Από τη διαδικτυακή αργκό της Gen Z η λέξη της χρονιάς
Και πώς η Ελλάδα... πρωταγωνιστεί
Η λέξη «rizz», που αποτελεί στην πραγματικότητα έκφραση, διαδόθηκε μέσα από το πιο επιδραστικό πλέον μέσο κοινωνικής δικτύωσης το TikTok από την «Generation Z» την γενιά που γεννήθηκε μεταξύ 1996 και 2012 η οποία είναι η μεγαλύτερη στο κόσμο και διαμορφώνει ήδη τις δικές τάσεις στην κοινωνία αφήνοντας ένα ιδιαίτερο στίγμα στην εποχή μας.
Ανακηρύχθηκε λέξη της χρονιάς για το 2023 από το Oxford University Press. Πρόκειται για μια από τις πολλές πλέον λέξεις τις διαδικτυακής αργκό που χρησιμοποιείται από νέους στα social media και η έννοια της έχει να κάνει με το άτομο που έχει το φυσικό χάρισμα να προσελκύει τους άλλους με την συμπεριφορά και το χαρακτήρα του.
Έτσι λοιπόν κατά την διάρκεια της παρουσίασης της ακούστηκε και το ελληνικό charisma που την περιγράφει.
Οι τέσσερις λέξεις με τους περισσότερους ψήφους ήταν: «Swiftie» (θαυμαστής της Taylor Swift), «situationship» (κάτι σαν το Fuck Buddy της δικής μας γενιάς δηλαδή το άτομο με το οποίο έχουμε αυστηρά φιλική – σεξουαλική επαφή και όχι σχέση. Σήμερα περισσότερο σημαίνει χαλαρή ρομαντική – σεξουαλική σχέση) και «prompt» (οδηγία που δίνεται σε πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης).
Ωστόσο, με περισσότερες από 32.000 ψήφους το «rizz» ανακηρύχθηκε νικητής.
Πώς όμως προέκυψε το Rizz.
Ουσιαστικά έκανε την εμφάνιση του μετά το 2020 και είναι η συντομογραφία της δικής μας λέξη χάρισμα.
Από το charisma κάποια στιγμή προέκυψε το risma ως αργκό και κατέληξε στο Rizz.
Η Merriam-Webster, η παλαιότερη εκδοτική εταιρία λεξικών στην Αμερική αναφέρει πως στην ψηφιακή έκδοση των λεξικών της η λέξη που αναζητήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη ήταν επίσης Ελληνική η αρχαία ελληνική αυθέντης από την οποία προέκυψε ο αυθεντικός και η λέξη που πρωταγωνίστησε το επίθετο «authentic».