Τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου ProW του ΔΙ.ΠΑ.Ε. για την ευημερία των παιδαγωγών

Στο Ευρωπαϊκό έργο «ProW» συμμετείχαν 11 εταίροι από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Κύπρο και την Πορτογαλία

Parallaxi
τα-βασικά-συμπεράσματα-του-συνεδρίου-pro-1115630
Parallaxi

Σημαντικά ήταν τα συμπεράσματα που παρουσιάστηκαν το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024, στο συνέδριο που διοργάνωσε στο ξενοδοχείο «Mediterranean Palace», το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, με αφορμή την ολοκλήρωση του τριετούς ευρωπαϊκού έργου «ProW – Promoting Teachers Well-being through Positive Behaviour Support in Early Childhood Education», (Προωθώντας την ευημερία των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης θετικής συμπεριφοράς στην αγωγή πρώιμης παιδικής ηλικίας).

Στο Ευρωπαϊκό έργο «ProW» συμμετείχαν 11 εταίροι (φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής, ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια και δήμοι) από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Κύπρο και την Πορτογαλία. Το ΔΙ.ΠΑ.Ε. υλοποίησε το έργο, με συντονιστή τον Δρ. Βασίλη Γραμματικόπουλο, καθηγητή του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, και τη συμμετοχή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τον δήμο Καλαμαριάς και το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σημειώνεται ότι, το έργο αποτελεί ένα από τα 11 προγράμματα που είχαν επιλεγεί στη δράση Key Action 3 – European Policy Experimentation του Erasmus+, προϋπολογισμού 2,2 εκατομμυρίων ευρώ.

Στο πλαίσιο του έργου αναδείχθηκαν τα παρακάτω σημαντικά αποτελέσματα που αφορούν στη βελτίωση της ευημερίας των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας.

Συγκεκριμένα,  οι παιδαγωγοί που συμμετείχαν στο έργο βελτίωσαν:

α) την γενική αίσθησης ευημερίας τους μέσα στην προσχολική μονάδα

β) την αίσθηση αποτελεσματικότητάς τους

γ) την εργασιακή ικανοποίηση τους.

Βελτιωμένο ήταν και συνολικά το σχολικό κλίμα στις προσχολικές μονάδες που συμμετείχαν. Ανάλογα οφέλη, από την παρέμβαση του «ProW», παρατηρήθηκαν και στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας τα οποία φοιτούσαν στα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, καθώς είχαν αυξηθεί διάφορες κοινωνικές δεξιότητες τους όπως η συμμόρφωση, η εμπιστοσύνη και η αυτορρύθμιση μέσα στην τάξη.

Όπως επεσήμανε ο Δρ. Βασίλης Γραμματικόπουλος: «Η συνολική αποτίμηση των ευρημάτων του έργου αναδεικνύει την αξία που έχει η συστηματική και σταθερή υποστήριξη των παιδαγωγών, μέσω ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης και ενίσχυσης των ευκαιριών για επαγγελματική ενδυνάμωση, σε όλες τις πτυχές της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Το κύριο μήνυμα που αποπνέουν τα ευρήματα του έργου είναι ότι οι χαρούμενοι παιδαγωγοί είναι αυτοί που μπορούν να εκπαιδεύσουν και χαρούμενα παιδιά». Ο ίδιος δεσμεύτηκε εκ μέρους της ομάδας του έργου, για την υλοποίηση των ενεργειών που στοχεύουν στη βιωσιμότητα και επεκτασιμότητα των δράσεων του έργου.

Ο κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, Διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας δήλωσε κατά την τοποθέτησή του πως είναι ανάγκη όλα αυτά τα προγράμματα να συνεχιστούν και να εφαρμόζονται σε καθολική κλίμακα. Τόνισε μάλιστα πως η Περιφέρεια, αλλά και οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης θα είναι αρωγοί σε αυτό.

Από την πλευρά της η κ. Χρύσα Αράπογλου, Δήμαρχος Καλαμαριάς κατά την τοποθέτησή της, ανέδειξε την ανάγκη της ολιστικής προσέγγισης στην καθολική εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων, συμπεριλαμβάνοντας όχι μόνο παιδαγωγούς, μαθητές και γονείς αλλά και ευρύτερες κοινωνικές ομάδες που συνυπάρχουν και αλληλοεπιδρούν σε μία τοπική κοινωνία.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα