Life

Θέατρα του Μαρτίου που περιμένουμε να δούμε στη Θεσσαλονίκη

Λόγοι για να πάτε θέατρο το Μάρτιο στην πόλη

Parallaxi
θέατρα-του-μαρτίου-που-περιμένουμε-να-888606
Parallaxi

«Θα γίνω η Μήδεια – κανείς δεν μαρτυρεί για τον μάρτυρα»

Βασισμένο στη Μήδεια του Ευριπίδη

 Σύλληψη – Ερμηνεία: Σταύρος Μόσχης

Σκηνοθεσία: Αναστασία Μπάρκα

7 – 29 Μαρτίου 2022

στο Θέατρο Τ

Πάντα κοντά στους νέους και ανήσυχους καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης, το Θέατρο Τ υποδέχεται την ομάδα θεάτρου Exitus και την παράσταση «Θα γίνω η Μήδεια – κανείς δεν μαρτυρεί για τον μάρτυρα» σε σύλληψη-ερμηνεία Σταύρου Μόσχη και σκηνοθεσία Αναστασίας Μπάρκα. Η παράσταση ανεβαίνει στις 7 Μαρτίου και θα παρουσιάζεται έως τις 29/3, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30.

«Του έρωτα μέγα κακό,

σπαράζεις τους ανθρώπους.»

Μπορεί ο Έρωτας να κάνει κακό; Να πονέσει, να πληγώσει, να οδηγήσει τον άνθρωπο στις πιο σκοτεινές πλευρές του εαυτού του; Ένας άνθρωπος που ήταν εκεί όταν συντελέστηκε η τραγωδία της Μήδειας, ένας μάρτυρας που κουβαλά το βάρος του αποτρόπαιου εγκλήματός της, ο Αγγελιοφόρος του μύθου, βρίσκει τη φωνή του στο σήμερα και μας αφηγείται την τραγική ιστορία έτσι όπως ο ίδιος την «είδε» και τη βίωσε, προσπαθώντας να κατανοήσει και να εξηγήσει όσα έγιναν, για να λυτρωθεί. Βασισμένη στην τραγωδία του Ευριπίδη (σε μετάφραση Γ. Χειμωνά), η παράσταση δεν εστιάζει στους πρωταγωνιστές της ιστορίας, αλλά σε έναν απλό άνθρωπο που ζωντανεύει τα συμβάντα και τα πρόσωπα και τελικά γίνεται η Μήδεια προκειμένου να βρει την απάντηση που ψάχνει: Γιατί δεν μπορούμε απλά να αγαπιόμαστε;

Η παράσταση «Θα γίνω η Μήδεια – κανείς δεν μαρτυρεί για τον μάρτυρα» είναι η πρώτη παραγωγή της ομάδας θεάτρου Exitus, μία νέα ομάδα που δημιουργήθηκε στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ και αποτελείται από τους Σταύρο Μόσχη, Χρύσα Γούτου, Φανή Καλογήρου-Βαλτή και Αμαλία Διακάκη.

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σύλληψη – Ερμηνεία: Σταύρος Μόσχης

Σκηνοθεσία: Αναστασία Μπάρκα

Δραματουργία: Αναστασία Μπάρκα – Σταύρος Μόσχης

Μουσική – Ηχητικό περιβάλλον: Γιώργος Μαγαλιός

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου – Θεοδώρα Σαρρή

Φωτισμοί: Αναστασία Μπάρκα

Φωτογραφίες: Χρύσα Γούτου

Trailer: Ανθούλα Αηδώνη

Σχεδιασμός αφίσας: Άγγελος Ελεύθερας

Σχεδιασμός προγράμματος – Σκίτσα: Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου

Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου

Παραγωγή: Exitus Ομάδα Θεάτρου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Χώρος: Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη

Πρεμιέρα: Δευτέρα 7 Μαρτίου 2022 στις 21:30

Παραστάσεις: Έως τις 29 Μαρτίου 2022, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30

Διάρκεια παράστασης: 70’

Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό | 10€ μειωμένο (φοιτητών, ανέργων, ΑΜΕΑ, πολυτέκνων, άνω των 65 & ομαδικά άνω των 6 ατόμων) | Ατέλειες κάθε Δευτέρα με σειρά προτεραιότητας, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις

Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr

Πληροφορίες / Κρατήσεις: 2310 854 333

Parking: Ιδιωτικός χώρος parking ακριβώς δίπλα από το Θέατρο Τ. Τιμές: 3€ οι πρώτες 2 ώρες | +1€ για κάθε επόμενη ώρα

Περισσότερα:

www.theatrot.gr

www.facebook.com/theatrot

https://www.instagram.com/theatro_t

Facebook event παράστασης: https://fb.me/e/34giWxsCl

«Ντετέκτιβ» Τί αναζητά;«Το γέλιο», μου απαντά η σκηνοθέτης της νέας παραγωγής του Κρατικού Θεάτρου, που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα τον Μάρτιο στο Βασιλικό ΘέατροΈφη Δρόσου.«Το γέλιο μας λείπει, αυτό αποζητούμε, τη διασκέδαση και τρόπους να ψυχαγωγηθούμε ερχόμενοι αντιμέτωποι με πράγματα που εδράζονται στην δεκαετία του ΄60 και αφορούν στις ανθρώπινες σχέσεις… Κι όμως, μοιάζουν τόσο επίκαιρα, αφού ήρθαν αναλλοίωτα σχεδόν ίσαμε τις μέρες μας. Κυρίως οι σχέσεις των ζευγαριών, τη δέσμευση, την ανελευθερία κινήσεων, της γυναίκας επί το πλείστον, καθώς καθωσπρεπισμοί, και κανόνες φέρεσθαι (περισσότεροι κι απ’ το είναι μας) δυστυχώς δεν έχουν ξεπεραστεί κι ακόμη μας ταλανίζουν πολύπλευρα. Συμπεριφορές χειριστικές του άνδρας προς την γυναίκα, εκρήξεις, και κατακτήματα.

«Δεν έχουν αλλάξει καθόλου»!

Τα στερεότυπα, οι νοοτροπίες, παραμένουν βαθιά ριζωμένες στις κοινωνίες μας. Τα «δέοντα», τα «πρέποντα», τα κοινωνικά αποδεκτά συμπεριφοριστικά μας στοιχεία, ανάλογα με τις ταξικές μας διαφορές και το λεγόμενο status. Και χρησιμοποιώ πληθυντικό αριθμό γιατί στο έργο βλέπουμε δυο διαφορετικούς πολιτισμούς, και της Αγγλίας και της Ελλάδος. Ο «Ντετέκτιβ», πάντως, είναι Έλληνας.

D01168v05

Μια κωμωδία ανατροπών.

Είναι μια κωμωδία συνεχών ανατροπών, η οποία δεν αρκείται μόνο στο να αστειευτεί σαρκάζοντας δομές και νόρμες, αλλά πηγαίνει βαθιά στο μεδούλι της περιπέτειας των χαρακτήρων, καθώς ο συγγραφέας Πήτερ Σάφερ, επιχειρεί μια ενδοσκόπηση στις εκδηλώσεις μας, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ηθικές συμπεριφορές, τα «πρέπει», και τα «μη»… Ακολουθούν, τρεις εξαιρετικά ευρηματικές ανατροπές, που τινάζουν στον αέρα τα πάντα και το κουβάρι της ιστορίας εκεί που μαζεύει απλώνει απ’ την αρχή…

Ο Δημήτρης Διακοσάββας εμψυχώνει τον ντετέκτιβ, ο Θοδωρής Πολυζώνης είναι ο λογιστής της ιστορίας μας, και σύζυγός του γίνεται η Νατάσα Δαλιάκα.

Η επικαιρότητα του έργου.

