SUP Free hackathon: Η πιο ζωογώνα ιδέα που έγινε πράξη!

Το ECOCup αντιμετωπίζει το πρόβλημα των ποτηριών μιας χρήσης δίνοντας κίνητρα στους καταναλωτές & στις επιχειρήσεις για την υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας που στοχεύει στη μη χρήση πλαστικού.

Parallaxi
sup-free-hackathon-η-πιο-ζωογώνα-ιδέα-που-έγινε-πράξη-823316
Parallaxi

Κάθε μέρα, ο καθένας από μας επισκέπτεται ένα take away cafe, από τα χιλιάδες που λειτουργούν στους τόπους που μένουμε ή κάνουμε διακοπές και προμηθεύεται τον καφέ ή το ρόφημα του. Τα ποτήρια μετά την κατανάλωση καταλήγουν στην καλύτερη περίπτωση στο καλάθι ανακύκλωσης, σε μια λιγότερο καλή σε ένα καλάθι σκουπιδιών και σε τη χειρότερη στο έδαφος, το δάσος ή την αμμουδιά.

Τα τελευταία χρόνια καθώς η περιβαλλοντική επιβάρυνση μοιάζει πια σαν η μεγαλύτερη απειλή της ζωής και του μέλλοντος μας γίνεται συνείδηση ανάγκη για δραστικές αλλαγές, σε συλλογικό ή ατομικό επίπεδο.

Ξεκινώντας από τα απλά και εφικτά ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε την εφαρμογή ECOCup!

Πίσω της βρίσκεται μια σπουδαία ομάδα που πρόσφατα απέσπασε έπαθλο των 40.000€. Οι Θανάσης Κουκούλης, Κατερίνα Κατσαούνη, Γιώργος Αντωνόπουλος και Ιωάννης Μπραντ Ιωαννίδης με ένα mobile app που λειτουργεί ως ένα οικολογικό σύστημα loyalty και επιβραβεύει τον χρήστη όταν αγοράσει το ρόφημά του στο δικό του επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος είναι οι άνθρωποι στους οποίους χρωστάμε την εφαρμογή.

Φίλοι από το σχολείο και το πανεπιστήμιο, παρατήρησαν στη Λέσβο το 2018 την επιβάρυνση λόγω του πλαστικού και άρχισαν να γεννούν την ιδέα σε ένα συνέδριο με θέμα την κυκλική οικονομία στις έξυπνες πόλεις, για τη δική του λύση στο πρόβλημα. ΄Έτσι μπήκε ο σπόρος που γέννησε την εφαρμογή!

Ώρα να αφήσεις τα πλαστικά ποτήρια στην άκρη! 

Μάθε για την εφαρμογή

Το ECOCup είναι μια εφαρμογή η οποία απευθύνεται σε επιχειρήσεις παροχής ροφημάτων και καταναλωτές ροφημάτων και στοχεύει στην μείωση τόσο πλαστικών όσο και χάρτινων ποτηριών μιας χρήσης. Επιβραβεύει τον καταναλωτή κάθε φορά που χρησιμοποιεί το δικό του ποτήρι πολλαπλών χρήσεων δίνοντάς του εκπτώσεις & οικολογικά δώρα, βοηθάει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα έξοδά τους και να διαφημιστούν ενώ ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και των δύο.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ECOCup. (@ecocupgr)

Πως μετράς το κέρδος;

Αν είσαι καταναλωτής ή επιχείρηση μπορείς τώρα χάρη στην εφαρμογή να παρακολουθείς στο προφίλ που θα δημιουργήσεις τον μετρητή των ποτηριών μιας χρήσης που δεν χρησιμοποίησες. Ο μετρητής μετατρέπει το κάθε ποτήρι στους αντίστοιχους πόρους που εξοικονομήθηκαν (πχ δέντρα, λίτρα νερού) από την μη χρήση του. Κάθε γουλιά σου γίνεται μια σταγόνα ωφέλιμη για τον πλανήτη. Ένα συναρπαστικό καθημερινό παιχνίδι σωτηρίας του πλανήτη ξεκίνησε!

Το ECOCup επιβραβεύει το χρήστη κάθε φορά που χρησιμοποιεί το δικό του ποτήρι πολλαπλών χρήσεων δίνοντάς του εκπτώσεις & οικολογικά δώρα, βοηθάει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα έξοδά τους και να διαφημιστούν ενώ ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και των δύο.

Τρεις απλά βήματα για να ξεκινήσεις το δικό σου αγώνα για ένα κόσμο με λιγότερο πλαστικό 

  1. Κατεβάζεις δωρεάν την εφαρμογή & εντοπίζεις στον χάρτη την κοντινότερη συμβεβλημένη επιχείρηση
  2. Πηγαίνεις στην επιχείρηση με το επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι σου & το κινητό σου.
  3. Σκανάρεις το QR Code της επιχείρησής, απολαμβάνοντας εκπτώσεις και μειώνεις το περιβαλλοντικό σου αποτύπωμα!  Τρία εύκολα βήματα για ένα καλύτερο μέλλον.

