Ταξιδεύοντας με τον Μίκη…
Δύο βίντεο μας δίνουν μια μοναδική ματιά στα ταξίδια του κορυφαίου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη!
Δύο βίντεο μας δίνουν μια μοναδική ματιά στα ταξίδια του κορυφαίου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.
MAYDAY MIKIS και ASTERIS είναι τα δύο νέα ανέκδοτα satellite clips που εντάσσονται στο φιλμικό τρίπτυχο του Αστέρη Κούτουλα, με τίτλο «Ταξιδεύοντας με τον Μίκη». Τα «δορυφορικά κλιπ» περιφέρονται γύρω στην κεντρική ταινία DANCE FIGHT LOVE DIE σαν να είναι ο πλανήτης τους.
Όλα τα satellite clips απαρτίζονται εν μέρει από το αρχειακό υλικό των 600 ωρών με τον Μίκη (1987-2017) και εν μέρει από το fiction και backstage υλικό των γυρισμάτων που έγιναν με τους τραγουδιστές, μουσικούς και τους ηθοποιούς της ταινίας DANCE FIGHT LOVE DIE (Ταξιδεύοντας με τον Μίκη) από το 2014 μέχρι το 2017. Φέρουν ως τίτλους τα ονόματα στενών συνεργατών που εργάστηκαν για αυτά, των φίλων και συνοδοιπόρων του δημιουργού στο μακρύ ταξίδι του με τον Μίκη, και είναι αφιερωμένα σε αυτούς.
Το MAYDAY MIKIS (Dimitris) είναι σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αργυρίου και είναι γυρισμένο κατά την διάρκεια δύο ημερών Πρωτομαγιάς στο Βερολίνο. Το τραγούδι είναι του Rainer Kirchman σε ποίηση του Μίκη από τον κύκλο «Ήλιος και Χρόνος». Τα αρχειακά πλάνα είναι από την συναυλία του Rainer Kirchman και της Μαρίας Φαραντούρη το 1998 σε εκκλησία της γερμανικής πρωτεύουσας.
MAYDAY MIKIS (Dimitris)
Το ASTERIS έχει μουσική Francesco Diaz από την Βαρκελώνη -ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της electro house μουσικής στον κόσμο- την οποία έχει εμπνευστεί από τραγούδια του Μίκη με τα φωνητικά του Έλληνα συνθέτη και πενιές του Λάκη Καρνέζη. Tα Super 8 πλάνα είναι από το 1977 και την παρέα του Kούτουλα από το λύκειο Kreuzschule στην Δρέσδη της τότε Ανατολικής Γερμανίας, όπου έπαιζε μπάσο στο συγρότημα «Ξαστεριά» ερμηνεύοντας τραγούδια Θεοδωράκη. Πρόκειται για μια μελαγχολική ανάμνηση των χρόνων της αθωότητας.
ΑSTERIS
30 χρόνια. 40 χώρες. 4 ήπειροι. 600 ώρες. 54,000,000 εικόνες. Ο Αστέρης Κούτουλας, μουσικός παραγωγός, συγγραφέας και σκηνοθέτης Αστέρης Κούτουλας συνόδευσε τον Μίκη Θεοδωράκη σε πολλά ταξίδια έχοντας μαζί και την κάμερά του σε λειτουργία με αποτέλεσμα να συνθέσει ένα μεγαλόπνοο κινηματογραφικό project με πρωταγωνιστή τον μεγάλο καλλιτέχνη, που συμπυκνώνει το “πανόραμα” της τέχνης του ‘Ελληνα συνθέτη.
Από το γεμάτο εναλλαγή ιστορικό και επίκαιρο οπτικό υλικό των περίπου 600 ωρών, ο Αστέρης Κούτουλας συμπυκνώνει μέσα σε μιάμιση ώρα στιγμές που επιτρέπουν μια αυθεντική εικόνα του «πνευματικού αναρχικού» Θεοδωράκη. Ο δημιουργός συνυφαίνει στην ταινία του «Ταξιδεύοντας με τον Μίκη» πολύ προσωπικές στιγμές με ιστορικό υλικό, πλάνα ντοκιμαντέρ με μυθοπλασία και τη μουσική του Θεοδωράκη με τον αντίκτυπό της σε νέους καλλιτέχνες της κλασικής μουσικής, της τζαζ, της electro ή της rap.
Μια ταινία-δοκίμιο, που δεν ακολουθεί μια χρονολογική σειρά, αλλά παρουσιάζεται σε μια ιδιόμορφη μίξη και που επιτρέπει στον θεατή να ζήσει συναρπαστικές, ευτράπελες, μυστηριώδεις, αλλά και πολύ χαρακτηριστικές στιγμές από την «on the road» ζωή ενός μοναδικού και χαρισματικού καλλιτέχνη. Το υλικό που μαγνητοσκόπησε προέρχεται από πρόβες, συναυλίες, ηχογραφήσεις, παραγωγές όπερας και μπαλέτου, καθώς και προσωπικές συναντήσεις του καλλιτέχνη, μεταξύ άλλων, στο Βερολίνο, στην Αθήνα, στην Άγια Πετρούπολη, στο Σαντιάγο της Χιλής, στην Κοπεγχάγη, στο Τελ Αβίβ, στη Βιέννη, στο Μάλμε, στις Βρυξέλλες, στο Σίδνεϊ, στο Άμστερνταμ, στο Μόντρεαλ, στην Πρετόρια, στο Λονδίνο, στον Τσεσμέ, στη Βαρκελώνη, στο Μιλάνο, στη Ζυρίχη, στο Όσλο, στο Παρίσι, στην Κρήτη κ.λπ.
Στο παράλληλο σύμπαν της ταινίας –εμπνευσμένης από τη μυθιστορηματική αυτοβιογραφία του Μίκη Θεοδωράκη– οι σκέψεις γίνονται εικόνα, προβληματισμοί, εικόνες μιας αγνής θεότητας, μιας ερωτικής ιερότητας, μιας μυστηριακής αγάπης. 600 Hours Mikis – The raw material (Video installation) Αν και πληθωρική φυσιογνωμία, για τον Θεοδωράκη η μουσική βρισκόταν πάντα στο επίκεντρο: συνέθετε μουσικά έργα, διηύθυνε ορχήστρες, έκανε πρόβες και παρήγε μουσική –διαρκώς, παντού, αδιάκοπα. Μια εικόνα αυτής της αξιοθαύμαστης εργατικότητας και της περιπέτειας τού να είναι διαρκώς εν πορεία δίνουν οι 600 ώρες φιλμ που δεν χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία «Ταξιδεύοντας με τον Μίκη» και που πρόκειται να προβληθούν σαν video installation με τον τίτλο 600 Hours Mikis.
Σε αυτό το (raw) υλικό ο Μίκης διευθύνει, τραγουδάει, κάνει πρόβες, ηχογραφεί, αναπαύεται, ταξιδεύει, συνομιλεί με τους συνεργάτες του, γελάει, σκέφτεται, γράφει, δημιουργεί. Ματιές πίσω από τη σκηνή, ταξίδια με λεωφορεία, ξενοδοχεία, χώροι εκδηλώσεων, συνεντεύξεις τύπου, γεύματα, πρόβες… Πρόκειται για ένα πανόραμα μιας «γέννησης της τέχνης» μέσα από μια εγκατάσταση πολυμέσων με θέμα το «κοινωνικό γλυπτό Μίκης», όπως τον ονόμασε ο Joseph Beuys. Τα Satellite Clips Ο Αστέρης Κουτουλάς με απόλυτο σεβασμό σε όλο το υλικό το οποίο κατέγραφε για χρόνια και αποδεχόμενος το γεγονός ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλο το υλικό στο final cut, φέρνει στην ζωή τα “δορυφορικά Κλιπ” (Satellite Clips). Τα «δορυφορικά κλιπ» περιφέρονται γύρω στην κεντρική ταινία σαν να είναι ο πλανήτης τους. Όλα τα satellite clips θα απαρτίζονται εν μέρει από το αρχειακό υλικό των 600 ωρών με τον Μίκη και εν μέρει από το fiction και backstage υλικό των γυρισμάτων που έγιναν με τους τραγουδιστές, μουσικούς και τους ηθοποιούς της ταινίας «Ταξιδεύοντας με τον Μίκη» από το 2014 μέχρι το 2017.
Όλα τα κλιπ θα αρχίζουν να παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο εν τη ρύμη του χρόνου και φέρουν ως τίτλους τα ονόματα στενών συνεργατών, φίλων και συνοδοιπόρων του Αστέρη Κούτουλα στο μακρύ ταξίδι του με τον Μίκη, και είναι αφιερωμένα σε αυτούς. Δείτε τα δύο πρώτα Satellite Clips με τους τίτλους «Stella» και «Melentini», τα οποία συνδυάζουν τη «βερολινέζικη αισθητική» του σκηνοθέτη με τη «συμπαντική αρμονία» του Μίκη Θεοδωράκη. Σε αυτά τα δύο κλιπ ο Αστέρης Κούτουλας συνεργάστηκε με την Στέλλα Καλαφάτη, η οποία ήταν στην ταινία βοηθός σκηνοθέτη και μοντέρ.