Η μόδα των Podcast παίρνει φωτιά: Μια πορεία σαν το Netflix
Ηχητικές εκπομπές με τεράστια ανάπτυξη.
Τα podcast είναι η απόλυτη τάση στο ίντερνετ παγκοσμίως. Σύμφωνα με την Guardian, ο αριθμός των ανθρώπων που ακούνε ένα podcast το μήνα υπολογίζεται να φτάσει τα 1.8 δισεκατομμύρια μέχρι το 2023.
Οι ηχητικές, αυτές εκπομπές δημιουργούνται έτσι, ώστε οι ακροατές να έχουν τη δυνατότητα να τις ακούσουν όποτε θέλουν στις συσκευές τους. H θεματολογία τους μπορεί να ανταποκριθεί σε οποιοδήποτε γούστο, από πολιτική μέχρι μαγειρική, όμως, οι ακροατές έχουν ιδιαίτερη προτίμηση σε podcast τα οποία αφηγούνται ιστορίες. Έτσι, ανθίζει μία ιδιαίτερη βιομηχανία που είναι κερδοφόρα και απασχολεί πολλούς επαγγελματίες. Για παράδειγμα, η μεγάλη επιτυχία του podcast «Homecoming», οδήγησε στη δημιουργία της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς, με πρωταγωνίστρια τη Τζούλια Ρόμπερτς. Επίσης, το Netflix διασκεύασε το podcast «Dirty John» σε σειρά με πρωταγωνιστές τον Eric Bana και την Connie Britton.
Δείτε επίσης : Η Apple μόλις “γέννησε” το νέο Netflix
Ο ιδρυτής του στούντιο παραγωγής podcast «Wondery», Henry Lopez, δηλώνει πως μπορούμε εύκολα να πούμε ότι, τα podcast ζουν μια στιγμή σαν αυτή του Netflix. «Τεράστιοι αριθμοί ανθρώπων συνειδητοποιούν ότι υπάρχει καταπληκτικό περιεχόμενο που δεν το βρίσκουν σε παραδοσιακά μέσα».
Φυσικά, το Spotify δεν θα αφήσει την άνοδο της ακροαματικότητας των podcast ανεκμετάλλευτη. Πρόκειται να επενδύσει 200 εκατομμύρια, ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει σταθεροποιήσει τη θέση του στην προτίμηση των ακροατών. Η εταιρία έχει δηλώσει πως σταδιακά, περισσότερο από το 20% του περιεχόμενου που προσφέρει, δεν θα είναι μουσική.
Η μάχη για την επικράτηση στο πεδίο της διανομής των podcast, γίνεται ανάμεσα στην Apple, η οποία φαίνεται να έχει το προβάδισμα, στην Google και το BBC, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς podcast στον κόσμο.
Ένας από τους λόγους που τα podcast έγιναν τόσο αγαπητά παγκοσμίως, είναι ότι, από το ξεκίνημά τους, ήταν δωρεάν, μερικές φορές με διαφημίσεις. Σιγά σιγά, όμως, αρχίζουν να προσφέρονται και επί πληρωμή.
Το «Luminary», που έχει χαρακτηριστεί ως «το Netflix των podcast», έχει επενδύσει υψηλά ποσά, ώστε να εξασφαλίσει τη συμμετοχή μεγάλων ονομάτων, από την Lena Dunham, τη δημιουργό της σειράς «Girls», μέχρι τον Conan O’ Brien. Τον Ιούνιο πρόκειται να κυκλοφορήσει μια υπηρεσία που θα κοστίζει 8 δολάρια το μήνα και δεν θα περιλαμβάνει διαφημίσεις.
Βλέπουμε, λοιπόν, πως ένας νέος τρόπος αφήγησης έχει αρχίσει, πλέον, να εισχωρήσει σε εκατομμύρια σπίτια και συσκευές, παγκοσμίως, και όπως το δίκτυο του Netflix, προχωράει ένα βήμα παρακάτω τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η παραγωγή και η διανομή της αναπαράστασης και αλλάζει το πώς αντιλαμβανόμαστε την ψυχαγωγία μέσω της αναπαράστασης των ιστοριών.