Αν είσαι επιχειρηματίας της εστίασης σε ενδιαφέρει πολύ! 

1. Κατεβάζεις δωρεάν την εφαρμογή & κάνεις εγγραφή με τα στοιχεία της επιχείρησής σου

2. Η επιχείρησή σου εμφανίζεται απευθείας στον χάρτη του δικτύου προσελκύοντας νέους πελάτες.

3. Ορίζεις μια έκπτωση που θα προσφέρεις σε καταναλωτές που αγοράζουν το ρόφημά τους στο δικό τους επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι.

Ποια είναι η καινοτομία του ECOCup;

Το ECOCup αντιμετωπίζει το πρόβλημα των ποτηριών μιας χρήσης δίνοντας κίνητρα στους καταναλωτές & στις επιχειρήσεις για την υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας που στοχεύει στη μη χρήση πλαστικού.

Οι επιχειρηματίες αποκτούν πρόσβαση σε εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ και πωλήσεων, με τα οποία βελτιώνουν το προφίλ της επιχείρησής τους. Ταυτόχρονα δίνουν μια νέα εναλλακτική λύση στο όλο και αυξανόμενο, φιλοπεριβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο κοινό, αυξάνοντας την αξία των επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών τους.

Τα κίνητρα για τους δήμους που θα συμμετέχουν 

Το ECOCup αποτελεί ένα επιπλέον μέτρο πρόληψης στερεών αποβλήτων, όσο λιγότερα είναι τα στερεά απόβλητα των Δήμων τόσο μικρότερα είναι και τα έξοδα διαχείρισής τους.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ECOCup. (@ecocupgr)

Δενδροφυτεύσεις: Ένας στόχος ζωής 

Ένας από τους στόχους του ECOCup είναι η αειφορική συνεισφορά. Για αυτόν τον λόγο τα ψηφιακά δέντρα που εξοικονομούνται από την προσπάθεια των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, θα γίνονται πραγματικά φυτεύσιμα δεντρα.

Η εφαρμογή θα είναι σύντομα διαθέσιμη δωρεάν στο Play Store & App Store. Mπορείτε να πλοηγηθείτε στο ecocup.io για να μάθετε περισσότερα.

Ένας ωραίος αγώνας, μια αισιόδοξη σελίδα στο απαισιόδοξο τοπίο που διαγράφεται για το περιβάλλον ξεκινά.

Όλα αυτά βέβαια τα χρωστάμε σε έναν σπουδαίο διαγωνισμό! 

Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς και Δρ Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης»

Έναν ευγενικό και ελπιδοφόρο αγώνα  που έφτασε, μετά από έναν σχεδόν χρόνο στο τέλος, τον πρώτο μαραθώνιο καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης SUP Free hackathon.

Κατερίνα Κατσαούνη και Θανάσης Κουκούλης, Co-Founders της εφαρμογής «ECOCup»

Ο διαγωνισμός, ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου του 2020, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό τη διοργάνωση της εταιρίας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy, με την υποστήριξη της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Μετά από έξι συναρπαστικούς μήνες ευγενικής άμιλλας έριξε αυλαία κατά τη διάρκεια ενός μοναδικού τριημέρου στο Sani Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, καταφέρνοντας να ενώσει σημαντικά πρόσωπα από τον χώρο της πολιτικής, της τεχνολογίας αλλά και της επιχειρηματικότητας.

Από τις συνολικά 34 ομάδες που παρουσίασαν, 5 απέσπασαν χρηματικά βραβεία και δωροεπιταγές, ενώ εξασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι ομάδες (Feel The Cup, MS, ECOCup, Analog Programmers και Resolution) είχαν τη δυνατότητα να υποστηριχθούν για την ανάπτυξη της λύσης τους σε παραγωγική εφαρμογή. Και οι 5 ομάδες παρουσίασαν επί σκηνής τις ιδέες τους κατά τη διάρκεια του τελικού, το Σάββατο 12 Ιουνίου που παρακολούθησαν στο Sani Resort παράγοντες του τουρισμού, του περιβάλλοντος και δημοσιογράφοι.

Ανάμεσα στις εξαιρετικές ιδέες που είχαμε την ευκαιρία εκείνο το βράδυ να ακούσουμε από τους εμπνευστές τους να μας παρουσιάζουν και που καμιά δεν υστερούσε σε χρησιμότητα, πρωτοτυπία και φαντασία ξεχώρισαν δύο που έκλεψαν τις εντυπώσεις όλων των παρευρισκόμενων. Και φυσικά σήμερα γινόμαστε χρήστες μιας εφαρμογής που βελτιώνει αισθητά την καθημερινότητα μας σε σχέση με την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με πλαστικό. Με τον πιο παιχνιδιάρικο και έξυπνο τρόπο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στο SUP Free hackathon – Lidl Ελλάς (lidl-hellas.gr)

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα