Mαθαίνοντας Mαθηματικά και Φυσική… μετά μουσικής!

Το πιο καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ.

Parallaxi
mαθαίνοντας-mαθηματικά-και-φυσική-μετ-362245
Parallaxi

Πώς θα σας φαινόταν να λύσετε μία άσκηση Μαθηματικών ή να κατανοήσετε τους κανόνες της Φυσικής …μετά μουσικής; Και πόσο πιο διασκεδαστικό θα ήταν το μάθημα για τα παιδιά των τάξεων της Γ’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου, εάν μπορούσαν να συνδέσουν τις απαραίτητες γνώσεις μέσα από μουσικά όργανα; Για παράδειγμα, να ανακαλύψουν ποια Πυθαγόρεια μυστικά κρύβουν μέσα τους το μονόφωνο, η κιθάρα και το ξυλόφωνο!

Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω και έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας για τα δύσκολα και απαιτητικά -για πολλά παιδιά- μαθήματα του σχολείου έρχεται να δώσει το ερευνητικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα “iMuSciCA” (Διδάσκοντας Επιστήμη Μέσα από τη Μουσική), το οποίο παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 83ης Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).

Το “iMuSciCA” είναι ένα καινοτόμο έργο, που ως στόχο έχει να ενισχυθεί η διδασκαλία και η μάθηση των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Γεωμετρίας και της Τεχνολογίας και να βοηθηθούν οι μαθητές, ηλικίας από 15 έως 17 ετών, ώστε να αναπτύξουν ικανότητες δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων.

“Το βασικό είναι να συνδυάσουμε την επιστήμη με τη μουσική. Να μπορέσουμε να διδάξουμε στα παιδιά μέσα από τη μουσική, τα μαθήματα της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Γεωμετρίας και της Τεχνολογίας”, δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο διευθυντής Ερευνών του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά” και επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος “iMuSciCA”, Βασίλης Κατσούρος.

Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη βοήθεια καινοτόμων τρισδιάστατων εργαλείων απεικόνισης και αισθητήρων κίνησης έχουν τη δυνατότητα -μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος- να σχεδιάσουν και να αλληλεπιδράσουν με τα δικά τους ψηφιακά όργανα σύμφωνα με τους νόμους της ακουστικής.

“Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τους μαθητές είναι πως μπορούν να πειραματιστούν αλλάζοντας παραμέτρους μιας χορδής και το πώς αλλάζει η συχνότητα όταν μεταβάλλεται το μήκος, η τάση ή το υλικό, από το οποίο είναι κατασκευασμένη. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές πειραματιζόμενοι με ένα μουσικό όργανο, όπως το μονόχορδο, μπορούν να ανακαλύψουν νόμους της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Γεωμετρίας”, προσθέτει ο κ. Κατσούρος.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “τρέχει” αυτό το διάστημα και δοκιμάζεται πιλοτικά σε σχολεία της Αθήνας και σε σχολεία του Βελγίου και της Γαλλίας. Παράλληλα γίνονται εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στη μεθοδολογία και τα ψηφιακά εργαλεία, τα οποία αξιοποιούνται στο πλαίσιο του “iMuSciCA” προκειμένου στη συνέχεια να μεταφερθούν οι γνώσεις στους μαθητές.

Συντονιστής του προγράμματος, με διάρκεια έως το καλοκαίρι του 2019, είναι το Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά” και συμμετέχουν η Ελληνογερμανική Αγωγή και άλλοι έξι οργανισμοί από την Ευρώπη, εκ των οποίων τρεις είναι τεχνολογικές εταιρίες και οι υπόλοιποι είναι πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα