Oι μαύρες γυναίκες στα περιοδικά: Ένα βήμα μπροστά ή απλώς… τάση;

Mε αφορμή τα τελευταία εξώφυλλα του Σεπτεμβρίου.

Parallaxi
oι-μαύρες-γυναίκες-στα-περιοδικά-ένα-βή-355283
Parallaxi

Ιδιαίτερη εντύπωση και ένα σωρό ερωτηματικά έχουν δημιουργήσει τα δημοφιλή περιοδικά μόδας ανά τον κόσμο με τα εξώφυλλα του Σεπτεμβρίου να φιλοξενούν κατά πλειοψηφία μαύρες γυναίκες. Ένα βήμα μπροστά ή απλώς… μια ακόμα τάση;

Περπατώντας στα γραφεία της Elle, δεκάδες αντίγραφα του τεύχους Σεπτεμβρίου στέκουν «περήφανα» σε ένα λευκό γραφείο. Στο εξώφυλλο το 21χρονο μοντέλο Slick Woods, το οποίο είναι το «πρόσωπο» της μάρκας Fenty της Rihanna και έχει σχεδιαστεί για τον Kanye West.

Είναι ένα από τα κορυφαία αστέρια της επικαιρότητας, ωστόσο η εμφάνισή της στο εξώφυλλο φαίνεται να έχει μεγαλύτερη σημασία. Το μοντέλο είναι μία από τις πολλές μαύρες γυναίκες που εμφανίζονται στα εξώφυλλα πολλών από τα κορυφαία περιοδικά μόδας τον Σεπτέμβριο.

Η Rihanna είναι στη βρετανική Vogue, η Lupita Nyong’o είναι στο περιοδικό Porter και η Ruth Negga, εμφανίζεται στη Marie Claire UK.

Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Beyonce καταλαμβάνει περίοπτη θέση στην αμερικανική Vogue, η Naomi Campbell στην Vogue Paris, τα χαρακτηριστικά της Tracee Ellis Ross στην Elle Canada, η Nicki Minaj στη Vogue Arabia και η Zendaya στην Marie Claire ΗΠΑ.

“Αυτό είναι σίγουρα πρωτοφανές, βλέποντας τόσες πολλές μαύρες γυναίκες σε τόσα περιοδικά μαζικής αγοράς”, λέει η Κένια Χαντ, αναπληρώτρια συντάκτρια της Elle UK. Η ίδια συμπλήρωσε στη συνέχεια ότι δεν υπήρξε κάποιος σκοπός πίσω από την επιλογή.

Γιατί τώρα;

Οι συντάκτες αναφέρουν ότι η κίνηση της βιομηχανίας περιοδικών προς την αυξανόμενη ποικιλομορφία είναι μια φυσική αντανάκλαση του τρόπου με τον οποίο ο κόσμος αλλάζει.

Η επιτυχία ταινιών όπως το Black Panther και κινήματα κοινωνικών μέσων όπως το #blackgirlmagic – που γιορτάζει τα επιτεύγματα των μαύρων γυναικών – συνέβαλαν επίσης στην αλλαγή.

“Τα περιοδικά αντικατοπτρίζουν τον πολιτισμό και ο πολιτισμός μας έχει αλλάξει, κάτι που είναι απίστευτο”, λέει η Lucy Yeomans, αρχισυντάκτρια του περιοδικού Porter.

“Αν κοιτάξουμε όχι μόνο περιοδικά, αλλά όλα τα στοιχεία του κόσμου μας – είτε πρόκειται για τηλεοπτικούς παρουσιαστές είτε για κινηματογραφικές ταινίες ή μοντέλα – η ποικιλομορφία αποτελεί ζήτημα για πολλές βιομηχανίες.

Η Κένια αναφέρει ότι τα τελευταία δύο χρόνια ήταν σημαντικά για τις έγχρωμες γυναίκες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

“Οι μαύρες γυναίκες δεν πουλάνε”

Τα τεύχη Σεπτεμβρίου είναι τα σημαντικότερα του έτους για τα περιοδικά μόδας.

Και αυτό γιατί αυτά προσελκύουν διαφημιστές και κάνουν μεγάλες δηλώσεις σχετικά με τις τάσεις μόδας του φθινοπώρου / χειμώνα. Τα περιοδικά έχουν επιλέξει στο παρελθόν αστέρες που είναι ένα “ασφαλές στοίχημα” – αυτούς δηλαδή που πιστεύεται ότι θα φέρουν χρήματα.

Είναι κάτι που η Beyonce σχολιάζει σε άρθρο που έγραψε η ίδια στο τεύχος Σεπτεμβρίου της Vogue ΗΠΑ. “Όταν ξεκίνησα πριν από 21 χρόνια, μου είπαν ότι ήταν δύσκολο για μένα να μπω σε εξώφυλλα περιοδικών γιατί οι μαύροι δεν πουλάνε”, σημείωσε. “Είναι σαφές ότι έχει αποδειχθεί μύθος.”

Από τα 214 εξώφυλλα που δημοσιεύθηκαν στα 19 καλύτερα μηνιαία περιοδικά το 2017, μόνο 20 απεικόνιζαν ένα έγχρωμο άτομο, σύμφωνα με ανάλυση της Guardian.

Μερικοί άνθρωποι έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι οι μαύρες γυναίκες που εμφανίζονται στα μπροστινά εξώφυλλα των περιοδικών δεν μπορεί να είναι τίποτα περισσότερο παρά μια “τάση”. Πάνε 102 χρόνια από τότε που η βρετανική Vogue διάλεξε μια μαύρη για το εξώφυλλο του τεύχους του Σεπτεμβρίου.

Μια κίνηση

Ο μπλόγκερ μόδας Kemi Akinboyewa, ο οποίος διαχειρίζεται την ιστοσελίδα Skylish, λέει ότι οι μαύροι bloggers μόδας αισθάνθηκαν έναν “ενθουσιασμό” όταν είδαν τα εξώφυλλα του Σεπτεμβρίου.

“Kάναμε  retweeting και το βάζαμε στο Instagram και στις ιστορίες μας και απλά αισθανόμασταν πολύ υπερηφάνεια”.

“Υπάρχει τρόπος να προχωρήσουμε μέχρι να υπάρξει γνήσια αντιπροσώπευση και ποικιλομορφία στα μέσα ενημέρωσης”.

Thank you @marieclairemag for having me on your September cover, and thank you to the absolutely brilliant @janetmock for this interview, you continue to inspire me💖

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Zendaya (@zendaya) στις

Μένει να δούμε αν τα περιοδικά θα παραμείνουν πιστά στην τελευταία τους επιλογή…

Πηγή: ΒΒC

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα