Πώς επιλέγει το Instagram την σειρά των θεατών των stories μας;
Ποια είναι τα κριτήρια της δημοφιλούς πλατφόρμας;
Όποιοι παρακολουθούν το ποιος βλέπει τις ιστορίες τους στο Instagram θα έχουν αναρωτηθεί: Πώς το Instagram κατατάσσει τους θεατές των stories; Τι σημαίνει η σειρά που εμφανίζονται;
Κάποιοι νομίζουν ότι ο αλγόριθμος δουλεύει με βάση το ποιοι επισκέπτονται περισσότερο το δικό μας προφίλ. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι λίγο πιο περίπλοκη από αυτό.
Δυστυχώς, απλά επειδή οι “αγαπημένοι” μας είναι στην κορυφή της λίστας όταν κοιτάμε τους θεατές μας (κλικ), δεν σημαίνει ότι τα ίδια άτομα παρακολουθούν συχνά το προφίλ μας ή βλέπουν την ιστορία μας παραπάνω από μία φορές.
Η αλήθεια είναι ότι το Instagram δεν αποκαλύπτει ποιος βλέπει το προφίλ μας περισσότερο τοποθετώντας τον στην κορυφή της λίστας θεατών της ιστορίας μας.
Τότε πώς κατατάσσονται οι θεατές των stories;
Σύμφωνα με τον Τζούλιαν Γκούτμαν, υπεύθυνο ανάπτυξης προϊόντος για το Home του Instagram, οι άνθρωποι που εμφανίζονται στην κορυφή είναι αυτή με τους οποίους ΕΜΕΙΣ ασχολούμαστε περισσότερο και όχι το αντίθετο.
Ο Γκούτμαν σε συνέντευξη στο The Verge (κλικ) εξηγεί ακριβώς πως κατατάσσονται οι άνθρωποι στις ιστορίες μας και όπως λέει έχει να κάνει περισσότερο με την δική μας συμπεριφορά παρά με την δική τους.
O αλγόριθμος της εφαρμογής αναγνωρίζει το με ποιους αλληλεπιδράμε συχνά και έτσι τους τοποθετεί “ψηλά” στη λίστα, αφού ξέρει ότι είναι τα profiles που μας ενδιαφέρουν περισσότερο.
Όπως συμπληρώνει επίσης (κλικ), ο αλγόριθμος δουλεύει με βάση την συμπεριφορά μας και τα προφίλς που θεωρεί ότι είναι πιο “κοντά” μας.
Όταν βλέπουμε την λίστα των θεατών μας πρέπει να ξέρουμε ότι αυτή καθορίζεται από 2 παράγοντες:
(1) Την αλληλεπίδρασή μας με άλλα accounts
(2) Το πόσο συχνά κοιτάμε ποιος είδες τα stories μας
Αν κοιτάμε συνέχεια το ποιος είδε το story μας θα προσέξουμε ότι οι κορυφαίοι θεατές εναλλάσσονται σε σχέση με την τελευταία φορά που ελέγξαμε
Αυτό συμβαίνει διότι “όταν κοιτάς συνέχεια τη λίστα, (ο Αλγόριθμος) προσπαθεί να σου εμφανίσει νέα set ανθρώπων” όπως υπογραμμίζει ο Γκούτμαν (κλικ)
Οπότε αυτό εξηγεί πως το Instagram κατατάσσει όσους είδαν τα stories μας.
Aλλά πως ξέρει ο αλγόριθμος με ποιους έχουμε περισσότερη αλληλεπίδραση;
Πώς επηρεάζουν οι φωτογραφίες που κάνουμε Like και τα stories που βλέπουμε, το feed μας;
To 2018 το Instagram επιτέλους αποκάλυψε πως ακριβώς δουλεύει ο αυτοβελτιούμενος αλγόριθμός του (κλικ).
Σύμφωνα με το TechCrunch (κλικ), το Instagram επιδιώκει να μας δείχνει περιεχόμενο από τους φίλους και την οικογένειά μας επειδή θεωρεί ότι με αυτούς είμαστε πιο κοντά.
Επίσης, ο αλγόριθμος προσπαθεί να μαντέψει τις πιο σημαντικές αναρτήσεις για εμάς σύμφωνα με 3 παράγοντες:
-ενδιαφέρον
-σχέσεις
-συγχρονισμός (timeliness)
Αλλά το ερώτημα είναι πως αυτό επηρεάζει το ποιοι εμφανίζονται στην κορυφή μας;
Επηρεάζει διότι όλα εξαρτώνται από το “με ποιους” είμαστε πιο κοντά, δηλαδή την αλληλεπίδρασή μας με αναρτήσεις, stories και accounts.
Τι θεωρεί ως αλληλεπίδραση η εφαρμογή;
Στα “μάτια” του αλγορίθμου “αλληλεπίδραση” (interaction) μπορεί να σημαίνει ένα σύνολο πραγμάτων.
Το να επισκεφθείς ένα άλλο profile, το να κάνεις like και comment και να δεις ένα story ο αλγόριθμος τα θεωρεί όλα “interaction”.
Την παραμικρή μας ενέργεια, από άγγιγμα σε swipe, ο αλγόριθμος την αναλύει και καταγράφει πολύ προσεκτικά.
Τι σημαίνει όμως αν ένα account που δεν έχεις ξαναδεί εμφανίζεται ψηλά;
Αυτό οφείλεται μάλλον στον παράγοντα του συγχρονισμού. Σύμφωνα με τον κανόνα αυτό, ο αλγόριθμος προσπαθεί να βάλει προτεραιότητα σε πιο πρόσφατες αναρτήσεις ακόμα και αν δεν είναι από προφίλς με τα οποία έχουμε μεγάλη αλληλεπίδραση.
Τέλος, σύμφωνα με το The Verge (κλικ) ένας άλλος παράγοντας είναι και η αλληλεπίδραση μας στο Facebook κάτι το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί από την μητρική εταιρία του Instagram.
Πηγή: Later.com / atheniantimes.gr