Κλιματιστικό: Τα μυστικά για σωστή χρήση, οικονομία και αποφυγή ασθενειών
Ειδικός μιλάει για το σωστό εύρος θερμοκρασιών του κλιματιστικού και πόσες φορές τον χρόνο πρέπει να γίνεται ο καθαρισμός.
Όσο πιο βαθιά μπαίνουμε στο καλοκαίρι, ο υδράργυρος ανεβαίνει και τα κλιματιστικά έχουν πάρει φωτιά. Μπορεί έξω να επικρατεί Σαχάρα, αλλά το σπίτι το θέλουμε… Αλάσκα.
Οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουμε το κατάλληλο εύρος θερμοκρασιών και πόση ώρα πρέπει να καίμε το air-conditioner. Ο Ιγνάτιος Πραμπρόμης, Μηχανολόγος με εξειδίκευση στην ψύξη και στην θέρμανση, δίνει απαντήσεις για την σωστή χρήση του κλιματιστικού στο σπίτι και στο αυτοκίνητο, καθώς και για την συντήρηση που πρέπει να γίνεται:
«Έχουμε ένα εύρος θερμοκρασιών από 23°C η χαμηλότερη για κλιματιστικά και 26°C η υψηλότερη. Ανά δύο ώρες πρέπει να κλείνουμε το κλιματιστικό. Δηλαδή, να το δουλεύουμε δύο ώρες, να φορτίζει το σπίτι με μειωμένη θερμοκρασία και να το ξανά ανοίγουμε μετά από τρεις.
Όταν δεν είμαστε όλη την ημέρα στο σπίτι, δεν υπάρχει λόγος να έχουμε ανοικτό το κλιματιστικό. Αυτό το κάνουμε στην θέρμανση. Την ψύξη δεν μπορούμε να την κρατήσουμε, αλλά την κερδίζουμε εύκολα, οπότε ανοίγουμε το κλιματιστικό δύο ώρες, και το ξανά ανοίγουμε μετά από τρεις. Έτσι κάνουμε και οικονομία.
Αν το κλιματιστικό το χρησιμοποιούμε και για θέρμανση και για ψύξη, ο καθαρισμός των φίλτρων πρέπει να γίνεται δύο φορές τον χρόνο, με ειδικά φάρμακα, που αντιμετωπίζουν τον κορονοϊό και την νόσο των Λεγεωναρίων. Από την άλλη, η συντήρηση του κλιματιστικού γίνεται από εξειδικευμένο συνεργείο. Στη συντήρηση ανοίγουμε την εσωτερική μονάδα, κάνουμε σωστή πλύση του στοιχείου, βγαίνουμε έξω στο μπαλκόνι ή όπου βρίσκεται η εξωτερική μονάδα και γίνεται πλύση και συντήρηση της μηχανής.
Για το κλιματιστικό του αυτοκινήτου, πηγαίνουμε σε έναν ηλεκτρολόγο, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο evaporator, που βρίσκεται μέσα στο ταμπλό. Ο ειδικός βλέπει τι πίεση έχει ο συμπιεστής, συμπληρώνει υγρά αν χρειάζεται και αλλάζει το φίλτρο της καμπίνας αν παρουσιάσει βλάβη το κλιματιστικό».