(Σύμφωνα με τη μέθοδο Στανισλάβσκι, τα βασικότερα ερωτήματα που πρέπει ο κάθε χαρακτήρας να μπορεί να απαντήσει ώστε να θεωρείται ολοκληρωμένος και αληθινός, είναι: Ποιος είμαι, πού είμαι, τι κάνω, τι θέλω και το μαγικό Εάν που ορίζει μια φανταστική συνθήκη).
-Ποιος- α είσαι;
Είμαι η Σμαρώ Πλατιώτη, σκηνοθέτις και θεατρολόγος.
-Πού είσαι;
Βρίσκομαι στη Θεσσαλονίκη, στο κέντρο της πόλης, στη στοά της Νέας Αγοράς και στα γύρω τριγύρω.
Θεσσαλονίκη, λοιπόν, ναι. Θα δούμε για πόσο… ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, άλλωστε.
-Τι κάνεις;
Αυτή την περίοδο προετοιμαζόμαστε για την παράσταση “Ρωγμές- Φθορά σημαίνει Ζωή” που συμμετέχει στο φεστιβάλ του δήμου Θεσσαλονίκης Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2023, το οποίο project θα παρουσιαστεί στις 28, 29 και 30 Απριλίου στο θέατρο “Άνετον”.
Παράλληλα οργανωνόμαστε με δύο φορείς, την in contACT και την WeReframe, με δράσεις που θα αφορούν την κοινωνία των πολιτών και πιο συγκεκριμένα την ενδυνάμωση φωνών που έχουνε “σιωπήσει”…
Περισσότερες πληροφορίες για αυτό το κομμάτι εν καιρώ.
-Τι θέλεις;
Αυτή την περίοδο της ζωής μου θεωρώ ότι είμαι σε μία πολύ δημιουργική φάση. Συνεργάζομαι με πολύ όμορφους ανθρώπους, πολύ αγαπημένα πρόσωπα, με κοινό όραμα και πολύ ενδιαφέροντα σχέδια για το τώρα και το μετά.
Αν με ρωτάς, ειλικρινά πιστεύω πως είμαι στον κατάλληλο τόπο, την κατάλληλη στιγμή, με τους κατάλληλους ανθρώπους.
Επομένως, το θέλω μου συμβαδίζει με το είναι μου κατά κάποιο τρόπο και αυτό μου δημιουργεί ηρεμία. Άλλωστε είμαστε οι επιλογές μας, όχι..;
-Εάν…θα…
Νομίζω ότι μετά από τα τόσα χρόνια παρουσίας επί γης και τις εμπειρίες που έχω αποκομίσει και μετουσιώσει, δεν υπάρχουν μαγικά εάν…
Εμένα προσωπικά μου δημιουργούν ένα υπαρξιακό άγχος. Αυτό που υπάρχει είναι καθημερινοί στόχοι, οργάνωση και μεθόδευση, υλοποίηση αυτών και πάλι από την αρχή. Αλλά όλη αυτή η διαδικασία να πραγματοποιείται οργανικά, όχι μηχανικά και καταναγκαστικά.
Δεν υπάρχει κάτι “ιδανικό” αν δεν μας ταιριάζει, αν δεν κουμπώνει πάνω μας. Και εδώ χρειάζεται αρκετή δουλειά για να γίνει αντιληπτό τι είναι αυτόκλητο και τι ετερόκλητο.
Ίσως, θα μπορούσαμε να πούμε επίσης, ότι αν ήταν λίγο περισσότερο πρόσφορο το έδαφος, όλα αυτά τα οποία πραγματικά και ενδόμυχα επιθυμούμε, να γίνονταν με μεγαλύτερη ευκολία. Ένα μακάρι εδώ. Και ίσως και λίγη περισσότερη επικοινωνία, εμπιστοσύνη, συνεργασία και εισάκουσμα, θα έλεγα…
Selfie:
Σμαρώ Πλατιώτη.
Γεννήθηκε στην Καστοριά το 1979. Μεταπτυχιακές σπουδές στην κατεύθυνση της Υποκριτικής ( Τμήμα Θεάτρου -Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας (Φιλοσοφική Σχολή-Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Τριετής κύκλος μαθημάτων υποκριτικής στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης.
Συνεργάστηκε με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ως Βοηθός Σκηνοθέτη («Όνειρο του Δωδεκάμερου» του Γ. Θεοτοκά) και Οδηγός Σκηνής («Αντιγόνη» του Σοφοκλή, Εφηβική σκηνή) και με την Όπερα Θεσσαλονίκης ως Βοηθός Παραγωγός («Traviata» του G. Verdi). Συνεργάστηκε με το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χαϊδαρίου ως Υπεύθυνη Προώθησης της Θεατρικής Δημιουργίας και ως ενεργό μέλος των θεατρικών του ομάδων.
Από το 2002 ως και το 2018 εργάστηκε ως θεατρολόγος στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Το 2002-2003 διετέλεσε ραδιοφωνική παραγωγός του «Μύθος 93,4». Υπήρξε μέλος της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας θεάτρου άρκτος.
Συμμετοχή στο διαγωνισμό σκηνοθεσίας λιμπρέτου του ΠΑΙΣ ΟΠΕΡΑ ΙΙ(ΟΠΕΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)- 2ο Βραβείο.
Ιδρυτικό μέλος και καλλιτεχνική διεύθυνση στο kontakt, Contemporary Art Club, διοργάνωση και συντονισμός των 5 φεστιβάλ σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας kontakt# club (2009-2014).
Υποψηφιότητα στα Βραβεία Καρόλου Κουν (Διεθνές Ρεπερτόριο, «Οικογενειακές Ιστορίες, Kontakt^ensemble). Ταινία Μικρού Μήκους «In your Shoes»
Το 2022 έχει αναλάβει Υπεύθυνη Διοργάνωσης και Συντονισμού Δράσεων στην ΚΟΙΝΣΕΠ Ένταξης Επόμενη Στάση (Θεσσαλονίκη)
Σκηνοθεσίες/ Σκηνικές Συνθέσεις :
«Common People» της ιδίας (ΤΕΧΝΟΥΡΓΕΙΟ), «Παράδοξα Ατυχήματα» της Abi Morgan(ΑΡΚΤΟΣ), «Ούτε Απόψε Πανσέληνος» σε κείμενα Γ. Ρίτσου(studio ΑΡΚΤΟΣ, Athens Fringe Festival, Pocket Theatre Festival, booze cooperative), «Κατεπείγον:ετών 10» βασισμένο στο «Αγαπητέ Θεέ» του Ε. Ε. Σμιτ (ΑΡΚΤΟΣ), «30…χωρίς τίτλο» της Δέσποινας Σταμάτη(PLAYMOBILE), «Ledogas Argia» performance(contACT art club), «Bernarda» του Φ.Γκ. Λόρκα, performance (contACT art club), «9.15» performance (contACT art club), «PS» performance (contACT art club), «Οιδίποδας» performance (Θέατρο Άνετον, contACT art club), «Αργά» performance (sourliboom, kontakt^ art club), «Biri Bili» παραδοσιακό παραμύθι (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, kontakt^art club, Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών), «huMANIA» performance (Θέατρο Άνετον, kontakt^ art club), «άγνωστος Χ» εικαστικό δρώμενο (γκαλερί Βλάσης), «alo, Linda»- performance (kontakt^art club), «Αριθμός 72» της ιδίας(εκπαιδευτικές επισκέψεις στα σχολεία, Θέατρο Άνετον), «Οικογενειακές Ιστορίες» της Μπ. Σερμπλιάνοβιτς (kontakt^art club, Θέατρο Επί Κολωνώ), «Το Δημοτικό Σφαγείο» του Τ. Ουίλιαμς (Κ.Θ.Β.Ε. στο πλαίσιο του BIG DAY), «Broken» performance( A/ for Art, Αποθήκη Γ ́ στο λιμάνι), « Κανελόριζα» performance (Μπενσουσάν Χαν, Αλατζα Ιμαρέτ, Μορφωτικό Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης, Εκκοκκιστήριο Ιδεών), «The Sonnenblumenkerne Project» performance (Κ77, Βερολίνο), «Το Μήνυμα» του Α. Χιόνη (Sourliboom), «Σαν Πατρίδα Κυριακή Μεσημέρι» performance (Θ.Ο.Ο.Π.Α., Θέατρο Εμπρός), «The PolkaDot21 project» performance (BIOS, ΧΩΡΟΣ2510), «HIKIKOMORI» performance (Tempus en Verum, Prismatique Project).
• https://smaroplatioti.wordpress.com/ • https://contactspace.wordpress.com/ • https://www.facebook.com/kontaktartclub