Μήνυση κατά της παράστασης Jesus Christ Superstar από Μητροπολίτη

Για βλασφημία και καθύβριση μιλά η μήνυση.

Parallaxi
μήνυση-κατά-της-παράστασης-jesus-christ-superstar-από-μη-291355
Parallaxi

 

Μήνυση κατά της παράστασης «Jesus Christ Superstar» που παρουσιάζεται στο Θέατρο Ακροπόλ κατέθεσε ο Μητροπολίτης Κυθήρων, Σεραφείμ. Συγκεκριμένα, ο Μητροπολίτης κάνει λόγο για παραβίαση των άρθρων 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος.

Η πρεμιέρα του μιούζικαλ των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice, σε σκηνοθεσία Θέμιδας Μαρσέλλου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου και στην παράσταση πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων ο Ησαίας Ματιάμπα, η Ήβη Αδάμου, η Αντιγόνη Ψυχράμη και ο Νίκος Μουτσινάς στο ρόλο του Ηρώδη.

Το ”Jesus Christ Superstar” είναι η πρώτη ροκ όπερα που ανέβηκε στον κόσμο, πρώτα στο Μπρόντγουαιη και μετά στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου με τεράστια επιτυχία. Με τη σύγχρονη γλώσσα του και την πολυβραβευμένη μουσική του, έχει παιχτεί σε 42 χώρες και έχει μεταφραστεί σε 20 διαφορετικές γλώσσες αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές παγκοσμίως. Εχοντας σαρώσει όλα τα βραβεία (Tony, Grammy, Olivier, Bafta, Drama Desk Award, Theatre World Award κ.α.), κερδίζει με την κινηματογραφική του μεταφορά το 1974  την υποψηφιότητα του στα Όσκαρ και στις Χρυσές Σφαίρες.

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε η Ελληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου καταδικάζοντας την κίνηση του Μητροπολίτη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης:

H μήνυση του Μητροπολίτη Κυθήρων κατά των συντελεστών της θεατρικής παράστασης «Jesus Christ Superstar», για «κακόβουλη βλασφημία» και «καθύβριση θρησκεύματος» με βάση τα άρθρα 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα, επαναφέρει για πολλοστή φορά στην επικαιρότητα μια χρονίζουσα υστέρηση της ελληνικής έννομης τάξης, την οποία η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου δεν έχει κουραστεί να υπενθυμίζει. Οι επίμαχες διατάξεις δεν τιμωρούν τη διακινδύνευση της κοινωνικής ειρήνης αλλά την προσβολή σε βάρος του Θεού, σαν να είχε καν ανάγκη τέτοιας προστασίας. Αλλά και η υπεράσπιση αυτών των διατάξεων με επίκληση της κοινωνικής ειρήνης είναι εξόφθαλμα υποκριτική, καθώς όσοι προβάλλουν τέτοια επιχειρήματα είναι, εν τέλει, οι ίδιοι που υποδαυλίζουν τα θρησκευτικά πάθη.

Η ελευθερία του λόγου και της τέχνης, σε πείσμα της συνταγματικής κατοχύρωσής της, αποτελεί το επιφανέστερο θύμα αυτής της ποινικής μας ιδιαιτερότητας. Από τα «Μυστήρια της Κεφαλλονιάς» του Λασκαράτου μέχρι τον «Τελευταίο Πειρασμό» του Καζαντζάκη, από το κόμικ του Haderer μέχρι τον πίνακα του de Cordier και από τον «Άγιο Πρεβέζης» μέχρι το «Γέροντα Παστίτσιο», γενιές εγχώριων και ξένων συγγραφέων και καλλιτεχνών έχουν δοκιμάσει τους κινδύνους της δράσης τους στην Ελλάδα.

Ακόμη και αν η τέχνη δεν απειλείται τόσο από νόμους όσο από γραφικά φαινόμενα μισαλλόδοξης αυτοδικίας, και πάλι οι συντεταγμένες εξουσίες του κράτους θα έπρεπε να αποτρέπουν την κοινωνική μισαλλοδοξία και όχι να συμμαχούν μαζί της ή να της προσφέρουν επιχειρήματα. Είναι κατ’ αρχήν παρήγορο ότι με την τελευταία αυτή θεατρική παράσταση έχουν μέχρι στιγμής ασχοληθεί μόνο κληρικοί και όχι αστυνομικοί ή εισαγγελείς, πλην όμως ακριβώς το ίδιο συνέβη πρόσφατα στο Παλαιό Φάληρο με το γλυπτό «Φύλαξ», του οποίου η καταστροφή δεν φαίνεται να αποτέλεσε καν αντικείμενο έρευνας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα