Που πάνε τα likes του Instagram;

Πλήγμα για τους influencer.

Parallaxi
που-πάνε-τα-likes-του-instagram-443851
Parallaxi

Εσύ που νόμιζες ότι χτίζεις καριέρα με τα likes σου στο Instagram, ξέχασε το. Ο αλγόριθμος άλλαξε εξαφανίζοντας τα like. Πιο συγκεκριμένα πλέον τα like υπάρχουν, αλλά είναι ορατά μόνο στον κάτοχο του λογαριασμού και όχι στους φίλους και όσους τον ακολουθούν.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει ήδη εφαρμοστεί εδώ και λίγο καιρό σε κάποιες χώρες, όπως είναι η Βραζιλία, ο Καναδάς και η Ιταλία και τώρα έφτασε στην Ελλάδα. Έτσι, αν μπείτε σε κάποιο λογαριασμό, ο οποίος είναι ανοιχτός, είναι πολύ πιθανό να μη μπορείτε να δείτε τα like της τελευταίας δημοσίευσης, αν αυτή έγινε τις τελευταίες ώρες.

Η ρύθμιση ισχύει μέχρι στιγμής για τις πρόσφατες φωτογραφίες, αυτές δηλαδή που ανέβηκαν πριν από λίγες ώρες κι όχι ημέρες, και για τις φωτογραφίες χρηστών που έχουν ανοιχτά προφίλ επηρεάζοντας κυρίως celebrities και influencers. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει καθολικά- δηλαδή επιλεγμένα προφίλ δε μπορούν να δουν likes.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του Ιnstagram, Ανταμ Μοσέρι, η κίνηση αυτή αφορά την αλλαγή του τρόπου που νοιώθουν οι χρήστες – κυρίως οι νεότεροι – απέναντι στη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως έγραψε στο twitter, «από σήμερα ένας μικρός αριθμός ατόμων παγκοσμίως δεν θα μπορεί να βλέπει τον αριθμό των likes που παίρνουν οι άλλοι για τις φωτογραφίες τους». Θα μπορούν ωστόσο να βλέπουν τα likes στις δικές του φωτογραφίες.

Κάτω από κάθε ανάρτηση που εμφανίζεται στο feed των χρηστών ο αριθμός των likes έχει αντικατασταθεί από τη λέξη «περισσότερα» («more»). Αν ο χρήστης πατήσει πάνω στη λέξη αυτή βλέπει σε σειρά τους λογαριασμούς που έχουν κάνει like στην ανάρτηση, χωρίς όμως να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό τους. Από την άλλη πλευρά, στις προσωπικές αναρτήσεις τους οι χρήστες επίσης δεν βλέπουν τον αριθμό των likes που συγκεντρώνουν. Μόνο αν πατήσουν πάνω στη λέξη «more» θα δουν στο παράθυρο που ανοίγει το συνολικό αριθμό τους στο άνω μέρος της οθόνης.

Οι ιθύνοντες υποστηρίζουν ότι η αλλαγή αυτή θα κάνει τους χρήστες να νοιώθουν πιο άνετα στο να μοιράζονται φωτογραφίες τους χωρίς τον φόβο να λάβουν μικρό αριθμό likes που στη σημερινή εποχή – καλώς ή κακώς – αποτελεί… όνειδος για τους χρήστες. Μέχρι στιγμής, η ανταπόκριση που λαμβάνει το Instagram για την αλλαγή είναι θετική, ωστόσο εξακολουθεί να δουλεύει δοκιμαστικά γιατί πρόκειται για μια ουσιώδη αλλαγή της εφαρμογής και θέλει προσοχή.

Πέραν της ψυχολογικής υπάρχει και μια σημαντική οικονομική διάσταση στο θέμα, καθώς η σημαντική αυτή αλλαγή επηρεάζει όλους τους χρήστες και ειδικά την δημοτικότητα των influencers οι οποίοι θα έχουν μείωση των εσόδων τους.  Και αυτό γιατί τα likes παίζουν μεγάλο ρόλο για το αν κάποια υπηρεσία ή προϊόν θελήσει να διαφημιστεί μέσα από έναν influencer που έχει εκατομμύρια ακολούθους και αυτόματα εκατομμύρια likes.

Τα τελευταία χρόνια τα εισοδήματα των influencers (επιδραστικών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με έκθεση. Η διαφημιστική εταιρεία Izea βρήκε ότι η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 το 2019. Η συγκεκριμένη έκθεση διερεύνησε το περιεχόμενο που καλύπτεται από χορηγίες στο Facebook, το YouTube, το Instagram και άλλα μπλογκ, εξετάζοντας τα ποσοστά από το 2014 έως το 2019. Από μικρο–influencers (άτομα με λιγότερους από 100.000 ακολούθους) μέχρι διασημότητες, διαπιστώθηκε ότι έβγαζαν σχετικά καλά χρήματα.

Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019. Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε μπλογκ (ιστολόγιο) έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019.

Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019. Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019, ενώ την ίδια περίοδο αύξηση παρουσιάστηκε και στο κόστος των αναρτήσεων του Twitter και των μπλογκ. Σε ό,τι αφορά το Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019, ενω για τα μπλογκ είναι από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ.

Όσο περισσότεροι άνθρωποι σπεύδουν να γίνουν influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο η βιομηχανία αυτή ερευνάται από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Τον προηγούμενο μήνα τρεις influencers είχαν αναρτήσεις στο Instagram που προωθούσαν κάποια προϊόντα που βοηθούν στην απώλεια βάρους, οι οποίες απαγορεύτηκαν από την υπεύθυνη Αρχή για την τήρηση της Διαφημιστικής Δεοντολογίας, καθώς κρίθηκαν “ανεύθυνες”.

Πηγή: newpost

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα