτερα, καθώς κάποιοι μαθητές άλλων σχολείων έχουν τη δυνατότητα πλήρους εκπαίδευσης, σε αντίθεση  με ορισμένους μαθητές του σχολείου μας». Αυτά αναφέρονται συγκεκριμένα στην ίδια επιστολή, που εστάλη από τον πρόεδρο του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, Αντώνη Βεντούρη, και το Γραμματέα, Κωνσταντίνο Κεντρωτή προς τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Β/θμιας Εκπαίδευσης.

«Το σημαντικότερο όμως είναι ότι  δημιουργούν δυσαναπλήρωτα κενά στη μόρφωση των παιδιών, με συνέπειες που προβλέπεται να βιώσουν με έντονο τρόπο στο μέλλον», αναφέρεται στην ίδια επιστολή, η οποία καταλήγει με την παράθεση των εξής αιτημάτων:

«Ζητούμε την άμεση και πλήρη κάλυψη των παραπάνω κενών αλλά και πρόβλεψη για την κάλυψη των χαμένων ωρών, έτσι ώστε η ήδη δύσκολη εξ  αποστάσεως εκπαίδευση να μην αποδυναμώνεται κι άλλο από την ελλιπή κάλυψη  του προγράμματος».

Από την ιστοσελίδα του σχολείου.

Αναφορικά με τα κενά, ενδεικτικά είναι τα λόγια της Νατάσας Σταμκοπούλου, μέλους του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του σχολείου.

«Είμαστε στα μέσα της χρονιάς και τα παιδιά να έχουν τραγικά κενά. Γεωγραφία ας πούμε το Γυμνάσιο δεν έχει κάνει καθόλου. Φυσική έχουν κάνει μία ή δύο ώρες από την αρχή της χρονιάς. Είναι τραγικά τα πράγματα και έτσι όπως περιγράφονται με τις ώρες ίσως δεν είναι αντιληπτό», σημειώνει η κ. Σταμκοπούλου μιλώντας στην Parallaxi.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της, από το Δεκέμβριο έχουν ζητηθεί απαντήσεις, ενώ έχει υπάρξει και προφορική επικοινωνία με τη Δευτεροβάθμια.

«Θα πρέπει να περιμένετε», ήταν η απάντηση της Δευτεροβάθμιας, σύμφωνα πάντα με όσα είπε η κυρία Σταμκοπούλου στην parallaxi.

«Από όσο ξέρω είχανε ζητήσει 100 αναπληρωτές στη Δευτεροβάθμια Ανατολικής Θεσσαλονίκης  βέβαια εκ των υστέρων στα μέσα της χρονιάς δεν δέχτηκαν οι καθηγητές», συμπληρώνει.

Κατά τις ίδιες δηλώσεις, η απάντηση στο έγγραφο που εστάλη στη Δευτεροβάθμια δεν έχει δοθεί ακόμη.

«Μας είπαν ότι, μπορεί να μας βολέψουν με κάποιους καθηγητές που δεν πηγαίνουν στα σχολεία και έχουν κάποια κενά, δηλαδή με καθηγητές που εντάσσονται σε ευπαθείς ομάδες , ωστόσο, οι ίδιοι (καθηγητές) όταν ανοίξουν τα σχολεία δεν θα μπορούν να είναι εκεί», αποκάλυψε συγκεκριμένα η κυρία Σταμκοπούλου στην parallaxi για την απάντηση που έδωσαν προφορικά οι υπάλληλοι της Δευτεροβάθμιας.

Την ίδια ώρα, ερωτήματα δημιουργούνται γύρω από τη βαθμολογία που θα λάβουν τα παιδιά σε μαθήματα με κενά.

«Σύμφωνα με το νόμο και όπως μου τα είπε μια καθηγήτρια, δέκα ώρες εκπαίδευσης αρκούν για να μπει η βαθμολογία και μάλιστα εάν το πρώτο τετράμηνο υπάρχουν αυτές οι 10 ώρες και το άλλο τετράμηνο απουσιάζει ο καθηγητής απλώς αποτυπώνεται η ίδια βαθμολογία, δηλαδή φαίνεται ότι το παιδί διδάχτηκε την ύλη στη βαθμολογία του παρότι μπορεί όλη τη χρονιά να έχει κάνει δέκα ώρες», διευκρίνισε η κ. Σταμκοπούλου.

Για το ζήτημα των κενών, μίλησε με τη σειρά του στην Parallaxi ο πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Αντώνης Βεντούρης.

