Life

Influencers: Μία «πραγματική δουλειά» με υψηλό εισόδημα

Οι δημιουργοί περιεχομένου κερδίζουν πολλά χρήματα και διευθύνουν επιχειρήσεις ως influencers.

Νίκος Γκάγιας
influencers-μία-πραγματική-δουλειά-με-υψηλό-ε-1061944
Νίκος Γκάγιας

Τις περισσότερες μέρες, το πρόγραμμα εργασίας της Chloe Homan είναι γεμάτο. Η 32χρονη από το Ουισκόνσιν των Η.Π.Α., συνήθως ξεκινά την εβδομάδα της με προγραμματισμό πλάι στην ομάδα της, ενώ οι Τρίτες είναι γεμάτες με συναντήσεις. Την Τετάρτη και την Πέμπτη επικεντρώνεται στην εργασία. Την Παρασκευή κλείνει χαλαρές δουλειές πριν από το Σαββατοκύριακο.

Η Chloe λέει ότι μπορεί μερικές φορές να κερδίζει 80 έως 90 ώρες δουλειάς κάθε εβδομάδα.

Ωστόσο, παρά τις πολλές ώρες και το έντονο πρόγραμμα εργασίας της, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην βλέπουν τη δουλειά της ως «πραγματική δουλειά». Η Chloe είναι μια επαγγελματίας influencer!

«Θυμάμαι ότι έλεγα στους φίλους και την οικογένειά μου τι επρόκειτο να κάνω και κανείς δεν ήξερε καν τι σήμαινε», λέει, σκεπτόμενη την αρχή του ταξιδιού της για τη δημιουργία περιεχομένου, περίπου πριν από πέντε χρόνια.

“Οι άνθρωποι πίστευαν ότι απλώς θα τραβήξω μία φωτογραφία, θα την δημοσιεύσω και δεν θα υπήρχαν πραγματικά χρήματα. Θυμάμαι τη μαμά μου να ανησυχούσε μήπως “βάλω” όλη μου τη ζωή στο Διαδίκτυο.”

Τώρα, όμως, τα πράγματα αλλάζουν. Η Chloe μπόρεσε να ζήσει από αυτό το 2019, αφού βρήκε μια θέση που παρείχε συμβουλές και μαθήματα για σγουρά μαλλιά στους ακόλουθούς της. Τώρα διευθύνει τις πλατφόρμες της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει έξι άτομα προσωπικό. Επίσης λανσάρει μια σειρά αξεσουάρ μαλλιών.

«Τώρα έχω φίλους που είναι δάσκαλοι και μου λένε ότι τα παιδιά τους θέλουν να γίνουν TikTokers ή YouTubers όταν μεγαλώσουν», λέει.

Για χρόνια, πολλοί άνθρωποι βλέπουν την επιρροή στα social media με κακό μέτι, με τους δημιουργούς περιεχομένου να χαρακτηρίζονται ως ανόητοι, ακόμη και αντικαλλιτέχνες.

Τώρα, η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να είναι μια καριέρα με αρκετά χρήματα και οι εταιρείες βασίζονται σε άτομα με πολλούς ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Μια «πραγματική» δουλειά;

«Οι influencers έχουν απαξιωθεί εδώ και μια δεκαετία», λέει. «Οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι influencers θα μπορούσαν να πληρωθούν για να υποστηρίξουν και να προωθήσουν οποιαδήποτε επωνυμία, αλλά καταλαβαίνουν όλο και περισσότερο ότι ο δημιουργός έχει τον έλεγχο». λέει η ιδρύτρια του πρακτορείου influencers, Village Marketing με έδρα τη Νέα Υόρκη, η Vickie Segar.

«Οι περισσότεροι καταναλωτές, ειδικά το νεότερο κοινό, είναι δύσπιστοι για το μάρκετινγκ των έντυπων και μέσων μαζικής ενημέρωσης», λέει η Anna Stella, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde, UK. «Ωστόσο, οι influencers φέρνουν αυθεντικότητα στη διαφήμιση, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη της επωνυμίας».

Ωστόσο, παρά τον αντίκτυπο αυτών των δημιουργών, η Segar λέει ότι πολλοί άνθρωποι –ιδιαίτερα στις παλαιότερες γενιές– εξακολουθούν να μην τα παίρνουν όλα αυτά στα σοβαρά.

«Οι influencers είναι δημιουργικοί διευθυντές, παραγωγοί ταλέντων, συντάκτες,, διαχειριστές κοινότητας, επιμελητές προϊόντων και ομάδες πωλήσεων όλα σε ένα», λέει η Segar. 

Η Segar πιστεύει ότι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να αποφεύγουν το influence ως  καριέρα είναι λόγω της παρατεταμένης προκατάληψης. Το influencing είναι ένας από τους λίγους κλάδους που κυριαρχείται από νεαρές γυναίκες.

«Οι ακόλουθοι μπορούν πλέον να καταλάβουν πότε το περιεχόμενο δεν είναι πραγματικό», λέει η η Anna Stella.

«Το προβλέψιμο και ψεύτικο περιεχόμενο είναι πιθανό να απομακρύνει τους καταναλωτές».

Η άνοδος του κλάδου των δημιουργών περιεχομένου μοιάζει επί του παρόντος σαν μια ασταμάτητη δύναμη. Πολλοί νέοι κερδίζουν σημαντικά χρήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Η Grace Beverley, αρχικά Βρετανίδα Instagrammer, εκμεταλλεύτηκε τη φήμη της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έκανε τη δική της μάρκα με ρούχα και κέρδισε περισσότερα από 6,2 εκατομμύρια λίρες τον πρώτο χρόνο. Η πρώην YouTuber Zoe Sugg δημοσιεύει μυθιστορήματα και έχει λανσάρει προϊόντα ομορφιάς.

«Οι influencers έχουν μετατρέψει την επιρροή τους σε πολύ προσοδοφόρες επιχειρήσεις, αλλά μπορεί τώρα να δημιουργούν τις δικές τους επιχειρήσεις ή να επενδύουν σε εταιρείες», λέει η Segar.

Πηγή: BBC

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα