Γνωρίστε μία άλλη Ελλάδα

«Άνοιγμα» του εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία.

Λουίζα Τζόυσυ
γνωρίστε-μία-άλλη-ελλάδα-672351
Λουίζα Τζόυσυ
Πηγή: Unsplash

Φόρα συζητήσεων, φόρα ανταλλαγής ιδεών, φόρα για προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού της Ελλάδας στην Κεντρική Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στη Γερμανία και στη γερμανόφωνη Αυστρία και Ελβετία. Αυτό το σκοπό είχε το Φόρουμ Εναλλακτικού Τουρισμού ”Griechenland Alternativ Forum” που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.

Η διοργανώτρια εταιρεία, We Productions, με έδρα της την Κολονία, δραστηριοποιείται επιτυχώς από το 2004 σε Γερμανία, Ελλάδα και Η.Π.Α. Με τα μηνύματα “Γνωρίστε μια άλλη Ελλάδα” και “Σε επαφή με τη φύση, τους ανθρώπους και τον πολιτισμό” η επιτροπή του φόρουμ διοργανώνει εκδηλώσεις σε κεντρικές πόλεις της Γερμανίας για να ενισχύσει τη συνεργασία και τη δικτύωση ελληνικών επιχειρήσεων εναλλακτικού τουρισμού με σημαντικούς παράγοντες της γερμανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Έτσι και σε αυτή τη συνάντηση, που έλαβε χώρα στο εστιατόριο To Βαρύ Πεπόνι, η εταιρεία διοργάνωσε ένα δίκτυο ιδιωτών, συλλόγων και κρατικών φορέων που αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα προβολής των ειδικών-εναλλακτικών μορφών τουρισμού της χώρας μας. Ο αριθμός των συμμετεχόντων αναγκαστικά, λόγω COVID-19, ήταν μεν περιορισμένος, αλλά περιεκτικός δε.

Τα αντικείμενα του καθενός πολλά και διαφορετικά, με κοινό όμως παρονομαστή τις δυνατότητες εναλλακτικού τουρισμού της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας. Ανάμεσα τους ήταν στελέχη επιχειρήσεων, επαγγελματίες, καθώς και εκπρόσωποι της Αντιπεριφέρειας Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας και του τμήματος τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Τον λόγο έλαβε ο ιδρυτής της We Production, Ηρακλής Καλαμένιος, ο οποίος ενημέρωσε για τη προωθητική δράση της επιχείρησης μέσω της συμμετοχής της σε τουριστικές εκθέσεις, με τη διοργάνωση road shows και φεστιβάλ ελληνικού πολιτισμού στις συγκεκριμένες αγορές, αλλά και μέσω της έκδοσης του περιοδικού Griechenland Alternativ  (Εναλλακτική Ελλάδα).

Τη σκυτάλη πήρε ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Marketing, Τάσος Γούσιος, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεθοδολογία μάρκετινγκ που απαιτείται και εφαρμόζεται για την αποτελεσματική προώθηση ενός προορισμού ή μιας επιχείρησης και εστίασε στις ενέργειες που προγραμματίζονται για την ιδιαίτερη περίοδο που διανύουμε. Σύντομα θα ανακοινωθεί το πλαίσιο συνεργασίας της Alpha Marketing με τις τουριστικές επιχειρήσεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας, δίνοντας έμφαση στην προετοιμασία και υποστήριξη μικρών κυρίως επιχειρήσεων και στην πρόσβασή τους στη γερμανόφωνη αγορά. Η εταιρεία εδρεύει στη Λάρισα, αλλά έχει γραφείο και στη Θεσσαλονίκη με διευθύνων σύμβουλο τη Μίνα Τολίδου.

Θαλασσινή πνοή στη συνάντηση έδωσε η κα Βασιλειάδου Βάσω με την  ναυλομεσιτική εταιρεία Diamond Yachting. Η CEO με την ομάδα της, δημιούργησαν μία ηλεκτρονική πλατφόρμα on line booking ενοικιάσεων σκαφών αναψυχής με ιστιοφόρα, catamaran, motor yachts, super yachts, gulets και ribs, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στην Μεσόγειο Θάλασσα. Για την καινοτόμο λειτουργία της, βραβεύτηκε από τα “European Enterprise Awards” ως “Best Yacht Booking Platform 2019”. Στόχος της εταιρείας είναι να δώσει την δυνατότητα σε όλους να ανακαλύψουν σπάνιους προορισμούς, ήθη κι έθιμα λαών, αναδεικνύοντας τις ειδικές–εναλλακτικές–θεματικές μορφές τουρισμού μέσα από τον θαυμαστό κόσμο του Yachting.

Με τον αέρα στα πανιά μας φτάσαμε και στην ολυμπιακή ακτή Πιερίας και στο Ouzas Hotel. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, Στυλιανός Ούζας, με εμπειρία 27 χρόνων στον τουρισμό, επισήμανε ότι στόχος του είναι η διαφήμιση της ελληνικής φιλοξενίας και της ελληνικής κουζίνας. Το μεράκι, η τεχνογνωσία και η αγάπη του για τη δουλειά είναι διάχυτα στο κατάλυμά του. Ωστόσο, στο Φόρουμ δεν παρευρέθηκε ως μεμονωμένος επαγγελματίας, αλλά σαν εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και ενός από τα μεγαλύτερα destination brands της Ελλάδας, τον Όλυμπο. Η ανάδειξη της Olympus Riviera είναι η βασική του επιδίωξη και για το σκοπό αυτό εμπιστεύεται την τεχνογνωσία και την καθοδήγηση των ειδικών στην προώθηση και τη διαφήμιση, τον κ. Καλαμένιο και κ. Γούσιο αντίστοιχα.

Ανεβαίνοντας υψόμετρο, ο κ. Γιώργος Γουλαράς με την Olympus Cultural Routes μας παρουσίασε τις πολιτιστικές, αθλητικές & εκπαιδευτικές δράσεις που διοργανώνει η ΚοινΣεπ και για την παραγωγή & διάθεση τοπικών προϊόντων.  Με αγάπη για τον τόπο και τους ανθρώπους του, με σεβασμό προς την τοπική ιστορία, την παράδοση και τη λαογραφία η Συνεταιριστική Επιχείρηση Παλαιού Παντελεήμονα δημιουργήθηκε το 2016 και από τότε περπατά στα μονοπάτια του βουνού των Θεών και  μέσω βιωματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων φέρνει τους συμμετέχοντες σε επαφή με τη φύση. Παράλληλα, προσφέρει μοναδικά προϊόντα, εδέσματα και καρπούς της γης που με μεράκι παράγει, συλλέγει και προσφέρει.

Από τους πρόποδες του Καϊμακτσαλάν, παρευρέθηκε και ο κ. Ματθαιάκης για να μας μιλήσει για το Kaimak Inn Resort. Το πετρόχτιστο παραδοσιακό ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων συνδυάζει την απόλυτη ηρεμία του φυσικού περιβάλλοντος με την έντονη ψυχαγωγική και αθλητική δραστηριότητα που προσφέρουν το μαγευτικό χωριό και το επιβλητικό βουνό.

Ολοκληρώνοντας τον ταξιδιωτικό κύκλο, επιστρέψαμε στη Θεσσαλονίκη, όπου ο κ. Σταύρος Παπαδόπουλος, μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος Εναλλακτικού Τουρισμού της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, δημιούργησε  Το San Dopios. Η επιχείρηση είναι Τουριστικό Γραφείο Εναλλακτικού Τουρισμού και Εταιρία Διαχείρισης Προορισμών (Destination Management Company). Μέσα από καινοτόμα εκπαιδευτικά και βιωματικά τουριστικά προγράμματα, το San Dopios υποστηρίζει με πάθος την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και την περιβαλλοντική αειφορία, ενώ παράλληλα στοχεύει στην ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών και συνεργάζεται με εξειδικευμένους τοπικούς συνεργάτες.

Κι άλλοι απόφοιτοι του Προγράμματος Εναλλακτικού Τουρισμού της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής παρευρέθηκαν, επίσης, στο Φόρουμ. Η Στανόγεβιτς Ιβάνα, η Δανίδου Ειρήνη και η Λουίζα Τζόυσυ ήταν εκεί για να λάβουν πληροφόρηση και δικτύωση—εφόδια απαραίτητα για τα νέα επαγγελματικά σχέδιά τους.

Τη συνάντηση τίμησε με την παρουσία της η κα Σαμαρά του Τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης και της κα Κόλια, προϊσταμένης του Τμήματος Προβολής & Προώθησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Οι τελευταίες δήλωσαν πρόθυμες να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν μέσω ενισχυτικών προγραμμάτων, όπου αυτό κρίνεται εφικτό, προκειμένου να προωθήσουν υπάρχοντα και νέα εγχειρήματα στον τομέα του εναλλακτικού τουρισμού.

H Parallaximag ήταν εκεί για να καλύψει το Φόρουμ, ενώ ακολούθησε κι άλλη συνάντηση στην Καβάλα και έπεται συνέχεια στις 23 Οκτωβρίου στην Αλεξανδρούπολη. Στόχος σε κάθε περίπτωση ήταν και είναι η ανάπτυξη ενός ισχυρού συνεργατικού σχηματισμού που θα προωθήσει αποτελεσματικά τον ελληνικό εναλλακτικό τουρισμό στις γερμανόφωνες αγορές, οι οποίες αποτελούν τον υπ’ αριθμόν ένα τροφοδότη τουριστών για τη χώρα μας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα