Διαβάζετε τα κόκκινα γράμματα: «Tax the Rich»

Αλήθεια γιατί μας ενοχλεί τόσο η AOC, ώστε να χάνουμε το δάσος και να μην πιάνουμε το νόημα;

Χρήστος Ωραιόπουλος
διαβάζετε-τα-κόκκινα-γράμματα-tax-the-rich-816302
Χρήστος Ωραιόπουλος

Η Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ στο κόκκινο χαλί του MET GALA, εμφανίστηκε με ένα λευκό φόρεμα, το οποίο με κόκκινα έντονα γράμματα έφερε πάνω του το σύνθημα-αίτημα «Tax the Rich» (Φορολογήστε τον Πλούτο). Όπως ήταν αναμενόμενο, λόγω μιας καθιερωμένης, να το πω έτσι, εμπάθειας του κόσμου των social media μαζί της, σαν να την έχει διαρκώς στη μπούκα, επειδή είναι γυναίκα, επειδή είναι μετανάστρια, επειδή είναι ακτιβίστρια; Επειδή τους χαλάει -μάλλον- ζηλεύουν μια νέα γυναίκα που προκαλεί υπέρ της σωστής πλευράς της ιστορίας με τις πράξεις και το λόγο της, όπως και σε άλλες συνεδρίες της Βουλής των Αντιπροσώπων για θέματα δικαιωμάτων.

Η πράξη της Κορτέζ δέχθηκε επικρίσεις, επειδή έγινε στο πλαίσιο ενός απίστευτα δημοφιλούς γκαλά και η ίδια παρέστη, το οποίο έχει πανάκριβο εισιτήριο και απευθύνεται σε όλη την πλούσια ελίτ της Νέας Υόρκης και γενικά της Αμερικής. Αναρωτιούνται πολλοί πώς μια βουλεύτρια με ένα τέτοιο αίτημα και τις αντίστοιχες ιδέες πίσω από αυτό, ”νομιμοποιεί” και τον καπιταλιστικό θεσμό του γκαλά και τους μεγιστάνες που βρίσκονται εκεί και γενικότερα τον ίδιο τον πλούτο, αφού στην τελική η εκδήλωση αυτή και ευνοεί και εκπροσωπεί το οικονομικό σύστημα που παράγει οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες.

https://www.instagram.com/p/CTyhD5VsN8i/

Πράγματι, ένα γκαλά συνιστά τόσο το γυαλί, όσο και το έκθεμα πίσω από αυτό. Χλυδάτο, με πολυτέλειες, εκπέμποντας την εικόνα πως αποτελεί κάτι σπουδαίο, που δείχνει το δρόμο και ορίζει τα πράγματα για τη μόδα, άρα και τις μελλοντικές επιθυμίες και προτιμήσεις των ανθρώπων. Το κομμάτι αυτό της κριτικής θα ήταν σωστό, αν η παρουσία της Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ ήταν μια κοινή, τυπική, όπως ενός πολιτικού παράγοντα, όπως την έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα και κατά αυτόν τον τρόπο πράγματι να το νομιμοποιούσε και να το διαφήμιζε.

Παρά ταύτα η Κορτέζ, δεν ήταν απλώς εκεί παρακολουθώντας κάτι ως σόου, ως θέαμα. Επέλεξε εντός ενός θεάματος, μέσα στη Μέκκα της Μέκκας του καπιταλισμού, δηλαδή σε γκαλά μόδας με πλούσιους και την αφρόκρεμα του Χόλιγουντ, να κάνει ακτιβισμό. Άρα μια πράξη, που προκαλεί μια ρωγμή στη συνήθη πορεία των πραγμάτων και ταράσσει τη ροή και την ”κατάσταση” που δημιουργεί το σόου αυτό. Τώρα, το αν και κατά πόσο ο πολιτικός αυτός ακτιβισμός, συνιστά αντιπαρατιθέμενο ευθέως στον καπιταλισμό ρεύμα και όχι μια ακόμα πράξη που μπορεί να την απορροφήσει η κοινωνία του θεάματος με τα δικά της μέσα είναι μια άλλη συζήτηση, η οποία αδικεί τόσο την πρόθεση, όσο και αυτό που μπορούμε και πρέπει να κρατήσουμε από το ενδυματολογικό χαστούκι που έδωσε η AOC.

https://www.instagram.com/p/CTx-c40KD_4/?hl=en

Ένα χαστούκι, το οποίο, καθόλου τυχαία, έχει σχεδιάσει η Aurora James, μια μαύρη μετανάστρια σχεδιάστρια, η οποία από τις φτωχογειτονιές και τις υπαίθριες αγορές, κατόρθωσε να κερδίσει το βραβείο του Συμβουλίου των Αμερικανών Σχεδιαστών.

Ακόμα και στην Ελλάδα βρέθηκαν οι πρόθυμοι να κρίνουν την επιλογή αυτή, λέγοντας ότι στην πραγματικότητα στηρίζει το θεσμό και ότι αυτή η πράξη αποπροσανατολίζει και είναι για το φαίνεσθαι και σίγουρα όχι επαναστατική. Δεν νομίζω ότι είχε ξεκινήσει κάποια επανάσταση, ειδικά εδώ στη ψωροκώσταινα, και ήρθε το φόρεμα της Κορτέζ να την πάει βήματα πίσω, που κάνουν αβάντα στον καπιταλισμό, ενώ άπαντες δούλευαν σωστά τόσο καιρό την ανατροπή. Αυτά τα ”κραξίματα” θα φέρνουν διαρκώς ειδήσεις και πράξεις σαν κι αυτές στη στήλη ειδήσεων του lifestyle, ενώ κουβαλούν πολιτικό νόημα και μπορούν να εγείρουν μια συζήτηση πάνω στο αίτημα και τους συμβολισμούς που ήθελε και η ίδια η AOC να περάσει.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα