Τα pride ως μέσο προσέλκυσης τουριστών
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.
Διαμαρτυρία, δήλωση υπερηφάνειας ή απλά ένας άλλος τρόπος προσέλκυσης τουριστών; Τα pride σε ολόκληρο τον κόσμο πολλαπλασιάζονται. Οι ΗΠΑ είναι η χώρα με τις περισσότερες εκδηλώσεις pride από οποιαδήποτε άλλη.
Οι περισσότερες γίνονται μέσα στον Ιούνιο κλείνοντας πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων και έχοντας τις μεγαλύτερες εταιρείες ως χορηγούς. Σήμερα όμως δεν χρειάζεται κανείς να περιορίζεται μόνο στον Ιούνιο καθώς μπορεί να πηγαίνει από pride σε pride κάθε μήνα, ξεκινώντας τον Ιανουάριο από την εβδομάδα γκέι σκι στο Άσπεν και να φτάσει μέχρι το Σίδνεϊ για τον μήνα Mardi Gras τον Μάρτιο και την εβδομάδα υπερηφάνειας Rainbow του Τόκιο τον Απρίλιο, η οποία συμπίπτει με το φεστιβάλ της κερασιάς.
Έτσι, ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός ατόμων εκμεταλλεύεται αυτή την έκρηξη και προγραμματίζει τις διακοπές του γύρω από τα φεστιβάλ που γίνονται. Μερικές παρελάσεις ξεχωρίζουν για την τελετουργία τους.
Το pride της Μαδρίτης, που γίνεται από τις 23 έως τις 2 Ιουλίου, αναμένεται να προσελκύσει τουλάχιστον 2 εκατ. σε ένα ατέλειωτο γλέντι πάνω στον λιθόστρωτο δρόμο του Calle Pelayo. Ένα φεστιβάλ τέχνης, χορού και μουσικής, μία διάσκεψη για τα ανθρώπινα δικαιώματα και μία έκθεση για την ιστορία της ΛΟΑΤ κοινότητας στην Ισπανία.
Η γιορτή του Μόντρεαλ, από τις 11 έως τις 20 Αυγούστου, θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου της εθνικής υπερηφάνειας στον Καναδά. Έτσι λοιπόν η τουριστική βιομηχανία ξεκίνησε να εξυπηρετεί τους υπερήφανους ταξιδιώτες. Από τη μία ένα δίκτυο από ντι τζέι και μοντέλα του instagram προσελκύουν ταξιδιώτες σε προορισμούς όπως το Πουέρτο Βαλάρτα και το Τελ Αβίβ, όπου τα ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν ειδικά pride πακέτα διακοπών, τα οποία περιλαμβάνουν εκδρομές με ελικόπτερο και κάμπινγκ στην έρημο σε διαφανείς σκηνές με φυσαλίδες.
Από την άλλη, επιχειρηματίες που στηρίζουν τα pride, μπορεί ακόμα και να κινδυνεύουν στα φεστιβάλ υπερηφάνειας σε πόλεις όπως η Σόφια, το Ομάν και η Βαρσοβία. Ο Άστον Γκάις, που ασχολείται με το κλείσιμο καταλυμάτων λέει, σύμφωνα με το περιοδικό GQ ότι «κάθε κοινότητα βρίσκεται σε διαφορετικό επίπεδο μεταξύ της καθαρής γιορτής και της διαμαρτυρίας», επισημαίνοντας ότι η προσέλκυση πελατών για τις πιο επικίνδυνες εορταστικές εκδηλώσεις είναι ένας «καλός τρόπος για να αλλάξουμε τις καρδιές, τα μυαλά και τους νόμους».
Ο Στέφαν Αρέστις, ο οποίος διαχειρίζεται τον ιστότοπο NomadicBoys, λέει ότι συχνά επικρίθηκε ότι δίνει τουριστικά δολάρια σε ομοφοβικές χώρες όπως η Σρι Λάνκα, η Μαλαισία, η Ινδονησία και η Μιανμάρ. Αλλά, υποστηρίζει πως «σε χώρες όπου οι νόμοι για τα ΛΟΑΤ άτομα δεν υπάρχουν, πιστεύουμε ότι η ίδια η παρουσία μας εκεί ως ομοφυλόφιλοι ταξιδιώτες είναι πολύ σημαντική». Όποιος και να είναι ο λόγος το μόνο σίγουρο είναι ότι γύρω από τα φεστιβάλ υπερηφάνειας χτίζεται ένας νέος τρόπος προσέλκυσης τουριστών.
*H Θεσσαλονίκη είναι υποψήφια για το Europride 2020.
ΑΠΕ