Το σχολείο και ο εκπαιδευτικός ξένων γλωσσών σε ένα σύγχρονο περιβάλλον

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα ανανεώνεται μέσα από συνεχή επιμόρφωση που του επιτρέπει να υιοθετεί συνεχώς σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές

Parallaxi
το-σχολείο-και-ο-εκπαιδευτικός-ξένων-γ-1212732
Parallaxi

Λέξεις: Μιράντα Σκόνδρα

Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό, οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον που λειτουργεί και στηρίζεται όλο και περισσότερο σε ψηφιακά συστήματα και προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης, ο εκπαιδευτικός σήμερα, καθηγητής ή δάσκαλος καλείται να εξασφαλίσει τις βιοποριστικές ανάγκες του αλλά και να εκσυγχρονίσει τις συνθήκες εργασίας του, συνιστώντας έναν παράγοντα εξέλιξης και προόδου στο κοινωνικό σύνολο.

Το σύγχρονο σχολείο που δεν είναι το σχολείο του άλλοτε, του παρελθόντος, εξακολουθεί να βασίζει τη λειτουργία του, την παροχή γνώσης στους μαθητές αλλά και εργασίας στους εκπαιδευτικούς σε αρχές ισότητας και σεβασμού των δημοκρατικών δικαιωμάτων όλων των μετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα ανανεώνεται μέσα από συνεχή επιμόρφωση που του επιτρέπει να υιοθετεί συνεχώς σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές, με κύριο γνώμονα και στόχο, να είναι ο κάθε μαθητευόμενος στο κέντρο της εκπαιδευτικής διεργασίας και μάθησης. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η άμεση και αποτελεσματική παροχή γνώσης και η ανάπτυξη των διαφόρων ικανοτήτων του μαθητή, ανάμεσα στις οποίες υπάρχουν η γραπτή και προφορική δεξιότητα που αναπτύσσονται μέσα από τα φιλολογικά μαθήματα στη μητρική γλώσσα και στις ξένες γλώσσες, όπως στη γαλλική γλώσσα (FLE Français Langue Étrangère, FLS Français Langue Seconde, Fos Français sur Objectifs Spécifiques) που συνιστούν και είναι απαραίτητα εφόδια για τον μελλοντικό πολίτη, εργαζόμενο και οικογενειάρχη που θα ζήσει σε ένα πολυπολιτισμικό, πολύγλωσσο αναπτυγμένο τεχνολογικά κοινωνικό και οικονομικό σύνολο στη χώρα του και στη συνέχεια σε ένα διεθνές περιβάλλον.

σχολείο

Ο εντοπισμός των πραγματικών γνωσιακών, ψυχολογικών και ιδιαιτέρων αναγκών που έχουν τα παιδιά μαθητές αλλά και οι έφηβοι μαθητές, συνιστούν κίνητρο για επινόηση και εκπόνηση από τον εκπαιδευτικό σχεδίων διδασκαλίας που ενθαρρύνουν την ομαδοσυνεργατική αλλά και την ατομική μάθηση.

Με την εισαγωγή διδακτικών πρακτικών που περιλαμβάνουν την αξιολόγηση της μαθησιακής γλωσσικής δραστηριότητας με τη σωστή χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης που τελικά αναπτύσσουν τον μαθητή αλλά και τον θέτουν συνεργό και συνεχιστή της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, η διδασκαλία γίνεται φορέας για την κοινωνικοποίηση και ανεξαρτητοποίηση του μαθητευόμενου στην κοινωνία μας αλλά ενισχύεται και ενδυναμώνεται η σχέση σχολείου-οικογένειας.

Συμβάλλοντας, λοιπόν, με την εργασία και έρευνά του ο εκπαιδευτικός ξένων γλωσσών στο σύγχρονο σχολείο συνεχίζει το εκπαιδευτικό του έργο που επέλεξε, προετοιμάζοντας ικανούς και ολοκληρωμένους μαθητές-πολίτες του ευρύτερου κόσμου.

Η Σκόνδρα Μιράντα είναι εκπαιδευτικός Γαλλικής γλώσσας ΠΕ (05)

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα