Σχετικά με τα στέγαστρα των στάσεων
Ευχής έργον να ολοκληρωθούν οι εργασίες και οι Θεσσαλονικείς να μπορούν να αναμένουν τη συγκοινωνία σε στέγαστρα που θυμίζουν ευρωπαϊκή πόλη
Στο στόχο συμφερόντων δείχνει να έχει μπει η σύμβαση για τη δωρεάν αναβάθμιση και συντήρηση των στεγάστρων του ΟΑΣΘ, καθώς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ενοχλεί η είσοδος στη διαφημιστική αγορά της πόλης, που θα προβάλει τοπικές επιχειρήσεις.
Ας το πάρουμε από την αρχή. Περίπου 340 στέγαστρα δημοπρατήθηκαν, ώστε να αναβαθμιστούν. Αυτό θα έχει μηδενικά έξοδα για το Δήμο Θεσσαλονίκης, και όμως ενοχλεί, με πρόσχημα την εμπειρία και την υλικοτεχνική υποδομή που ζητήθηκε ως προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή στο διαγωFνισμό. Τα τελευταία θα αποτελούσαν εμπόδιο για κάποια εταιρεία που δεν έχει υποδομές και εμπειρία για να αναλάβει ένα τόσο μεγάλο έργο. Γιατί όμως τέτοια εμμονή και επιμονή;
Εάν σκεφτούμε ότι με τη νέα σύμβαση τα στέγαστρα της πόλης μας θα έχουν συνεχή συντήρηση για τα επόμενα 12 χρόνια, με απόδοση ετήσιων δημοτικών τελών και πάγιων μισθωμάτων, μοιάζει με ιδανικό σενάριο για τους επιβάτες του ΟΑΣΘ, αλλά και για την εικόνα της Θεσσαλονίκης εν γένει, ενώ το συνολικό οικονομικό όφελος για το Δήμο ξεπερνάει τα 2,5 με 3 εκ. ευρώ.
Προκαλεί ανησυχία, βέβαια, η ταύτιση ορισμένων τοπικών παραγόντων με τις φωνές που προσπαθούν να μπλοκάρουν ένα έργο που για μια δεκαετία περίμεναν οι δημότες και οι επισκέπτες της πόλης μας. Υποθέτουμε και ελπίζουμε πως κανείς δε θα ήθελε συνειδητά να εμποδίσει την αναβάθμιση και τη βιωσιμότητα της δημόσιας συγκοινωνίας για ίδιον όφελος. Θα είναι ευχής έργον να ολοκληρωθούν οι εργασίες κανονικά και επιτέλους οι Θεσσαλονικείς να μπορούν να αναμένουν τη συγκοινωνία σε στέγαστρα που θυμίζουν ευρωπαϊκή πόλη και όχι… «πεδίο πολέμου».
Ξένη δημοσίευση