Parallax View

Ο TikTok traveler που τρολάρει τη Θεσσαλονίκη

«Μια πόλη σαν καρτ ποστάλ μέχρι να ζουμάρεις, όλοι προσποιούνται ότι είναι στην Χαβάη με ένα φρέντο στο χέρι ή κλαίγονται που ο γύρος κοστίζει 10 ευρώ»

Γιώργος Τσιτιρίδης
ο-tiktok-traveler-που-τρολάρει-τη-θεσσαλονίκη-1338392
Γιώργος Τσιτιρίδης

Με τα ταξίδια να αποτελούν – κυρίως μετά τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας του Covd -19 – την νέα αγαπημένη συνήθεια όλου του πλανήτη, μια από τις πιο διαδεδομένες χρήσεις του TikTok με τους περισσότερους ακόλουθους είναι η παρουσίαση ταξιδιωτικών προορισμών και οι προτάσεις φαγητού, διασκέδασης, μουσείων και δραστηριοτήτων σε γνωστά τουριστικά θέρετρά αλλά και σε πόλεις που δεν ήταν μέχρι πρότινος δημοφιλή ταξιδιωτικοί προορισμοί.

Ο καθένας με το δικό του μοναδικό στυλ, παρουσιάζει κρυφά travel tips, λιγότερο δημοφιλή μέρη, εξωτικές τοποθεσίες, οικονομικούς τρόπους διακοπών, βαθμολογεί τα υπέρ και τα κατά και το πώς οι ίδιοι και η παρέα τους βίωσαν την κάθε ταξιδιωτική εμπειρία.

Πολλοί τους ακολουθούν πιστά με αποτέλεσμα οι λογαριασμοί τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως στο TikTok και το Youtube, να έχουν χιλιάδες εγγεγραμμένους που τους ενδιαφέρει η βιωματική προσέγγιση και όχι η ιλουστρασιόν διαφήμιση μιας χώρας.

Στον τομέα των διακοπών φαίνεται να κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο δημοτικότητας οι γυναίκες αλλά και οι μοναχικοί ταξιδιώτες (Lonely Traveler) προωθώντας την φιλοσοφία «Αν δεν μπορεί η δεν θέλει η παρέα σου να ακολουθήσει, απλά κάντο μόνος σου).

Από τους πιο ενδιαφέροντες και χιουμοριστικούς λογαριασμούς που εμφανίστηκαν στο TikTok το τελευταίο διάστημα είναι αυτός του «Travel Trauma».

Το κάθε βίντεο εστιάζει σε μια πόλη, για την οποία μπορεί και να αναφέρει κάτι θετικό, αλλά μετά αραδιάζει όλα τα αρνητικά της, με αποτέλεσμα ακόμα και δημοφιλείς προορισμοί όπως η Βαρκελώνη και το Λονδίνο να τρολάρονται χιουμοριστικά κυρίως για το αυξημένο κόστος ζωής και τα ενοίκια.

Από το μικροσκόπιο του «ταξιδιωτικού τραύματος»  δεν γλίτωσε ούτε η Θεσσαλονίκη που αποτελεί μια από τις πιο πρόσφατες προσθήκες.

Χαρακτηριστικά στο βίντεο ο δημιουργός, μας δείχνει την Θεσσαλονίκη από ψηλά και τον ακούμε να αφηγείται:

«Θεσσαλονίκη μια πόλη σαν καρτ ποστάλ, μέχρι να ζουμάρεις» (αυτή είναι η εισαγωγή σχεδόν σε όλα τα βίντεο)

Και συνεχίζει:

«Μια πόλη που επιτέλους απέκτησε μετρό – το οποίο πήρε μόνο 20 χρόνια για να ολοκληρωθεί, χωρίς ωστόσο να έχει βελτιωθεί η κίνηση στους δρόμους.

Οι κάτοικοι παρκάρουν στα πεζοδρόμια, στις διαβάσεις πεζών ακόμα και στο σαλόνι σου. Είναι ο απόλυτος Ryanair προορισμός όπου όλοι προσποιούνται ότι είναι στην Χαβάη με ένα φρέντο στο χέρι ή κλαίγονται που ο γύρος κοστίζει πλέον 10 ευρώ. Το καλοκαίρι τουρίστες, το χειμώνα πόλη φάντασμά με σύννεφα καπνού».

Στα 110 σχόλια κάποιοι επισκέπτες τρολάρουν με την σειρά τους κοροϊδεύοντας, ενώ άλλοι προσπαθούν να υπερασπιστούν τη Θεσσαλονίκη κυρίως το ότι καμία εποχή του χρόνου δεν είναι μια πόλη φάντασμα, αλλά μια ζωντανή φοιτητούπολη και ο γύρος δεν κοστίζει 10 ευρώ αλλά 4,5.

Τέλος, κάποιος υποστηρίζει πως οι πόλεις δεν χρειάζονται την άποψη καθενός γιατί έχουν η κάθε μια την ιστορία της και αξίζουν μια επίσκεψη χωρίς προκατάληψη.

Πράγματι, η Θεσσαλονίκη ενθουσιάζει τους τουρίστες αφήνοντας μια θετική εντύπωση και αυτό κυρίως λόγο της θάλασσας και του καλού φαγητού.

Θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερα τα πράγματα αν υπήρχαν οι υποδομές και η πρόληψη ώστε οι αρχαιολογικοί χώροι να είναι ανοιχτοί και προσβάσιμοι, με διευρυμένο ωράριο, ειδικά το καλοκαίρι, να υπήρχαν περισσότεροι χώροι πρασίνου και πάρκα στο κέντρο της πόλης, άνετα και καθαρά πεζοδρόμια χωρίς αυθαίρετη κατάληψη τραπεζοκαθισμάτων και παρκαρισμένα αυτοκίνητα, μουσεία περισσότερο ελκυστικά ακόμα και στον τρόπο παρουσίασης των εκθεμάτων και των παροχών εντός των πωλητριών και καφέ.

Παρά τα αρνητικά της όμως τα τελευταία χρόνια προσελκύει όλο και περισσότερους τουρίστες.

Άγνωστο αν θα μπορέσει να κρατηθεί ψηλά στις προτιμήσεις και τι θα είναι αυτό που θα έχει μελλοντικά να προσφέρει για να είναι ελκυστική και ανταγωνιστική έναντι και των γειτονικών χωρών που επίσης κερδίζουν ολοένα και περισσότερους τουρίστες.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα