Γιατί το Instagram σου γέμισε με χορηγούμενα post;

Ξέρω ότι όταν ανοίγεις την εφαρμογή, μία στις δύο αναρτήσεις είναι διαφημίσεις και δεν συμβαίνει μόνο σε σένα.

Νίκος Γκάγιας
γιατί-το-instagram-σου-γέμισε-με-χορηγούμενα-post-906996
Νίκος Γκάγιας

Σίγουρα θα το έχεις παρατηρήσει ότι τελευταία το Instagram σου έχει γεμίσει με Reels, χορηγούμενα post και προτεινόμενες δημοσιεύσεις. 

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί χρήστες είναι πως πραγματικά κουράζονται να κάνουν scroll ανάμεσα σε δεκάδες προτεινόμενες αναρτήσεις και χορηγούμενο περιεχόμενο για να δουν αυτό που πραγματικά θέλουν. 

Ας κάνουμε ένα τεστ. Ανοίγω την εφαρμογή του Instagram και μετράω από 8 διαφημίσεις και Reels στις συνολικά 16 πρώτες δημοσιεύσεις που κοιτάω. Φυσικά αυτό συνεχίζεται και στην υπόλοιπη ροή μου, κάνοντας με να πρέπει να κάνω scroll αρκετή ώρα για να βρω δημοσιεύσεις ανθρώπων που ακολουθώ. Υπάρχουν φορές που αληθινά αναρωτιέμαι: που πήγαν όλοι οι λογαριασμοί που έχω πατήσει follow;

Βέβαια δεν είμαι ο μόνος που αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα. Το συζητάω με φίλους και συναδέλφους και μπορεί να μην το έχουν παρατηρήσει αλλά συμβαίνει και στα δικά τους προφίλ όταν τους το αναφέρω.

«Το 60% των αναρτήσεων που βλέπω στη ροή ειδήσεων προέρχεται από λογαριασμούς που δεν ακολουθώ – ωστόσο υπάρχουν και λογαριασμοί που ακολουθώ και δεν βλέπω ποτέ τις αναρτήσεις τους» αναφέρει ένας χρήστης στο Reddit.

Ένα γεγονός που επίσης συμβαίνει πολύ συχνά. Το ίδιο ισχύει και με τις ιστορίες πολλών χρηστών. Έχω δει δεκάδες story, στα οποία οι δημιουργοί αναρωτιούνται γιατί τα sory τους δεν έχουν την ίδια απήχηση και ο κόσμος τους στέλνει μηνύματα ότι δεν τους τα παρουσιάζει η εφαρμογή, παρά μόνο αν τα αναζητήσουν.

Η ίδια συμπεριφορά μεταδίδεται και στο Facebook. Στη ροή αυτής της πλατφόρμας, θα βλέπετε τουλάχιστον κάποιο περιεχόμενο από τις σελίδες και τα άτομα που ακολουθείτε στην κορυφή, αλλά θα υπάρχουν πολλές διαφημίσεις στο μεταξύ και κάθε τόσο θα βλέπετε μια προτεινόμενη ανάρτηση από μια σελίδα που μπορεί να μην σας νοιάζει ιδιαίτερα.

pexels-oladimeji-ajegbile-3314294.jpg

Μπορεί κάπως να λυθεί το πρόβλημα αυτό;

Υπάρχουν τρόποι για να μειωθεί ο αριθμός των διαφημίσεων, όμως το Instagram είναι αρκετά πονηρό σ’ αυτό. Μόλις ανοίξετε την εφαρμογή υπάρχει ένα μικρό λευκό βέλος που εμφανίζεται δίπλα στο λογότυπο του Instagram, που από εκεί που μπορείς να βλέπεις περιεχόμενο μόνο από τους λογαριασμούς που έχεις ορίσει ως αγαπημένους. Όμως το μικρό λευκό βέλος εμφανίζεται μόνο αφού περάσετε την πρώτη ανάρτηση και δείτε την πρώτη χορηγούμενη, έτσι θα έχετε δει τουλάχιστον μία διαφήμιση. Επιπλέον, πρέπει να το κάνετε κάθε φορά που μπαίνετε στην εφαρμογή και πρέπει επίσης να προσθέτετε στα αγαπημένα όλους όσους θέλετε, κάτι που είναι μια επιπλέον ταλαιπωρία.

Το συμπέρασμα είναι ένα. Για την πλειονότητα των χρηστών το Instagram “χάνει έδαφος” όταν οι περισσότεροι μπαίνουν και δεν παρακολουθούν περιεχόμενο που επιθυμούν. Υπάρχει ένα σημείο στο οποίο ακόμη και οι διαφημιστές θα αρχίσουν να διαμαρτύρονται, καθώς θα βλέπουν αναπόφευκτα τους αριθμούς να πέφτουν από το κουρασμένο κοινό τους.

Δεν ξέρω αν το Instagram θα λύσει το συγκεκριμένο ζήτημα ή αν θα συνεχίσει να προβάλλει προτεινόμενες δημοσιεύσεις. Πάντως μέχρι στιγμής κάνει τα πάντα για να με κάνει να το παρατήσω.

Αναφορικά με τα Reels, που επίσης έχουν γεμίσει την αρχική σου σελίδα υπάρχει ενδεχομένως και γι’ αυτό εξήγηση. Όπως δήλωσε και η εταιρεία δοκιμάζεται μία έκδοση του Instagram που όλα τα βίντεο θα δημοσιεύονται ως Reel.

«Αυτό είναι κάτι που δοκιμάζουμε (και το έχουμε κάνει) με μέλη της παγκόσμιας κοινότητάς μας», έγραψε ένας εκπρόσωπος της Meta.

Για τους περισσότερους χρήστες του Instagram, η δημοσίευση ενός βίντεο ζητά από την εφαρμογή να ρωτήσει εάν θέλετε να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας ως “ανάρτηση” ή ως Reel. Οι αναρτήσεις εμφανίζονται στην κύρια ροή που είναι γεμάτη με περιεχόμενο από αυτά που ακολουθεί ο χρήστης (συν τις διαφημίσεις). 

Η αλλαγή είναι μία από τις πολλές που η Meta φαίνεται να δοκιμάζει στις πλατφόρμες της αυτή τη στιγμή. Πριν από δύο εβδομάδες, το Instagram ανακοίνωσε ότι γίνονται πιλοτικά και άλλες ενημερώσεις σε επιλεγμένους χρήστες, συμπεριλαμβανομένης μιας που θα έκανε τις αναρτήσεις να εμφανίζονται σε πλήρη οθόνη στην κύρια ροή όπως και στο TikTok.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα