Οι εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στο metaverse

Το metaverse ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες πριν από ενάμισι χρόνο, καθώς ο Mark Zuckerberg είχε μία μεγαλεπήβολη ιδέα.

Parallaxi
οι-εταιρείες-που-θέλουν-να-επενδύσουν-965503
Parallaxi

Η πραγματικότητα προσγείωσε όμως το εγχείρημα αρκετά ανώμαλα, αφού ακόμη περιμένουμε να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες ενός project που είχε άλλα πράγματα ως στόχο και άλλα δείχνει αυτή τη στιγμή σε όσους το χρησιμοποιούν. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον πλανήτη ξοδεύουν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο για δουλειά ή για διασκέδαση και το metaverse προσπαθεί να πάρει ένα μέρος της πίτας που του αναλογεί.

Ως τώρα δεν φαίνεται να τα καταφέρνει καλά, όμως οι ειδικοί θεωρούν ότι δεν τα πάει άσχημα. Το metaverse άφησε υποσχέσεις για κάτι τεράστιο, τις οποίες δεν επιβεβαίωσε, όμως είναι εδώ και φωνάζει «παρών» σε κάθε ευκαιρία. Το ίδιο ακριβώς φωνάζουν και εταιρείες που εμπιστεύονται το πλάνο του Zuckerberg και περιμένουν την έκρηξη του ενδιαφέροντος.

Ήδη στο εικονικό περιβάλλον του metaverse μπορεί κανείς να βρει πολλά και διαφορετικά πράγματα. Ψηφιακές εταιρείες όπως η Decentraland δημιουργούν ένα νέο, εικονικό κόσμο στο metaverse και πουλάνε κομμάτια ψηφιακής γης σε ενδιαφερόμενους, σαν να μπορούσαν να ζήσουν οι ίδιοι εκεί. Και το Otherside είναι ένα βιντεοπαιχνίδι mmorpg που ανήκει στην εταιρεία Yuga Labs και το οποίο ζητά από τους παίκτες ένα άλλο είδος αλληλοεπίδρασης, καθώς παρέχει τα εργαλεία σε αυτούς ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους παιχνίδια και να φτιάξουν νέους κόσμους μέσα στο metaverse, όπως εκείνοι τα ονειρεύονται.

Για τους απλούς χρήστες του διαδικτύου, όμως, υπάρχουν εταιρείες πιο γνωστές από τις παραπάνω, που προσφέρουν υπηρεσίες της καθημερινότητάς μας και βλέπουν στο metaverse την ευκαιρία για επέκταση. Εταιρείες igaming, όπως είναι η PokerStars, μπορούν να σε βάλουν στην καρδιά της διασκέδασης, αφού αρκεί να μάθεις την ιεραρχία των χεριών στα παιχνίδια με τράπουλα για να απολαύσεις κάθε στιγμή. Το πόκερ ξεφεύγει από τις δύο διαστάσεις του υπολογιστή και μετατρέπεται ακριβώς σε αυτό που είναι: ένα άθλημα στο οποίο μπορείς να αλληλοεπιδράσεις απέναντι στους φίλους σου ή κόντρα σε ανώνυμους παίκτες, όπως ακριβώς γινόταν στα πραγματικά τραπέζια με την πράσινη τσόχα πριν από δύο αιώνες, όταν ανακαλύφθηκε.

Η Google έσπευσε να κάνει κομμάτι της την εικονική πραγματικότητα, όταν το 2014 λάνσαρε το Google Glasses. Το περίφημο ζευγάρι γυαλιών, που ουσιαστικά ήταν ένας κινούμενος υπολογιστής ο οποίος προσέφερε στον κάτοχο την εμπειρία της επαυξημένης πραγματικότητα, απέτυχε παταγωδώς σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για πολλαπλούς λόγους, όπως η κακή λειτουργία και τα προσωπικά δεδομένα. Παρ’ όλα αυτά, η Google δεν πτοήθηκε μιας και πέρυσι κατασκεύασε ένα νέο μοντέλο γυαλιών βασισμένο και πάλι στη λογική του metaverse.

Οι αθλητικοί κολοσσοί Nike και Adidas δεν έμειναν εκτός του metaverse. Η Nikeland δημιουργήθηκε πέρυσι στη διαδικτυακή πλατφόρμα Roblox. Η Nike παρουσίασε τον εικονικό της κόσμο στο κοινό, δίνοντας του την ευκαιρία να περιηγηθεί σε κτίρια και γήπεδα, όπως επίσης να πάρει μέρος σε διάφορα παιχνίδια. Μέσα σε λίγους μήνες, η επισκεψιμότητα της Nikeland ξεπέρασε τα 20 εκατομμύρια, ενώ οι πωλήσεις από τα ψηφιακά προϊόντα της ξεπερνάνε πλέον το 1/4 από τα συνολικά έσοδα της Nike. Στα ίδια βήματα και η Adidas έκανε την αρχή τον περασμένο Δεκέμβριο, με την κυκλοφορία των πρώτων της προϊόντων NFT, με 30.000 NFT να έχουν πουληθεί τις πρώτες μόλις ώρες.

Η PepsiCo, στη λογική της Adidas, αποτελεί μία από τις πιο μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν όχι μόνο μπει στον κόσμο του metaverse, αλλά πραγματοποιήσει επίσης άλματα στο κομμάτι του NFT, οδεύοντας με σιγουριά φέτος στις επενδύσεις ακινήτων metaverse. Μην ξεχνάμε, ότι η Pepsi το καλοκαίρι έκανε πραγματικότητα μία εικονική συναυλία στην Κίνα, με το (εικονικό) της συγκρότημα να κάνει το ντεμπούτο του.

Η Epic Games είναι μία από τις πιο γνωστές εταιρίες παγκοσμίως, με το παιχνίδι Fortnite να μπαίνει στη λίστα με ένα από τα πιο διάσημα παιχνίδια όλων των εποχών και τους παίκτες να σπάνε ρεκόρ συμμετοχής την πρώτη κιόλας ημέρα. Η Epic Games έχει μπει δυναμικά στον χώρο του metaverse, διαθέτοντας μεταξύ άλλων το «Unreal engine», τη γνωστή μηχανή τρισδιάστατων γραφικών, και το MetaHumans, που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία avatars metaverse. Η εταιρία έχει ως στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών για ακόμα περισσότερα πράγματα στο metaverse, όπως χώρους για τη διασκέδαση των παικτών με φίλους και μία σειρά εμπειριών που υπόσχονται να καθηλώσουν τους χρήστες.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα