AtoZGreek: Το νέο brand για το ελληνικό καλοκαίρι
Ο Κωνσταντίνος Βαρβιτσιώτης, μας συστήνει το brand, «AtoZGreek», που προβάλει το απόλυτο ελληνικό καλοκαίρι από το Α ως το Ω.
Ο Κωνσταντίνος Βαρβιτσιώτης, μας συστήνει το brand, «AtoZGreek», που προβάλει το απόλυτο ελληνικό καλοκαίρι από το Α ως το Ω. Γραφίστας, art director, με πρόσφατη ατομική έκθεση στη γκαλερί Ζουμπουλάκη, «365 the project», ζει μόνιμα στο εξωτερικό και επιθυμεί με την προσωπική σφραγίδα των αξεσουάρ του να κοινωνήσει μια Ελλάδα μέσα από τα δικά του βιώματα και αναμνήσεις. Ελληνικά χρώματα, ξέγνοιαστη διάθεση, στοιχεία ελληνικού καλοκαιριού και κυρίως μια Ελλάδα αισιόδοξη που επιμένει και δημιουργεί.
«Τα σχέδια είναι όλα εμπνευσμένα από προσωπικές ιστορίες. Το σχέδιο “la zia”, ας πούμε, η στα ελληνικά “η θεία”, είναι εμπνευσμένη από τις πολυαγαπημένες μου θείες τις οποίες χρονιά κοροϊδεύαμε για τις λουλουδάτες σκούφιες που φορούσαν στη θάλασσα! Ο γαιδαράκος είναι εμπνευσμένος από τον Μαχμούτ, τον γάιδαρο που έχει ο κολλητός μου στο σπίτι του στη Σίφνο σαν pet.»
Πώς προέκυψε η ονομασία, «ΑtozGreek»; «Η ονομασία AtoZGreek σημαίνει από το Α έως το Ω ελληνικό. Αυτό σημαίνει οτι η έμπνευση προέρχεται από την Ελλάδα και τα καλοκαίρια μου στα ελληνικά νησιά, και ότι φτιάχνεται στην Ελλάδα, με ελληνικά υφάσματα και δέρματα κι ελληνική τεχνογνωσία.»
Ζείτε μόνιμα στο εξωτερικό, στη Νέα Υόρκη αλλά στοχεύετε στην ελληνική αγορά, είναι λίγο οξύμωρο αυτό; «Δεν στοχεύω μόνο στην ελληνική αγορά. Η ελληνική αγορά αυτήν τη στιγμή είναι το 60% του τζίρου της εταιρίας και το 40% είναι εξαγωγές. Ήδη στον ενάμιση χρόνο λειτουργίας μας τα προϊόντα μας βρίσκονται σε 7 χώρες εκτός Ελλάδας. Ευελπιστώ πως η Ελλάδα θα γίνει το 40% και οι εξαγωγές το 60%.»
Γιατί δημιουργήθηκε η ανάγκη σε ένα γραφίστα και art director να σχεδιάσει αξεσουάρ; «Η ιδέα ξεκίνησε από την ανάγκη μου ως Έλληνας να κάνω κάτι για τη χώρα μου να τη βοηθήσω σε αυτήν την τόσο δύσκολο περίοδο. Έτσι, συνδύασα ό,τι αγαπώ, δηλαδή, το ελληνικό καλοκαίρι και το design.»
Στην ατομική σας έκθεση, στη γκαλερί Ζουμπουλάκι, γνωρίσαμε το «365 the project», μιλήστε μας γι’ αυτό και πείτε μας αν θα υπάρξει κάτι ανάλογο στο μέλλον. «Ναι, το θέλω πολύ να υπάρξει συνέχεια σε αυτό που ξεκίνησα το 2013. Είναι μέσα στα πλάνα μου. Αλλά κατά μία έννοια θεωρώ ότι η AtoZGreek είναι κάτι σαν συνέχεια του 365 the project, μιας και το 365 the project υπήρξε η αφετηρία μου.»
