Σοκαριστικές αποκαλύψεις για τη σχέση Ωνάση-Κάλας με βασανιστήρια
Στιγμές μιας τραγικής ζωής
Αποκαλύψεις που σοκάρουν έρχονται στο φως για τις άγνωστες πτυχές της σχέσης της Μαρίας Κάλας με τον Αριστοτέλη Ωνάση μέσα από μια βιογραφία που κυκλοφορεί.
Εκτός από τα βασανιστήρια από τον Αριστοτέλη Ωνάση, την άσχημη σχέση για τους γονείς της και το τραγικό της τέλος στη βιογραφία αποκαλύπτονται συγκλονιστικές λεπτομέρειες για τη σχέση της με τη μητέρα της που την εκβίαζε, για τον πρώτο της σύζυγο Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι την έκλεβε.
Η Μαρία Κάλλας παρουσιάζεται ως απόλυτα στερημένη από την αληθινή αγάπη εκτός σκηνής. Μια ζωή τραγική, μια καταρακωμένη γυναίκα, έρμαιο στα χέρια ανθρώπων που της φέρθηκαν βάναυσα.
Η συγγραφέας Λίντσι Σπενς, μετά από ενδελεχή έρευνα, όπως αποκαλύπτει ο Gaurdian απέκτησε πρόσβαση σε αδημοσίευτες επιστολές της και σε υλικό που ρίχνει φως στον έγγαμο βίο της, την κακοποίηση που υπέστη από τον Ωνάση και την σεξουαλική παρενόχληση από διευθυντή μεγάλης ορχήστρας.
H σχέση με τον Ωνάση
Ειδικό κεφάλαιο στο βιβλίο αποτελεί η σχέση της Μαρία Κάλλας με τον Αριστοτέλη Ωνάση και όσα έζησε δίπλα του όταν το 1966 απείλησε τη ζωή της.
«Υπάρχει υλικό από το ημερολόγιο ενός στενού της φίλου στο οποίο περιγράφεται με λεπτομέρειες πώς ο Ωνάσης της έδινε ναρκωτικά για σεξουαλικούς λόγους – πράξη που σήμερα θα ενέπιπτε στην κατηγορία του βιασμού. H εξομολόγηση στη γραμματέα της είναι ενδεικτική: Δεν θα ήθελα να μου τηλεφωνήσει ο Ωνάσης και να αρχίσει ξανά να με βασανίζει. Η Μαρία Κάλλας αποκαλύπτει τη φρίκη που περνούσε στο πλάι του Έλληνα κροίσου, με μια τους συνάντηση, το 1966 να ενέχει τόση βία, που όπως περιγράφει η ίδια, κινδύνευσε ακόμη και η ζωή της. ο Ωνάσης την νάρκωνε, «κυρίως για σεξουαλικούς σκοπούς – κάτι που σήμερα θα χαρακτηρίζονταν ως βιασμός».
Όσον αφορά το γάμο της με τον Μενεγκίνι η Κάλλας γράφει: Ο σύζυγός μου εξακολουθεί να με κοροϊδεύει αφού μου πήρε τα μισά μου χρήματα βάζοντας τα πάντα στο όνομά του αφού παντρευτήκαμε. Ήμουν ανόητη που τον εμπιστεύτηκα.
Η ίδια περιγράφει τον Μενεγκίνι ως μια «ψείρα» προσθέτοντας ότι «υποδύεται τον εκατομμυριούχο ενώ δεν έχει τίποτα».
Σε άλλη επιστολή της η Μαρία Κάλλας αναφέρεται στον πρόεδρο της Juilliard School of music στη Νέα Υόρκη, ο οποίος αν και παντρεμένος της έκανε ανάρμοστες προτάσεις τις οποίες όταν εκείνη απέρριψε αυτός της «έκλεισε την πόρτα» για μελλοντικές επαγγελματικές συνεργασίες.
«Ο Πίτερ Μένιν με ερωτεύτηκε. Οπότε όταν εγώ τον απέρριψα αυτός στράφηκε εναντίον μου» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στις επιστολές η Μαρία Κάλλας εμφανίζεται να αρνείται τη μητέρα της για την οποία, όπως λέει η συγγραφέας του βιβλίου, «ένιωθε απέχθεια επειδή προσπαθούσε να την δώσει για ερωτικές πράξεις σε Ναζί» (σ.σ. η μητέρα της Κάλλας κατά τη διάρκεια του πολέμου εργαζόταν ως πόρνη).
Στη συνέχεια, μάλιστα, η μητέρα της Μαρίας Κάλλας πούλησε ιστορίες σε δημοσιογράφους με τις οποίες την απειλούσε προκειμένου να κρατήσει το στόμα της κλειστό γράφοντας προς την κόρη της:
«Ξέρεις τι κάνουν οι διάσημοι που έχουν ταπεινή καταγωγή όταν γίνουν πλούσιοι; Τον πρώτο μήνα ξοδεύουν τα πρώτα τους χρήματα για να φτιάξουν ένα σπίτι για τους γονείς τους και να τους κάνουν πολυτελή δώρα… Τι έχεις να πεις γι’ αυτό Μαρία;».
Δυστυχώς για την Μαρία Κάλλας, γράφει η συγγραφέας του βιβλίου, ούτε ο πατέρας της ήταν καλύτερος. «Της έγραψε επιστολή στην οποία εμφάνιζε τον εαυτό του ως ετοιμοθάνατο προκειμένου να πάρει χρήματα από αυτήν».
Η Σπενς μιλώντας στον Guardian αποκάλυψε πως απέκτησε πρόσβαση σε μια μεγάλη συλλογή προσωπικών επιστολών της Μαρίας Κάλλας, σκορπισμένη σε διάφορα αρχεία, που μέχρι σήμερα δεν είχαν δει το φως της δημοσιότητας.Σε επιστολή που χρονολογείται από το 1957, αποκαλύπτεται η τεράστια αντιπάθεια που έδειχνε η ελληνοαμερικανική κοινότητα στο πρόσωπο της Ελληνίδας σοπράνο. Η Μαρία Κάλλας υποστήριζε λοιπόν πως αυτό ήταν μέρος του σχεδίου της αντιζήλου της, προκειμένου να αναρριχηθεί επαγγελματικά ως το αντίπαλον δέος της. «Έχω βαρεθεί με όλες αυτές τις εμετικές υποθέσεις της Ρενάτα» έγραφε η Μαρία Κάλλας. «Του Θεού δεν του αρέσουν τέτοιες μέθοδοι που αποσκοπούν στη δημοσιότητα, μόνο και μόνο για να στραφεί εναντίον μου» συνέχιζε.
Το μέχρι σήμερα αδημοσίευτο υλικό φωτίζει και τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε η Μαρία Κάλλας πριν τον θάνατό της, το 1977, σε ηλικία 53 ετών.
Η κατάσταση της υγείας της επηρέασε αρκετές φορές τις εμφανίσεις της στη δεκαετία του ’60 ενώ γνωστή ήταν και η εξάρτησή της από ναρκωτικά αλλά και η απώλεια της φωνής της σε αρκετά χρονικά διαστήματα.
«Η Μαρία Κάλλας είχε μια νευρομυϊκή διαταραχή με τα πρώτα συμπτώματα να κάνουν την εμφάνισή τους στη δεκαετία του ’50 αλλά οι γιατροί, τότε, την έδιωχναν χαρακτηρίζοντάς την «τρελή». Αυτό εξηγεί γιατί πολλές φορές έχανε τη φωνή της με αποτέλεσμα η καριέρα της να διαρκέσει λιγότερο από το αναμενόμενο» γράφει η συγγραφέας της νέας βιογραφίας της Σοπράνο.
«Ο θάνατος της Μαρία Κάλλας είναι μια τραγική ιστορία. Πέθανε μόνη της σε ένα διαμέρισμα στο Παρίσι εξαρτώμενη από την αδερφή της, Τζάκι, και τον σύντροφό της για να της δίνουν ηρεμιστικά. Η ζωή της ήταν γεμάτη τραγωδίες αλλά εγώ ήθελα να της δώσω τη φωνή της» καταλήγει η συγγραφέας του βιβλίου για τη σοπράνο.