Life

Ο Σύντροφος Δράκουλιτς είναι στο Cinobo

Ένας μιλένιαλ σκηνοθέτης, που δεν θυμάται τη δεκαετία του ’70, κάνει αστεία για τον κομμουνισμό. Και τα πετυχαίνει!

Parallaxi
ο-σύντροφος-δράκουλιτς-είναι-στο-cinobo-783071
Parallaxi

Έκανε πρεμιέρα στις 6 Ιουλίου αποκλειστικά στο Cinobo!

Ένας μιλένιαλ σκηνοθέτης, που δεν θυμάται τη δεκαετία του ’70, κάνει αστεία για τον κομμουνισμό. Και τα πετυχαίνει – Screenanarchy

Αριστοτεχνικό και άκρως διασκεδαστικό… – Cineuropa

Το ψυχροπολεμικό θρίλερ ενώνεται με τη μυθολογία των βαμπίρ σε μια απολαυστική και θεότρελη σάτιρα των κατασκοπικών ταινιών, όπου ο εχθρός δαγκώνει και τα σύγχρονα όπλα αντικαθίστανται με σκόρδα.

«Όταν ήμουν μικρός, νόμιζα ότι θα ζήσω για πάντα. Στο νηπιαγωγείο έμαθα ότι μόνο τα βαμπίρ δεν πεθαίνουν ποτέ. Τώρα ξέρω ότι αιώνια είναι μόνο η κομμουνιστική ιδεολογία».

Σύνοψη

Τα βαμπίρ ζουν ανάμεσά μας! Αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας: οι Μυστικές Υπηρεσίες της Ουγγαρίας είναι στο κατόπι τους και, πέρα από τα συνήθη κατασκοπικά γκάτζετ, χρησιμοποιούν ακόμα και… σκόρδα για να πολεμήσουν τα θηρία.

Ουγγαρία, δεκαετία του ’70. Ο Σύντροφος Φαμπιάν, ο Ούγγρος ήρωας της κουβανέζικης επανάστασης, επιστρέφει μετά από 20 χρόνια στην πατρίδα για να πάρει μέρος στην αιμοδοσία που οργανώνεται υπέρ του Βιετνάμ, αδελφού κομμουνιστικού έθνους της Ουγγαρίας. Κάτι όμως δεν πάει καλά με τον σύντροφο: μοιάζει ακόμα 30 χρονών, έχει μια ψυχρή συμπεριφορά και οδηγεί μια κατακόκκινη Ford Mustang.

Ένα νεαρό ζευγάρι, που δουλεύει για τις μυστικές υπηρεσίες αναλαμβάνει να τον παρακολουθήσει. Η Μαρία τον συνοδεύει και προσπαθεί να ανακαλύψει το μυστικό της αιώνιας νιότης του. Ο εραστής της Μαρία, ο Λέισι, άσσος στις παρακολουθήσεις και στη μάχη σώμα με σώμα, τους παρακολουθεί και, όταν δεν τρελαίνεται από τη ζήλια του, κάνει κάτι που είναι πέραν των τυπικών ικανοτήτων του: σκέφτεται.

Ποιο είναι το μυστικό του αγέραστου συντρόφου, που πίνει ένα κόκκινο αναψυκτικό και κοιτάει με λαχτάρα τα λακκάκια στους λαιμούς των γυναικών; Σύντροφοι και κατάσκοποι αρχίζουν να πιστεύουν ότι ο Μπέλα Λουγκόσι, ο πρωταγωνιστής της παλιάς ταινίας με τον Δράκουλα, δεν είναι το μόνο ουγγρικό βαμπίρ…

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Μαρκ Μποτζάρ

από το Cinemania

– Στην ταινία σας λέτε: «Τα βαμπίρ δεν μπορούν να πεθάνουν και η κομμουνιστική ιδεολογία είναι αιώνια». Τι σας έκανε να συνδυάσετε τα δύο;

– Μεγάλη ιστορία. Όταν ήμουν 5 χρονών είδα το The Fearless Vampire Killers του Ρομάν Πολάνσκι με τη γιαγιά μου. Μου έκανε τεράστια εντύπωση – με γοήτευσε το χιούμορ του, αλλά φοβήθηκα και λίγο. Αργότερα κατάλαβα ότι δεν ήξερα τίποτα για το κομμουνιστικό παρελθόν μας. Δεν το έζησα, ήμουν πολύ νέος – ήταν ένα μυστήριο. Πάντα ήθελα να κάνω μια ταινία γι’ αυτό κι επίσης δεν κατάφερα ποτέ να ξεχάσω αυτά τα πρώτα βαμπίρ που είδα. Συνδυάζοντας τα δύο, είχα την ελευθερία να εκφράσω την ειλικρινή μου άποψη για εκείνη την εποχή και να αστειευτώ, αλλά τα αστεία είναι και λίγο σοβαρά. Είναι μια σατιρική μαύρη κωμωδία αλλά και μια κριτική ματιά στο παρελθόν μας. Όπως και στο παρόν μας.

