New Rennaisance καμπάνια από τον Ferragamo
Ο Ferragamo ανακοινώνει τη «Τhe new Renaissance» καμπάνια, με πίνακες ζωγραφικής του Le Gallerie degli Uffizi. Μια εντελώς καινούρια κατεύθυνση, που συνδέει εκ νέου τo brand με τη Φλωρεντία και την παράδοσή της στην ομορφιά και την καινοτομία.
Τα μέλη της νέας διευρυμένης κοινότητας του Ferragamo φαντάζουν ως διαχρονικοί πρωταγωνιστές από αριστουργηματικούς πίνακες της ιταλικής Αναγέννησης, ενώ μια σειρά εικόνων ταξιδεύει τον θεατή στην δημιουργική διαδικασία: Η «Αναγέννηση» ως ένα σύμβολο αναδημιουργίας, μια συλλογική προσπάθεια που βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης.
Η ιστορία του Ferragamo δεν είναι απλώς, όπως το έθεσε ο ιδρυτής του, «η ιστορία του μικρού, ξυπόλητου, αγράμματου αγοριού που έγινε ο υποδηματοποιός των αστέρων». Είναι, η ιστορία της συνεχούς ανανέωσης και εξέλιξης. Σίγουρα ο Salvatore Ferragamo, γεννημένος στο χωριό Bonito, το 11ο παιδί από τα 14 στο σύνολο, που έφτιαχνε όμορφα υποδήματα από την ηλικία των 12 ετών, «γεννήθηκε» για δεύτερη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες ως ένας νεαρός Ιταλός τεχνίτης που καταλάβαινε τις επιθυμίες του Hollywood. Αυτή ήταν η πρώτη αναγέννηση του Ferragamo.
Αυτή η μεταμόρφωση επιτεύχθηκε μέσα από τον συνδυασμό της ιταλικής κληρονομιάς με το τολμηρό ταλέντο του. Οι εσωτερικοί χώροι του καταστήματός του στη Hollywood Blvd. 6683 ήταν η μετουσίωση της ιταλικής Αναγέννησης: τοίχοι με μπατίκ που έμοιαζαν με ταπισερί του 14ου αιώνα, χειροποίητοι σκαλιστοί καναπέδες και πολυτελείς κουρτίνες που συμπλήρωναν κλασικές κολώνες. Αν και καταγόταν από την περιοχή Avellino κοντά στη Νάπολη, ως Ιταλός, ο Salvatore ήταν γοητευμένος από την μαγεία, του “κοσμήματος της Αναγέννησης”, της Φλωρεντίας, και διαποτισμένος από το πνεύμα αυτού του τόπου και της εποχής. Έτσι, όταν λίγα χρόνια αργότερα αποφάσισε να επιστρέψει στην Ιταλία, υπήρχε μόνο ένα μέρος που θα του ταίριαζε: Η Φλωρεντία. Μια ακόμη αναγέννηση του Ferragamo είχε αρχίσει.
Η ιταλική Αναγέννηση ήταν μια εποχή αστείρευτης δημιουργίας και νέων ιδεών. Μία εποχή – ώδη στην καινοτομία και τη δεξιοτεχνία, ένα πάντρεμα της τέχνης με την αριστεία των τεχνιτών. Όλα αυτά πήραν σάρκα και οστά στο Palazzo Spini Feroni, εκεί όπου ο Salvatore μετουσίωσε την τέχνη του στον οίκο Ferragamo στη Φλωρεντία το 1927. Από τον 13ο αιώνα, το Palazzo, που εξακολουθεί να είναι η έδρα του Ferragamo, φαινόταν ένα έμβλημα της φλωρεντινής bottega, που λειτούργησε ως εργαστήρι των αρχιτεκτόνων, καλλιτεχνών και χειροτεχνών. Ένα μέρος όπου ο διάλογος και η ανταλλαγή ιδεών και γνώσεων επέτρεψαν στους στοχαστές, διανοούμενους και καλλιτέχνες της Αναγέννησης να μετατρέψουν την τοπική φιλοσοφία και κουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο.
Μια δημιουργική κοινότητα τροφοδοτούσε τη φαντασία του ιδρυτή και τις εμπνευσμένες από τη Φλωρεντία συλλογές του. Σε αυτήν δεν περιλαμβάνονταν μόνο οι συνάδελφοι τεχνίτες του Salvatore, αλλά και η εξαιρετική πελατεία του: οι Audrey Hepburn, Greta Garbo, Sophia Loren, Lauren Bacall, Marilyn Monroe και Eva Perón (χρόνια αργότερα η Madonna θα φορούσε Ferragamo όταν θα υποδυόταν την Perón στην ταινία Evita).
Πυρήνας της περιήγησης στην Φλωρεντία, που οδήγησε τη δημιουργικότητα του Ferragamo, και λειτούργησε ως έμβλημα της «Αναγέννησης» στην πόλη, ήταν το Uffizi. Ξεκίνησε από τον Giorgio Vasari ως γραφεία για τον Cosimo I de’ Medici, τον Μεγάλο Δούκα της Τοσκάνης, το 1569, αποτελώντας ένα από τα πρώτα σύγχρονα μουσεία, ανοίγοντας τη γκαλερί του στο κοινό το 1769. Μετατράπηκε σε μουσείο σε λιγότερο από έναν αιώνα αργότερα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της Φλωρεντίας, το Uffizi ήταν παρόν, ένα φως καθοδήγησης, που μας υπενθύμιζε τη σημασία των αιώνιων ιδεών, της τέχνης, της ομορφιάς και της δημιουργικότητας.
Σήμερα ο Ferragamo επιλέγει να συνεργαστεί με το Uffizi ώστε να συνοδεύσει το όραμα του καλλιτεχνικού διευθυντή Maximilian Davis για το εμπορικό σήμα, χρησιμοποιώντας μερικά από τα πιο διάσημα έργα τέχνης του 15ου και 16ου αιώνα ως σκηνικό για το έργο του. Τοποθετώντας μούσες, τους φίλους και τα μέλη της ποικιλόμορφης δημιουργικής κοινότητάς του σε αιχμηρές ραφές και εκλεκτά κοστούμια, με υφάσματα με πλούσια υφή, τολμηρά υλικά και χρώματα, την τσάντα Hug και τα εμπνευσμένα από το αρχείο χρυσά σανδάλια στο πλαίσιο έργων των Bellini, Veronese και Botticelli, ο Davis δημιούργησε έναν διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, τις αξίες της παράδοσης και της προόδου, τις περασμένες εποχές και τις μελλοντικές γενιές. Τόσο το πνεύμα της Αναγέννησης όσο και ο κόσμος της πολυτέλειας του 21ου αιώνα αναδεικνύονται διαφορετικά από αυτή την αντιπαράθεση.
Ο Maximilian Davis λέει: «Η Αναγέννηση είναι συνδεδεμένη με τη Φλωρεντία και η Φλωρεντία είναι συνδεδεμένη με τον Ferragamo. Αυτή είναι η στιγμή μίας νέας αρχής στον οίκο, οπότε ήταν απόλυτα λογικό να διεκδικήσουμε το λίκνο της Αναγέννησης ως πνευματικό μας σπίτι και να αξιοποιήσουμε το βαθύ, καλλιτεχνικό πνεύμα αυτής της πόλης για να παρουσιάσουμε τη νέα συλλογή».
Ακριβώς όπως ο ιδρυτής Salvatore συνεργάστηκε με μια καλλιτεχνική κοινότητα, ο Davis προσκάλεσε μια ομάδα δημιουργών να συμμετάσχουν στις φωτογραφίες, συμπεριλαμβανομένου του φωτογράφου της καμπάνιας Tyler Mitchell. Η καμπάνια «New Renaissance» αφηγείται τη δημιουργικότητα εν τη γενέσει της, με ένα καστ χαρακτήρων που ενσαρκώνουν μοντέλα, μουσικοί και δημιουργοί που κατοικούν στο mise en scene βασιζόμενο σε έργα τέχνης, ζωντανεύοντας τα με σύγχρονο τρόπο.
Ο Maximilian Davis οικοδομεί το μέλλον του οίκου Ferragamo μέσα από τα επιδέξια χέρια των τεχνιτών, τη μελέτη και την εξέλιξη της κληρονομιάς του, την αξιοποίηση νέων δημιουργικών ταλέντων και τη δημιουργία της δικής του κοινότητας. Καλώς ήρθατε στο «New Renaissance» του Ferragamo.