Ο κ. Βεντούρης τόνισε ότι κενά υπήρχαν και τις προηγούμενες χρονιές, ωστόσο  ότι «φέτος αυτά ήταν ιδιαίτερα αυξημένα».

«Φέτος δεν μπορώ να καταλάβω τι σχεδιασμός έγινε», είναι το σχόλιο του κυρίου Βεντούρη στην parallaxi για την κατάσταση. «Μιλάμε για ένα σχολείο το οποίο βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, την Πυλαία, δεν βρίσκεται σε μια ακριτική περιοχή, όπου θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι δεν υπάρχει ανταπόκριση από τους καθηγητές . Στη Θεσσαλονίκη έχουμε πληθώρα καθηγητών, έχουμε το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα που βγάζει καθηγητές όλων των ειδικοτήτων», συνεχίζει λέγοντας ο Πρόεδρος και διερωτάται: «Πώς γίνεται να μην βρίσκουν καθηγητές; Είναι κάτι που θα πρέπει να μας πει το υπουργείο».

Για τον Πρόεδρο, το κυριότερο πρόβλημα όλων σχετίζεται με τη μόρφωση των παιδιών.

«Τα παιδιά δεν έχουν διδαχτεί βασικά αντικείμενα και δημιουργείται ένα πάρα πολύ μεγάλο κενό, το οποίο θα κουβαλάνε σε επόμενες τάξεις. Γι’ αυτό δεν ενδιαφέρεται κανείς; Τι θα γίνει με αυτό το πράγμα», είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτει μεταξύ άλλων ο κύριος Βεντούρης.

Αλλά και για τη βαθμολόγηση των μαθητών σε μαθήματα με κενά, ο ίδιος φαίνεται να συμφωνεί με την κ. Σταμκοπούλου και σημειώνει από μέρους του τα εξής:«Δεν το λέω ως πρόεδρος του Συλλόγου, αλλά ως διδακτικολόγος. Με βάση τη βιβλιογραφία, αυτό το πράγμα δεν υπάρχει. Είναι αστείο.  Δεν μπορείς να αξιολογήσεις έναν άνθρωπο όταν έχεις τόσο μικρό δείγμα της συμπεριφοράς του».

Από την άλλη, η απάντηση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην parallaxi για το θέμα είναι η εξής: «Oι επικοινωνίες και η ενημέρωση έγινε και στο Υπουργείο Παιδείας. Έχει πληροφορηθεί το υπουργείο και η περιφερειακή διεύθυνση ότι καλύφθηκαν τα κενά και η προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων μίλησε με την κυρία Σταμκοπούλου του Συλλόγου και η οποία με τη σειρά της είναι ενημερωμένη. Τη στιγμή που σας λέμε ότι ενημερώθηκε το υπουργείο και η Περιφέρεια, δεν έχω δεδομένα ότι δεν καλύφθηκαν τα κενά και η κυρία Σταμκοπούλου είναι πολύ καλά ενημερωμένη από την προϊσταμένη».

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες της parallaxi, κάποια από τα κενά καλύφθηκαν.

Συγκεκριμένα, καλύφθηκαν τα γενικής παιδείας και κάποια μουσικά μαθήματα, όπως τρομπέτα, πιάνο. Με βάση τις πληροφορίες αυτές, κενά υπάρχουν για ταμπουρά, ακορντεόν, σαντούρι, ποντιακή λύρα, λαούτο και ευρωπαϊκά κρουστά, ενώ πιάνο, τρομπέτα και μαθήματα γενικής παιδείας καλύφθηκαν.

Όπως όλα δείχνουν, η κατάσταση με τα κενά στο σχολείο χρήζει άμεσης διευθέτησης. Στο μεταξύ, αναμένεται η παρουσίαση της επιστολής από διάφορα τηλεοπτικά κανάλια.

Τέλος, δεν αποκλείεται, σύμφωνα με την κ. Σταμκοπούλου και κάποια άλλου τύπου παρέμβαση στη Δευτεροβάθμια, άλλωστε, η επιστολή, που κοινοποιήθηκε στο Διευθυντή του σχολείου και το Υπουργείο Παιδείας, έχει επίσης τεθεί ως ερώτηση στη Βουλή από το Κομμουνιστικό Κόμμα.

Μοιάζει, πάντως, περίεργο το γεγονός ότι σε ένα μουσικό σχολείο, ορισμένα μουσικά μαθήματα, επομένως μαθήματα κορμού, δεν διδάσκονται στα μέσα της σχολικής χρονιάς ή αργούν να διδαχτούν…

Κεραμέως:«Kαλύπτουμε έγκαιρα τα κενά για τη νέα σχολική χρονιά» 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα