Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει μια για πάντα τον τρόπο που κάνουμε διακοπές
Οι προβλέψεις των ειδικών.
Eίτε το θέλουμε, είτε όχι η τεχνητή νοημοσύνη έχει επιφέρει αλλαγές στα ταξίδια εδώ και χρόνια.
Μάλιστα, τα πράγματα εξελίσσονται τόσο γρήγορα ώστε η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το ταξιδιωτικό τοπίο και τη ζωή εν γένει με ατελείωτους τρόπους.
Η πλήρης επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια – και σε άλλους κλάδους – δε θα γίνει αισθητή στο σύνολό της για αρκετά χρόνια. Ωστόσο, σύμφωνα με ειδικούς στα ταξίδια, υπάρχουν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να υποθέσουν ποιες μπορεί να είναι αυτές οι αλλαγές.
Ο Εben Diskin ήρθε σε επικοινωνία με ειδικούς από όλο τον ταξιδιωτικό κλάδο, από ταξιδιωτικούς μπλόγκερ μέχρι οδηγούς και επαγγελματίες της τεχνολογίας, προκειμένου να αντιληφθεί πώς νιώθουν οι γνώστες της βιομηχανίας σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη. Οι προβλέψεις είναι γενικά θετικές. Ενώ η έλευση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να έχει ένα κόστος, θα μπορούσε επίσης να σημαίνει μεταξύ άλλων φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια.
Ιδού όσα είπαν οι ειδικοί στον Diskin. Παρουσιάζονται όπως ακριβώς δημοσιεύτηκαν στο Madator Network:
Oι τιμές
Το κόστος είναι ένας, αν όχι ο μεγαλύτερος, παράγοντας που καθορίζει πού ταξιδεύει κάποιος, πού θα μείνει και πώς θα φτάσει εκεί. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τους ανθρώπους με κάποιους τρόπους, αλλά μπορεί επίσης να δώσει τη δυνατότητα για μείωση κόστους σε σχέση με τα ταξίδια.
«Προσωπικά η πιο αγαπημένη αλλαγή με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης είναι η δυναμική τιμολόγηση», λέει ο Andrew Hellig του Travelers Worldwide. «Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα μοντέλα, τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να βοηθήσουν τις αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία να κατανοήσουν πότε και γιατί οι άνθρωποι κάνουν κρατήσεις πτήσεων. Οι αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία μπορούν στη συνέχεια να στελεχώσουν σωστά τις ώρες αιχμής και να τροποποιήσουν τις προσφορές τους για να κατανείμουν ισότιμα τα φορτία και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να προσφέρουν δυναμική τιμολόγηση. Ενώ έχετε ακούσει ότι η Κυριακή είναι η καλύτερη μέρα για να κλείσετε μια πτήση, με την τεχνητή νοημοσύνη να “δουλεύει σκληρά”, θα δείτε πολύ περισσότερες επιλογές για να πετύχετε ένα deal».
Σύμφωνα με τον Carlos Hunt, ιδρυτή της Traveling Traces, «το AI μπορεί να παρακολουθεί και να αναλύει τα πρότυπα τιμολόγησης για να καθορίσει την καλύτερη ώρα για κράτηση πτήσεων, ξενοδοχείων και άλλων ταξιδιωτικών υπηρεσιών, εξοικονομώντας χρήματα για τους πελάτες και παρέχοντας μια πιο αποτελεσματική εμπειρία κράτησης.
Η εμπειρία στο αεροδρόμιο
Η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει επίσης την εμπειρία του ταξιδιώτη στο αεροδρόμιο.
Ο Hunt προβλέπει ότι «το AI θα παίξει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας του αεροδρομίου, όπως η αναγνώριση προσώπου για ταχύτερα check-in, συστήματα ασφαλείας με τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνη παρακολούθηση αποσκευών».
Η ταξιδιωτική blogger Jane Jones της See Sight Tours συμφωνεί. «Οι σαρωτές ασφαλείας που βασίζονται σε AI μπορούν να ανιχνεύσουν πιθανές απειλές, επιταχύνοντας τη διαδικασία ελέγχου ασφάλειας ενώ μειώνουν τις πιθανότητες ψευδών συναγερμών», λέει.
Η Liz Ho, οδηγός κατασκήνωσης και ιδρύτρια της Camping Guidance, τονίζει τα εξής σχετικά:
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να περνούν τα αεροδρόμια με ευκολία». «Περίπτερα αυτοελέγχου, βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας και τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου εφαρμόζονται ήδη σε διάφορα αεροδρόμια παγκοσμίως. Αυτές οι εξελίξεις θα απλοποιήσουν το check-in και θα εξαλείψουν τις μεγάλες ουρές στα σημεία ελέγχου. Τα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη και οι εικονικοί βοηθοί θα παρέχουν επίσης στους ταξιδιώτες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις καθυστερήσεις πτήσεων, τις αλλαγές πύλης και την παρακολούθηση αποσκευών».
H εμπειρία στο ξενοδοχείο
Η Mandy Murry, ιδρύτρια του Hospitality Concierge, πιστεύει ότι η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία επικοινωνούν με τους επισκέπτες τους.
«Εάν ένας επισκέπτης στείλει μήνυμα σχετικά με την κράτηση ή τη διαμονή του που βρίσκεται σε εξέλιξη», λέει, «[το λογισμικό AI] θα μετακινήσει αυτό το μήνυμα στην κορυφή. Ενώ, εάν ένας επισκέπτης στείλει μήνυμα για διαμονή σε τρεις ή τέσσερις μήνες από τώρα, θα μετακινήσει αυτό το μήνυμα στην κατάλληλη θέση στην ουρά. Αυτό βοηθά στην ιεράρχηση των μηνυμάτων από τους υπαλλήλους. Οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης θα δημιουργήσουν επίσης αυτοματοποιημένες απαντήσεις, όπως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μετά τα check-out και μια συνομιλία με bot κατά τη διάρκεια της διαμονής.”
Ο Philip Ballard του HotelPlanner πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει τα ξενοδοχεία να δημιουργήσουν περισσότερα σημεία επαφής με τους επισκέπτες και να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία φιλοξενίας.
«Το HotelPlanner προβλέπει ότι ορισμένα ξενοδοχεία θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να εξατομικεύουν και να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους στις μοναδικές ανάγκες και επιθυμίες κάθε πελάτη», λέει. «Η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους χρησιμοποιώντας εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων chatbot και συστήματα ελέγχου επαφών και πληρωμών».
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να βοηθήσει ώστε να αποφασίσει κάποιος εάν θέλει να κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο αρχικά μέσω περιγραφών και συστάσεων.
Οργάνωση ταξιδίου
Όταν πρόκειται να διαμορφώσετε ένα δρομολόγιο και να αποφασίσετε τι να κάνετε σε ένα ταξίδι, η τεχνητή νοημοσύνη έχει και εδώ την απάντηση, λέει ο Leonard Crist, ιδιοκτήτης του Gators and Ghosts New Orleans Tours.
«Το σενάριο που οραματίζομαι είναι ότι ο επισκέπτης βρίσκεται στον ιστότοπο, ανοίγει το chatbot και κάνει συγκεκριμένες ερωτήσεις για την πόλη και τι πρέπει να κάνει, και παίρνει σχετικές απαντήσεις που τον οδηγούν σε μια αγορά», λέει.
Οι ταξιδιώτες μπορούν να ανακαλύψουν τι να κάνουν σε μια πόλη και να λάβουν χρήσιμες προτάσεις συγκεντρωμένες από πολλές διαδικτυακές πηγές. Οι τουριστικοί πράκτορες όπως οι Gators and Ghosts μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την τεχνολογία για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες και να τους δώσουν γρήγορες πληροφορίες όχι μόνο για τη συγκεκριμένη περιήγηση, αλλά για την πόλη συνολικά.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε επίσης να αλλάξει την εμπειρία σχεδιασμού του ταξιδιού. «Σε μια θάλασσα επιλογών, οι ταξιδιώτες πρέπει να περνούν πολύ χρόνο προσπαθώντας απλώς να συνθέσουν ένα πρόγραμμα», λέει ο Alvaro Melendez, Διευθύνων Σύμβουλος της CRANT, μιας εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης. «Το AI θα διευκολύνει αυτή τη διαδικασία συνδέοντας επιλογές μεταφοράς, διαμονής, φιλοξενίας και ψυχαγωγίας και κάνοντας την όλη εμπειρία απρόσκοπτη»
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει το ταξίδι με ζώα
Είναι αρκετά σαφές ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει το μέλλον των ταξιδιών για τους ανθρώπους. Τι γίνεται όμως με τα κατοικίδιά μας;
Τα ταξίδια με κατοικίδια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Σύμφωνα με μια μελέτη, το 78 τοις εκατό των Αμερικανών ιδιοκτητών κατοικίδιων ταξίδεψε με το κατοικίδιό του το 2021.
Ωστόσο, κάτι τέτοιο συχνά δημιουργεί μια σειρά από εμπόδια. Όπως αποδεικνύεται, η τεχνητή νοημοσύνη κάνει μερικά από αυτά τα εμπόδια πιο διαχειρίσιμα.
Η Nina Clapperton, ιδρύτρια του Traveling With Your Pets, λέει:
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει το ταξίδι πολύ πιο εύκολο για τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων, τα άτομα με αναπηρία […]», λέει η Clapperton.
Πέρα από τα αεροδρόμια, τονίζει επίσης τα πιθανά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης όταν βρίσκεται κανείς στον προορισμό του (εννοώντας την εύρεση του κατάλληλου ξενοδοχείου και τη δημιουργία ενός δρομολογίου φιλικό προς τα κατοικίδια).
«Η εύρεση κατοικιών φιλικών προς τα κατοικίδια και πράγματα που πρέπει να κάνετε θα είναι παιχνιδάκι με την τεχνητή νοημοσύνη», προβλέπει. «Θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε μηχανές αναζήτησης και εφαρμογές για να βρείτε ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα που αγαπούν τα κατοικίδια όσο και εσείς. Και το καλύτερο είναι ότι αυτές οι πλατφόρμες μπορούν ακόμη και να προτείνουν πράγματα με βάση το μέγεθος, τη ράτσα και την ηλικία του κατοικίδιου ζώου σας – όπως παραλίες φιλικές προς τα κατοικίδια, πάρκα και μονοπάτια».
Πηγή: Εben Diskin/ Madator Network