Φτιάχνει Πόρσε η Κατερίνη;

Στην Κατερίνη από το 2008 ο Ηλίας Γαγανέλης και η Replicar Hellas παράγει μοντέλα ιστορικών αυτοκινήτων.

Έλενα Ταξίδου
φτιάχνει-πόρσε-η-κατερίνη-193160
Έλενα Ταξίδου

Replicar Hellas 1

Ρέπλικα σημαίνει αναπαραγωγή ενός αντικειμένου παλαιάς εποχής και στον χώρο του αυτοκινήτου το κατέχει εγχωρίως η Replicar Hellas. Στην Κατερίνη από το 2008 ο Ηλίας Γαγανέλης και η ομάδα του βαδίζουν στα βήματα του Φερδινάνδου Πόρσε με επιτυχία παράγοντας μοντέλα ιστορικών αυτοκινήτων. Μετράνε ήδη ένα ενισχυμένο πελατολόγιο και διεθνή αναγνώριση, καινοτομούν, ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζονται για το επόμενο βήμα της εξέλιξής τους. Μιλήσαμε μαζί τους για την ιστορία πίσω από την ιστορία τους.

Με την δύναμη της περίφημης “little bastard”, αγαπημένης του James Dean και των beach-buggy της 10ετίας του ’60, οι κινητήρες που τα «ζωντανεύουν» στους δρόμους ξεκινούν από την Κατερίνη. 

RCH 356 Speedster Sport
RCH 356 Speedster Sport

Ο Ηλίας Γαγανέλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Γερμανία. Αποφοίτησε από Τεχνική Σχολή και εργάστηκε στον τομέα των βελτιώσεων και μετατροπών αυτοκινήτων. Η αγάπη του για την πατρίδα τον οδήγησε στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε την καριέρα του και την οικογένειά του με την Αννα Γεωργουλά.

Η Replicar Hellas ξεκίνησε την παραγωγή των αυτοκινήτων της το 2008. Η αγορά στην οποία απευθύνεται η εταιρεία είναι αυτή των αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος. Είναι μια παγκόσμια αγορά, συνεχώς διευρυνόμενη, ιδιαιτέρως απαιτητική σε θέματα ποιότητος και επιδόσεων.

Ο όρος ρέπλικα σημαίνει αναπαραγωγή ενός αντικειμένου παλαιάς εποχής. Στον χώρο του αυτοκινήτου αυτό σημαίνει την κατασκευή ενός αυτοκινήτου που ουσιαστικά ακολουθεί όσο πιο πιστά μπορεί το πρωτότυπο μοντέλο με κάποιες μικρές διαφορές και οπωσδήποτε προσαρμογές στην σύγχρονη τεχνολογία.

Η Replicar Hellas ξεκίνησε ακολουθώντας τα βήματα του Φερδινάνδου Πόρσε, χρησιμοποιεί το πάτωμα και τα υποπλαίσια του σκαραβαίου της VW, τους αερόψυκτους κινητήρες της VW, κατασκευάζει το αμάξωμα από πολυεστέρα υψηλής ποιότητος, φυσικά τοποθετεί φρένα και αναρτήσεις κατάλληλα για τις ιπποδυνάμεις των κινητήρων και τις σύγχρονες συνθήκες οδήγησης, όλα δε τα αξεσουάρ (όργανα, φώτα κλπ) είναι αντίγραφα των αυθεντικών και πιστοποιημένα με σεβασμό στους διεθνείς κανονισμούς.

«Έτσι τα μοντέλα της ικανοποιούν την αισθητική, έχουν τον χαρακτηριστικό ήχο των αερόψυκτων κινητήρων εποχής, αλλά συγχρόνως μπορούν να οδηγηθούν με ασφάλεια καθημερινά, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις συντήρησης.»

16508355_1230530840327490_5760888558648881336_n

Σε ποιο πλαίσιο υπάγεται το συγκεκριμένο επιχειρείν;

Replicar Hellas: Υπάρχει παγκοσμίως νομοθεσία που ρυθμίζει τα των αυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής. Στη χώρα μας, με βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία , υπάρχει επιτέλους το νομικό πλαίσιο βάσει του οποίου η Replicar Hellas κατασκευάζει τα αυτοκίνητά της.

-Ποια είναι η εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς στο εξωτερικό και ποια στην Ελλάδα;

Replicar Hellas: Η αγορά των αυτοκινήτων αυτών ανθεί περισσότερο στις Βόρειες Ευρωπαϊκές χώρες, στις Ηνωμένες Πολιτείες και εξαπλώνεται ραγδαία και στις αναπτυσσόμενες χώρες. Στην Ελλάδα είναι πολύ περιορισμένη λόγω της κρίσεως και της υπερφορολόγησης.

-Πώς ήταν το ξεκίνημα και τι χρειάστηκε έτσι ώστε η επιχείρηση να καταστεί σήμερα βιώσιμη;

Replicar Hellas: Η επιχείρηση αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει θέματα χρηματοδότησης από τις τράπεζες (ανυπαρξία χρηματοδότησης), και στηρίζεται καθαρά στους ξένους πελάτες της. Σημαντικότατο ήταν και παραμένει το πρόβλημα της γραφειοκρατίας για την πιστοποίηση και αδειοδότηση των αυτοκινήτων. Υπάρχουν ακόμη πολλά κενά νόμου στον τομέα κατασκευής αυτοκινήτων καθώς και έλλειψη δομών πιστοποίησης.

Η εταιρία ακολουθώντας τα ξένα πρότυπα, απέφυγε την εγκατάστασή της στα μεγάλα αστικά και βιομηχανικά κέντρα της χώρας, με κόστος ίσως στον τομέα της εξεύρεσης έμπειρου προσωπικού αλλά με τεράστιο κέρδος στην ποιότητα ζωής των εργαζομένων, αναφέρουν άνθρωποί της.

-Ποιες είναι οι απαιτήσεις από πλευράς παραγωγής; Τόσο στην εξειδίκευση του προσωπικού, στην προμήθεια ανταλλακτικών, στις εγκαταστάσεις κλπ; 

Replicar Hellas: Η παραγωγή αυτοκινήτων απαιτεί υψηλά εκπαιδευμένο προσωπικό. Ετσι η εταιρεία εκπαιδεύει καθημερινά τους εργαζόμενους οι οποίοι έχουν πολύ χαμηλό μέσο όρο ηλικίας. Τα ανταλλακτικά εισάγονται από επιλεγμένες εταιρείες του εξωτερικού ούτως ή άλλως διότι δεν παράγονται εδώ. Ελπίζουμε σύντομα, να μπορέσουμε να αποκτήσουμε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, σχεδιασμένες για τις ανάγκες της παραγωγής.

Replicar Hellas 4

Από το 2008 μέχρι σήμερα η εταιρεία δημιούργησε τέσσερα μοντέλα εκ των οποίων τα πρώτα τρία είναι κανονικά σε παραγωγή ενώ όλα τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται αποκλειστικά επί παραγγελία. Κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να καθιερωθεί στον χώρο των αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος ενώ καθιερώθηκε πρώτα στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου διακρίθηκε για την υψηλή ποιότητα της κατασκευής, το άψογο design και το φινίρισμά της.

-Ποιο είναι το καθεστώς σχετικά με την άδεια κυκλοφορίας οχημάτων τύπου Replicar Hellas; 

Replicar Hellas: Στην Ελλάδα τα αυτοκίνητά μας κυκλοφορούν ως Μοναδικά Οχήματα Κατασκευής.

-Το κόστος για την αγορά ενός πιστού αντίγραφου είναι αρκετά μεγαλύτερο από το κόστος για την αγορά ενός νέου οχήματος σήμερα; Ποιο είναι το κοινό τελικά, τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός συνόρων;

Replicar Hellas: Γιατί να αγοράσει κάποιος ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Η αίσθηση, η εμφάνιση, ο ήχος και το στυλ των αυτοκινήτων αυτών ,δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τα αυθεντικά. Στοιχίζουν όμως το 10% της τρέχουσας τιμής των αυθεντικών. Έτσι όποιος δεν αντέχει το κόστος ενός αυθεντικού μπορεί να νιώσει την συγκίνηση της οδήγησής του με μια replica. Όποιος έχει αυθεντικό, μπορεί να το φυλάξει στο γκαράζ του και να κυκλοφορήσει με μια replica.

– Πόσα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα και πού τελικά κυκλοφορούν αυτά με την υπογραφή της εταιρείας;

Replicar Hellas: Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περίπου 80 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο. Τα μοντέλα που κατασκευάζονται προς το παρόν είναι η 356 speedster, η 356 widebody και η 550 Spyder (η περίφημη αγαπημένη “little bastard” του James Dean). Οι κινητήρες που τα «ζωντανεύουν» ξεκινούν από τα 1600cc και φτάνουν στα 2900cc ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση που επιλέγουν οι τυχεροί αγοραστές. Οι τιμές ξεκινούν από τις 40.000€ + ΦΠΑ και φτάνουν πάνω από τις 100.000€ για τους πιο απαιτητικούς.

Αυτές τις μέρες ξεκίνησε και η παρουσίαση του RCH buggy , που αναβιώνει τα περίφημα beach-buggy της 10ετίας του ’60. Πρόκειται για ένα όχημα ελεύθερου χρόνου σχεδιασμένο για τα Ελληνικά νησιά, την Ελληνική εξοχή , τον ουρανό και τις ακρογιαλιές.

Replicar Hellas 5

– Ποιος θα θέλατε να είναι ιδανικά ο ρόλος της εταιρίας στην αγορά μελλοντικά;

Replicar Hellas: Φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε την παραγωγή των ήδη υπαρχόντων μοντέλων, την δημιουργία νέων, να μπούμε στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και να προχωρήσουμε στο κομμάτι των ακριβών αυτοκινήτων για απαιτητικούς πελάτες, καθώς και σε συνεργασίες με επώνυμους σχεδιαστές-κατασκευαστές.

– Τί έχει αφήσει ως συμπέρασμα η πορεία από την αρχική ιδέα για την Replicar μέχρι και σήμερα; Μπορεί να καινοτομήσει, να αναπτυχθεί επιχειρηματικά ή να τολμήσει να γίνει πιο δημιουργικός ο οποιοσδήποτε στην Ελλάδα και τελικά να το πετύχει;

Replicar Hellas: Ναι. Η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει. Υπάρχει εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό. Απαιτείται όμως τεράστιο απόθεμα επιμονής και υπομονής από πλευράς του επιχειρηματία, για να μπορέσει να υπερνικήσει τα προβλήματα της γραφειοκρατίας, της υπερφορολόγησης που αγγίζουν τα όρια του διωγμού. Επίσης ένα πιο σύγχρονο και λιγότερο πελατειακό τραπεζικό σύστημα θα βοηθούσε ιδιαίτερα. Ο κος Γαγανέλης απέδειξε πάντως ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα μπορεί να πετύχει εις πείσμα όσων πιστεύουν το αντίθετο.

Συγκεκριμένα τα μοντέλα της εταιρίας:

1 (12)IMG_3402IMG_3932IMG_20161009_094137RCH 550 flyer front side

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα