«Στον αέρα» αεροπορικές μεγαθήρια — Εκκωφαντικές ειδήσεις που σοκάρουν
Σήμα κινδύνου εξαιτίας της κρίσης του κοροναϊού.
Η επιβολή των ταξιδιωτικών περιορισμών «βύθισε» την αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη με τις εταιρείες να καταγράφουν εκκωφαντικές απώλειες με τα αεροπλάνα να παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος. Πέντε ειδήσεις που προκάλεσαν αίσθηση και σκιαγραφούν ζοφερά το μέλλον των αερομεταφορών στην Ευρώπη τις τελευταίες ημέρες:
Η Lufthansa χάνει 1 εκ. ευρώ την ώρα λόγω του κορονοϊού
Ο κορυφαίος παγκόσμιος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης αποκάλυψε την απώλεια 1,2 δισ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η Lufthansa παρουσιάζει απώλειες ύψους σχεδόν 1 εκατ. ευρώ την ώρα καθώς βρίσκεται σε κρίσιμες συνομιλίες με τη γερμανική κυβέρνηση σχετικά με τους όρους μιας συμφωνίας διάσωσής της, καθώς αγωνίζεται να αποφύγει την πτώχευση λόγω της κρίσης του κορονοϊού.
Der Spiegel και Bloomberg ανέφεραν την περασμένη Παρασκευή πως η Lufthansa διαπραγματεύεται τη διάσωσή της ύψους 10 δισ. ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση, με την δεύτερη να αποκτά το 25,1% της εταιρείας και μια θέση στο εποπτικό της συμβούλιο. Η Lufthansa αρνήθηκε να σχολιάσει τις εκθέσεις.
«Βουτιά» 99,6% για την μεγαλύτερη low cost αεροπορική στην Ευρώπη
Η μεγαλύτερη στην Ευρώπη αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους, η Ryanair, κατέγραψε βουτιά 99,6% στον αριθμό των επιβατών τον Απρίλιο, ενώ η μικρότερη ανταγωνίστριά της Wizz Air ανακοίνωσε ότι ο αριθμός αυτός κατακρημνίστηκε σημειώνοντας πτώση 97,6% καθώς ο νέος κορονοϊός παρέλυσε τα αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη.
Η Ryanair ανακοίνωσε ότι μετέφερε 40.000 επιβάτες τον Απρίλιο συγκριτικά με 13,5 εκατ. που μετέφερε τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Η εταιρία είπε ότι αναμένει ο αριθμός των επιβατών να παραμείνει ελάχιστος τον Μάιο και τον Ιούνιο λόγω των περιορισμών που συνεχίζουν να ισχύουν για τα αεροπορικά ταξίδια.
Η British Airways θα απολύσει 12.000 εργαζόμενους — Η Ιcelandair απολύει 2.000 και μειώνει μισθούς
Η αεροπορική εταιρεία British Airways σκοπεύει να περικόψει έως και 12.000 θέσεις εργασίας, λόγω του μακροχρόνιου αντίκτυπου του νέου κορονοϊού στη δραστηριότητά της, ανακοίνωσε σήμερα η μητρική της εταιρεία, όμιλος IAG. Ο όμιλος, που κατέχει μεταξύ άλλων την Iberia και την Vueling, εξήγησε σε ανακοίνωσή του ότι έλαβε αυτήν την απόφαση με δεδομένο ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια πριν οι αερομεταφορές επιστρέψουν σε κανονικά επίπεδα.
Η Icelandair απολύει 2.000 εργαζομένους, μειώνει τους μισθούς ή το ωράριο στους υπόλοιπους, λόγω της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία Η ισλανδική αεροπορική εταιρεία Icelandair ανακοίνωσε την περικοπή 2.000 θέσεων εργασίας λόγω των “σοβαρών επιπτώσεων” που είχε στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού η πανδημία του νέου κορονοϊού. “Για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, ο όμιλος λαμβάνει σημαντικά μέτρα (…) συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης των εργαζομένων του και αλλαγές στην οργανωτική δομή του”, ανακοίνωσε η εταιρεία, εκτιμώντας ότι η κρίση θα συνεχίσει να πλήττει τα αεροπορικά ταξίδια “σε ένα απρόβλεπτο μέλλον”. Το 2018 η Icelandair απασχολούσε περίπου 4.600 εργαζομένους και μετέφερε 4,4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Airbus: Διακυβεύονται χιλιάδες θέσεις εργασίας και η ίδια η «επιβίωση» της εταιρείας
Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus διατύπωσε μια πολύ ψυχρή εκτίμηση για τον αντίκτυπο που θα έχει η πανδημία του κορωνοϊού στην εταιρεία, προειδοποιώντας τους 135.000 εργαζομένους του ομίλου να προσδεθούν, ενόψει περισσότερων απολύσεων. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής κατασκευάστριας αεροσκαφών, εκτίμησε ότι η ίδια η επιβίωσή της Airbus θα τεθεί σε κίνδυνο αν δεν αναληφθεί δράση άμεσα.
Σε επιστολή του προς το προσωπικό, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί σημείωσε πως η εταιρεία «χάνει χρήματα με ταχύτητα άνευ προηγουμένου» και η μείωση της παραγωγής της κατά το ένα τρίτο και πλέον δεν αντανακλά καν το χειρότερο σενάριο και θα συνεχίσει να αξιολογείται.
Με 7 δις ευρώ έσωσε η γαλλική κυβέρνηση την Air France
Η Air France/KLM προ ημερών, μέσω δηλώσεων του CEO της, είχε καταστήσει σαφές ότι μόνο με κρατική ενίσχυση θα μπορούσε να επιβιώσει.
Με πακέτο βοήθειας ύψους 7 δισ. θα στηρίξει η γαλλική κυβέρνηση την αεροπορική εταιρεία Air France – KLM με ένα πακέτο βοήθειας ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, ωστόσο δεν εξετάζει την πιθανότητα κρατικοποίησής της, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας Μπρινό Λεμέρ. Ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ διευκρίνισε ότι η βοήθεια θα δοθεί με τη μορφή δανείων: 4 δισ. τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση και άλλα 3 δισ. απευθείας από το κράτος. «Πρέπει να σώσουμε την εθνική εταιρεία μας», είπε, χαρακτηρίζοντας «ιστορικό» αυτό το σχέδιο διάσωσης.
Ο όμιλος Air France-KLM κατέγραψε καθαρή ζημία χρήσεως ύψους 1,8 δισεκ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, καθώς δέχθηκε βαρύ πλήγμα από τις πρώτες συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού τον Μάρτιο, ενώ η προοπτική μοιάζει ζοφερή μέχρι — τουλάχιστον — το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Η ζημία του πρώτου τριμήνου είναι πάνω από πενταπλάσια σε σύγκριση με αυτή των 324 εκατομμυρίων ευρώ που καταγραφόταν έναν χρόνο νωρίτερα. Συμπεριλαμβάνει 455 εκατομμύρια ευρώ για αγορά καυσίμων που δεν καταναλώθηκαν, εξαιτίας της κρίσης. Τα αποτελέσματα χρήσης αυτά δεν αντανακλούν παρά μόνο τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού στην αεροπορική κίνηση τον Μάρτιο, ενώ η χρονιά είχε «αρχίσει πολύ καλά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο», σχολίασε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Φρεντερίκ Γκαζέ απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής διάσκεψης. Advertisement: 0:21 Ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας, που αναμένεται να λάβει 7 δισεκατομμύρια ευρώ από το γαλλικό κράτος απλά για να κρατήσει το κεφάλι πάνω από το νερό, έκανε εξάλλου λόγο για μεγάλη μείωση των επιβατών που μετέφερε, κατά 10,5% το πρώτο τρίμηνο (–35% τον Μάρτιο), ενώ προεξοφλεί κατάρρευση (–95%) το δεύτερο τρίμηνο που θα μετριαστεί κάπως το τρίτο (–80%), όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του. Η Air France-KLM αναμένει «βραδεία επανέναρξη της δραστηριότητας το καλοκαίρι του 2020 με την προοδευτική άρση των περιορισμών στα σύνορα» αλλά εκτιμά ότι η ζήτηση για τις εμπορικές πτήσεις «δεν αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο πριν από την κρίση προτού περάσουν πολλά χρόνια». Το 2021 αναμένεται να προχωρήσει σε αναδιαμόρφωση του στόλου του, προαναγγέλλει μείωση της χωρητικότητας «κατά τουλάχιστον 20%» σε σχέση με το επίπεδο προτού ξεσπάσει η κρίση, το 2019. Η διεύθυνση του ομίλου βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τα συνδικάτα, ενόψει απολύσεων. Άλλες εταιρείες του τομέα έχουν ήδη εξαγγείλει χιλιάδες. Αθροιστικά, οι θέσεις εργασίας που θα περικόψουν οι British Airways, Ryanair και Virgin Atlantic ανέρχονται σε 18.000.