Oscars 2022: Αυτές είναι οι υποψηφιότητες των Σωματείων Παραγωγών, Σκηνοθετών και Σεναριογράφων
Iδού το περίγραμμα για τις φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ.
West Side Story ⭐️⭐️⭐️⭐️ ½ One of #StevenSpielberg’s best,a complete mastery of mise-en-scène, #JanuszKaminski’s fluid camera movement/composition are astonishing,with the glaring exception of Ansel the cast is phenomenal,#RachelZegler is heartbreaking,moving,powerful&magical❤️ https://t.co/BAqiodRA31 pic.twitter.com/iKVzLdFZx6
— Jerry Chen🎞❤️ (@jerryasleep) January 21, 2022
Τα Σωματεία Σκηνοθετών, Σεναριογράφων και Παραγωγών ανακοίνωσαν τις υποψηφιότητες τους δίνοντας το περίγραμμα για τις φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο.
Στους Σκηνοθέτες τέσσερις άνδρες και μια γυναίκα φαίνεται πως συζητιούνται πλέον έντονα και για το αντίστοιχο Όσκαρ. Ο Στήβεν Σπήλμπεργκ, ο πλέον τιμημένος από το Σωματείο των Σκηνοθετών (DGA) με 11 υποψηφιότητες και 3 βραβεία, είναι μέσα σε αυτή την πεντάδα για την δική του ματιά στον μύθο του West Side Story. Το ίδιο και ο Πόλ Τόμας Άντερσον για το Licorice Pizza όπως και ο Κένεθ Μπράνα για (την καλύτερη σκηνοθετική του δουλειά) το Μπέλφαστ. Μαζί τους και ο Ντενί Βιλνέβ με το sci-fi ενώ η γυναίκα της πεντάδας είναι η ΤζέΙν Κάμπιον για το Power of Dog, η οποία είχε ξαναπροταθεί το 1993 (για τα αριστουργηματικά Μαθήματα Πιάνου).
Να θυμίσουμε ότι η επιλογή των σκηνοθετών έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας καθώς μόλις οκτώ φορές από το 1948 (οπότε και θεσμοθετήθηκε το βραβείο του Σωματείου) η πεντάδα και ο νικητής του DGA δεν συμφωνούσε απόλυτα με την σχετική πεντάδα των Όσκαρ. Η τελευταία φορά που συνέβη αυτό ήταν μόλις το 2019 όταν ο Σαμ Μέντες κέρδισε το DGA αλλά το Όσκαρ Σκηνοθεσίας κατέληξε στα χέρια του Μπονγκ Τζουν-Χο ενώ το 2012 ο Μπεν Άφλεκ – που κέρδισε το DGA – βρέθηκε εκτός οσκαρικής πεντάδας ενώ το Όσκαρ πήρε ο Ανγκ Λι. Ποιος ή ποια θα μπορούσε να κάνει την υπέρβαση και να κλέψει μια θέση στην οσκαρική πεντάδα σκηνοθεσίας ενώ δεν προτάθηκε από το Σωματείο; Πολύ δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο αλλά κρατήστε δύο ονόματα από την πλατφόρμα του Netflix ως αουτσαϊντερ: τον Άνταμ Μακ Κεϊ (για το σατιρικό και ευρηματικό Don’t Look Up) ενώ έκπληξη θα έχει μια δεύτερη γυναικεία παρουσία που θα βάλει την Μάγκι Γκίλενχαλ (για το Lost Daughter) εντός κάδρου.
Στους Σεναριογράφους ενδιαφέρον έχουν οι δύο λίστες για το πρωτότυπο και διασκευασμένο σενάριο. Το Being Ricardos του Άαρον Σόρκιν εκτιμάται και αυτό είναι αναμένομενο. Το ίδιο και το Don’t Look Up του Άνταμ Μακ Κεϊ. Ο Γουες Άντερσον για το French Dispatch είναι μέσα στους υποψήφιους, το ίδιο και η Licorice Pizza του Πολ Τόμας Άντερσον όπως και ο King Richard του Ζακ Μπεϊλιν. Στα διασκευασμένα σενάρια έχει ενδιαφέρον η παρουσία δύο μιούζικαλ: η μεταμοντέρνα ματιά του Τόνι Κούσνερ στον μύθο του West Side Story φαίνεται να εκτιμήθηκε, το ίδιο και το tick…tick…BOOM! Η διασκεύη του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για το κινηματογρταφικό Nightmare Alley μπορεί να μην εκτιμήθηκε σε συνολικό επίπεδο ωστόσο σεναριακά είναι στα φαβορί ακόμη και για μια οσκαρική υποψηφιότητα. Το ίδιο και το Dune, η sci-fi πινελιά της κατηγορίας και τέλος την λίστα συμπληρώνει το CODA. Ποιος απουσιάζει από τα βραβεία των σεναριογράφων; Μια αξιόλογη πρόταση σίγουρα είναι το C’mon C’mon. Εκτός σεναριακών βραβείων βρέθηκε το Belfast του Μπράνα ενώ ας μην αποκλείσουμε και κάποια άλλη οσκαρική έκπληξη-απόκλιση.
Τέλος στους Παραγωγούς το Netflix φαίνεται αρκετά υπολογίσιμο αν σκεφτεί κανείς ότι η δεκάδα του φετινού PGA έχει τρεις ταινίες της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Ο λόγος για τα Power of Dog, το μιούζικαλ tick…tick…BOOM! και το Don’t Look Up. Την λίστα συμπληρώνουν το Belfast, το Pizza Licorice, το Dune (η μοναδική εμπορικά αξιοπρόσεκτη ταινία της λίστας) αλλά και το West Side Story. Εκτός βρέθηκαν το Spider Man: No Way Home, το Lost Daughter και το No Time to Die, ταινίες που είχαν χτίσει κάποιο οσκαρικό buzz και δεν αποκλείεται η Ακαδημία να συμπεριλάβει στην λίστα της χρονιάς αλλά οι Παραγωγοί δεν υπολόγισαν στην δική τους δεκάδα.
Και κάπως έτσι – μαζί με τα βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών – έχουμε πλέον την μεγάλη εικόνα που θα μας απασχολήσει στις φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ. Η ψηφοφορία για τα μέλη της Ακαδημίας έχει ήδη ξεκινήσει και οι τελικές πεντάδες θα ανακοινωθούν στις 8 Φεβρουαρίου.