Σε μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της Ελλάδας και της αρνητικής της εικόνας στο εξωτερικό, εσείς στοχεύετε σε ένα brand με ελληνικά χρώματα, εικόνες από τα νησιά της χώρας. Πόσο δύσκολο είναι αυτό; «Έχω πάρει ό,τι καλύτερο έχει η Ελλάδα να προσφέρει: το καλοκαίρι της! Και το έκανα εξαγώγιμο προϊόν. Οι ξένοι αγαπάνε την Ελλάδα και τους Έλληνες, και όλοι θέλουν να την επισκεφτούν! Στηρίζουν την Ελλάδα και δείχνουν μεγάλη ευαισθησία σε εταιρίες όπως η AtoZGreek.»
Κάθε αξεσουάρ κρύβει μια ειδική ονομασία ή ιστορία. Πείτε μας γι’ αυτές. «Τα σχέδια είναι όλα εμπνευσμένα από προσωπικές ιστορίες. Το σχέδιο “la zia”, ας πούμε, η στα ελληνικά “η θεία”, είναι εμπνευσμένη από τις πολυαγαπημένες μου θείες τις οποίες χρονιά κοροϊδεύαμε για τις λουλουδάτες σκούφιες που φορούσαν στη θάλασσα! Ο γαιδαράκος είναι εμπνευσμένος από τον Μαχμούτ, τον γάιδαρο που έχει ο κολλητός μου στο σπίτι του στη Σίφνο σαν pet.»
Οι τιμές όσο κι αν συμβαδίζουν με την ποιότητα έχουν προσαρμοστεί στα τρέχοντα ελληνικά δεδομένα; «Προσπαθώ οι δημιουργίες μου να ειναι προσιτές όσο το δυνατόν περισσότερο. Αλλά επειδή η παραγωγή είναι ελληνική, αυτό έχει αντίκτυπο και στην τιμή. Παρολ’ αυτά έχω καταφέρει να προσφέρω προϊόντα από 45 εως 95 ευρώ.»
Πώς νιώθετε όταν βλέπετε τα αξεσουάρ σας τυχαία στο δρόμο ή σε μια παραλία; «Συγκίνηση, περηφάνια, χαρά, ενθουσιασμό και ευθύνη. Η ευθύνη απέναντι σε κάποιον/α που διάλεξε το δικό μου προϊόν από κάποιο άλλο και αποφάσισε να πληρώσει χρήματα για να το αποκτήσει είναι μεγάλη. Σέβομαι πολύ τα χρήματα που έχει δώσει και θέλω να είναι 110% ικανοποιημένος/α! Κάθε φορά που βλέπω κάποιον/α να κρατάει μια δημιουργία μου, πάντα πάω και τους συστήνομαι. Η αντίδρασή τους είναι πολύ ενθαρρυντική!»
Προέρχεστε από μια οικογένεια με πολιτικό παρελθόν και υπόβαθρο, το επίθετό σας πάντα θα παραπέμπει σε μια πολιτική αναφορά, έχετε συμβιβαστεί μ’ αυτό; «Εγώ έχω συμβιβαστεί, αλλά απ ’ότι φαίνεται οι γύρω μου όχι, για να με ρωτάτε ακόμα αυτή την ερώτηση.»
Μοιραστείτε μαζί μας ένα μότο που σας συντροφεύει και αν αποτελεί άμεσο στόχο τα προϊόντα σας να κατακλύσουν τις βιτρίνες του εξωτερικού. «Follow your heart είναι ένα μότο που με χαρακτηρίζει και απ’ ότι φαίνεται χαρακτηρίζει και τις δημιουργίες μου οι οποίες είναι συναισθηματικά φορτισμένες και ο κόσμος ανταποκρίνεται σε αυτό με τον ίδιο συναισθηματισμό.»