– Υπάρχουν άκρως κωμικά στοιχεία στην ταινία, αλλά ταυτόχρονα αποδώσατε και την εποχή τελείως πιστά.

– Δεν θέλαμε να κάνουμε μια ταινία-καρικατούρα. Είχαμε ήδη το βαμπίρ, άλλωστε! Σε έναν τελείως εξεζητημένο κόσμο δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια σοβαρή παρατήρηση για το παρελθόν, γι’ αυτό αποφασίσαμε να το αναπαραστήσουμε πιστά. […] Το βαμπίρ είναι ο πιο νορμάλ χαρακτήρας της ταινίας μας. Ξέρουμε ότι μπορεί να πετάξει κλπ., αλλά θέλαμε να τον κάνουμε όσο περισσότερο ανθρώπινο γινόταν και, αντίθετα, να κάνουμε τους πράκτορες των Μυστικών Υπηρεσιών όσο πιο υπερβολικούς.

– Πώς πήρατε την απόφαση να έχετε γυναίκα πρωταγωνίστρια; Δεν δείχνετε και την πιο φιλική προς τις γυναίκες εποχή: προσφωνούν τις γυναίκες «πόρνες» ή τις αναγκάζουν να κάνουν «οντισιόν» για να πάρουν μια δουλειά. Είναι τελικά η γνωριμία με αυτό το βαμπίρ η μόνη διέξοδος για μια γυναίκα;

– Διάβασα ένα βιβλίο για τις Μυστικές Υπηρεσίες της Ουγγαρίας κι έμαθα ότι συνεργάζονταν με πολλές σεξεργάτριες. Κάποιες φορές, οι γυναίκες ξεκινούσαν ως γραμματείς και στην πορεία τους ανέθεταν να αποπλανήσουν άντρες. Είχα δει ένα βίντεο που έδειχνε πώς να αποπλανήσεις έναν Γερμανό που φτάνει στην Ουγγαρία – ήταν τρομακτικό. Αυτοί οι τύποι φέρονταν στις γυναίκες κυριολεκτικά σαν αντικείμενα. Και αναγνωρίζω δυστυχώς και μια συνέχεια σ’ αυτό – αρκεί να δούμε όλες αυτές τις υποθέσεις με τον Τζέφρι Έπσταϊν ή τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν. Εδώ στην Ουγγαρία, ο μισογυνισμός είναι βαθιά ριζωμένος στο παρελθόν μας. Στις Μυστικές Υπηρεσίες μια γυναίκα δεν μπορούσε ποτέ να κατέχει υψηλή θέση. Ήταν σημαντικό να δείξουμε αυτήν τη γυναικεία επιθυμία για ελευθερία.

– Είναι δύσκολο να γυριστεί μια τέτοια ταινία «είδους» στην Ουγγαρία;

– Δεν είναι πολύ δύσκολο γιατί είμαστε σε μια μεταβατική περίοδο. Υπάρχουν νέοι δημιουργοί κι ένας νέος τύπος κοινού που είναι πιο ανοιχτοί σε τέτοιου είδους ταινίες. Θέλαμε να δείξουμε την επίδραση του χρόνου στη χώρα και τους πρωταγωνιστές. Ήθελα να συνδέσω αυτή την ιστορία με το παρόν. Έτσι κι αλλιώς, τα βαμπίρ μπορούν να περιμένουν. Έχουν όλον τον χρόνο στη διάθεσή τους.

Βιογραφικό σκηνοθέτη

Ο Μαρκ Μποτζάρ γεννήθηκε το 1983 στην Ουγγαρία και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Θεάτρου, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης της Βουδαπέστης, με πτυχίο στη Σκηνοθεσία, το Σενάριο και την Αισθητική Κινηματογράφου το 2010. Έχει σκηνοθετήσει πληθώρα ταινιών μικρού μήκους, συμπεριλαμβανομένης της ταινίας To Breathe In, που κέρδισε το πρώτο βραβείο στο 9ο Φεστιβάλ Kamera Hungaria, στην κατηγορία δράμα. Κέρδισε επίσης το βραβείο Simó Sándor καλύτερης διπλωματικής ταινίας για το φιλμ Bloody Mary το 2007. Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, το Heavenly Shift, του εξασφάλισε την περίοπτη Nipkow Fellowship στο Βερολίνο. Το Σύντροφος Δράκουλιτς είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του.

Συντελεστές

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Μαρκ Μποτζάρ

Παραγωγή: Κσάμπα Πεκ, Ατίλα Τόζερ

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ντάνιελ Ράιχ

Σκηνογραφία: Μάρτον Αγκ

Πρωτότυπη Μουσική: Γκάμπορ Κερέστες

Πρωταγωνιστούν: Λίλι Βόλτερς, Έρβιν Νάγκι, Ζόετ Νάγκι, Αλεξάντρα Μπόρμπελι, Σάλμποτς Θούροτσι, Μόνι Μπάλσαϊ, Ρόλαντ Ράμπα, Νάρι Νγκουέν

Διάρκεια: 95’

Έτος παραγωγής: 2019

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα