Like, ισχύς μεγαλύτερη από μια ψήφο
Είναι καθημερινά συγκλονιστικό πόση προσπάθεια καταβάλλεται καθημερινά με σκοπό τη δημιουργία περιεχομένου για τα social media.
Είναι καθημερινά συγκλονιστικό πόση προσπάθεια καταβάλλεται καθημερινά με σκοπό τη δημιουργία περιεχομένου για τα social media. Λογικό, εάν αναλογιστούμε ότι ζούμε στην εποχή της ταχύτατης διάδοσης της πληροφορίας, των προϊόντων και των υπηρεσιών με τον πελάτη να καραδοκεί σε κάθε διαδικτυακό στενό.
Με μια πρώτη ματιά, it’s all about content.
Όμως τι γίνεται στις περιπτώσεις όπου το περιεχόμενο δεν αφορά τις επιχειρήσεις αλλά το προσωπικό προφίλ;
Πόσος κόσμος προσπαθεί να βγάλει μια καλή φωτογραφία αφιερώνοντας αρκετό χρόνο στην επεξεργασία αλλά και πρωτύτερα στη λήψη. Σκέψεις για λεζάντα, αναζήτηση quotes πετυχημένων ανθρώπων κ.ο.κ. Και εν συνεχεία, ενδελεχή καταμέτρηση των likes & views, με ανταποδοτικό μελλοντικά χαρακτήρα. Και φυσικά τον αδιάκοπο καταιγισμό δημοσιεύσεων και φωτογραφιών που καθένας «οφείλει» να παρακολουθεί και να φροντίζει να μην μείνει εκτός.
Χρόνος που θα μπορούσε να μετουσιωθεί σε κάτι αναμφίβολα ποιοτικότερο και ξεκάθαρα πιο εποικοδομητικό είτε πνευματικά είτε οικονομικά εκτός αν είσαι η Selena Gomez ή όποιος αντίστοιχος εγχώριος μίμος και κερδίζεις χρήματα από αυτό.
Καθότι πρόκειται πλέον περί νόρμας κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι όλοι θα πέσουν με τα μούτρα να εξερευνήσουν τα καινούρια διαδικτυακά δρώμενα. Προφανές αν και είναι άκριτη η μανία αυτή. Όμως όταν η κατάσταση παγιώνεται και βλέπεις στα κλαμπ, στο δρόμο, στα γυμναστήρια, στις παραλίες κόσμο ανεξαρτήτου ηλικίας να είναι με μια κάμερα στο χέρι τότε δεν μπορεί να είναι όλοι Σελένες! Τότε ξέρεις ότι κάτι πάει στραβά.
Ο καταιγισμός της πληροφορίας και η αποβλάκωση του ανθρωπίνου όντος δεν είναι προ των πυλών, έχει έρθει και συγκατοικεί μαζί μας. Για την ακρίβεια μας έχει βάλει να κοιμόμαστε στον καναπέ.
Τα social media είναι μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι κοινωνικής αποχαύνωσης. Είναι μέσα που φέρνουν τον κόσμο πιο κοντά και τις επιχειρήσεις πιο κοντά στους πελάτες. Πρόκειται για παγκοσμιοποίηση της οικονομίας αλλά και της κοινωνικοποίησης. Όχι της νέκρωσης.
Like, μονάδα μέτρησης κοινωνικής αποδοχής και επιτυχίας.
Μια σοφή παροιμία λέει: γίνεσαι σε ότι αφιερώνεις τον χρόνο σου. Όταν όμως αφιερώνει ο καθένας τόση ώρα σε κάτι που θα του αποφέρει μόνο likes τι γίνεται;
Προϊόν.
Ένα κομμάτι αλγόριθμου, με προσωπικά στοιχεία και προτιμήσεις, διαθέσιμο προς πώληση στους διαφημιστικούς μεσίτες. Ένα ρομπότ που επιχειρεί διακαώς να κερδίσει μια άσκοπη δημοσιότητα μετρημένη σε κλικ.
Η ολίσθηση σε μια προϊοντική ανθρώπινη εκδοχή όχι μόνο είναι ατελέσφορη αλλά βαθμιαία οδηγεί σε αποβλάκωση. Ανέκαθεν ο άνθρωπος αποτελούσε το ευτελέστερο ον επί γης. Τώρα απλώς μεταφέρει την ευτέλεια σε διαδικτυακό επίπεδο και την κλιμακώνει με περίσσια επιτυχία.
Και αν νομίζει κανείς ότι επιλέγει τα όσα παρακολουθεί στο διαδίκτυο ή έχει την κριτική ικανότητα να φιλτράρει τα όσα βλέπει, τότε είναι ο μόνος που μπορεί να τα βάλει με μια παγκόσμια και διαρκώς αυξανόμενη βιομηχανία συμπεριφορισμού και στοχευμένης διαφήμισης.
Είμαι σίγουρος πως ο Όργουελ κάθεται σε μια γωνιά και χασκογελά.
Σας τα έλεγα εγώ θαρρώ πως αποκρίνεται.
Όργουελ άρχοντα, πάρε μας τα υπάρχοντα.
#iwokeuplikethis