Θεωρώ ότι ενέχει επικαιρότητα το έργο, πρωτίστως αναφορικά με τα κρυμμένα μας μυστικά, τα προσωπεία που ακόμη φοράμε… τον τρόπο που όταν ανήκουμε σε μια συγκεκριμένη τάξη, συγκεκριμένος πρέπει να είναι και ο βηματισμός σε κάθε έκφανση της κοινωνικής μας ζωής, «φορεμένα» τα πρέπει και οι ανάγκες μας για να ταιριάζουν «γάντι» μαζί της κι όσο για τη γυναίκα ως σύγχρονη υπόσταση, δεν έχει αλλάξει η ανάγκη της για ελευθερία καθώς ζει εργάζεται δημιουργεί κι αναπτύσσεται σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο που εν έτη 2022 επιμένει να την θέλει μονοσημαντικά πιστή στον άνδρα της. Εκείνη πάλι, και στο μακρινό χθες αλλά και σήμερα, αποζητά πίστη, αποδοχή και ισορροπία απ’ το ευρύτερο περιβάλλον, από «δικούς» φίλους συγγενείς και γενικά όσους εκτιμά να αγαπά… Ίσως γι’ αυτό και η υπογραφή δέσμευσης έναντι του γάμου της να μην είναι μονάχα ένα συμβόλαιο για δύο, αλλά αφορά στην καθολική ανάγκη της για αξιακές ανθρώπινες σχέσεις κάθε βαθμού.

Στο σενάριο, ο σύζυγος την υποπτεύεται, την παρακολουθεί, θέλει να τις διδάξει ο ίδιος τα πάντα… Να την μετατρέψει σε ότι εκείνος φαντασιώνεται πως θα ήταν ευδόκιμο κι αποδεκτό κοινωνικά, επιχειρώντας να δημιουργήσει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από εκείνο που γνώρισε, το οποίο θα «κουμπώνει» στην τάξη τους. Να την «πλάσει» καθ’ εικόνα των δικών του επιθυμιών, δίχως να της αφήνει περιθώριο διαφυγής. Όσο για τον συγγραφέα, μετέρχεται όλων των τρόπων προκειμένου να κάνει τους θεατές ν’ αναρωτηθούν «έως που φθάνει η ελευθερία του κάθε ατόμου».

PP0834J0002v08

Ο χαρακτήρας του Ντετέκτιβ.Είναι ένα εξαιρετικά αυθόρμητο άτομο. Λέει ότι σκέφτεται, δρα βάση των στιγμιαίων αναγκών του αδιαφορώντας για το τι συμβαίνει γύρω-τριγύρω… Αν έχει όρεξη, εκεί στη μέση του πουθενά, να φάει κάτι γιατί πείνασε, θα το κάνει ανενδοίαστα… και την ίδια στιγμή δοκιμάζει τα όρια των ανθρώπων γύρω του… μετέρχεται ψεμάτων, καθώς διέπεται απ’ το μεσογειακό ταπεραμέντο του μικρο-απατεωνίσκου.

Ο συγγραφέας Πήτερ Σάφερ

Γεννήθηκε στο Λίβερπουλ της Μεγάλης Βρετανίας το 1926. Θεωρείται ένας από τους πολύ σημαντικούς σύγχρονους βρετανούς δραματουργούς και το έργο του έχει αναγνωριστεί διεθνώς και έχει τιμηθεί με κορυφαία θεατρικά και κινηματογραφικά βραβεία. Η τεράστια εμπορική επιτυχία που σημείωνε ο συγγραφέας ήταν ένα στοιχείο που, στα μάτια της κριτικής, υπονόμευε την καλλιτεχνική αξία της δουλειάς του. Ο Πήτερ Σάφερ, με την εξαιρετική ικανότητα που διέθετε, να προσαρμόζει τη γραφή του σε διαφορετικά θεατρικά είδη, μεταπηδούσε με ευκολία από τα φιλοσοφικά δράματα στις ελαφριές κωμωδίες. Η σφικτή δομή και η σταδιακή ανάπτυξη της πλοκής των έργων του, καθώς και ο εξαιρετικός έλεγχος πάνω στο υλικό του (στις καταστάσεις και στους χαρακτήρες που έπλαθε), έφερναν τα κείμενά του πολύ κοντά στα πρότυπα του καλοφτιαγμένου έργου. Η μαεστρία με την οποία χειριζόταν τη γλώσσα, οι κομψοί διάλογοι και η ικανότητα που τον διέκρινε στην ανάπτυξη μιας ιστορίας, είναι ορισμένα από τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν τη δουλειά του. Γράφοντας σε μια εποχή που στο βρετανικό θέατρο η κυρίαρχη τάση ήταν η ενασχόληση με πολιτικά ζητήματα (και μάλιστα υπό το πρίσμα της αριστερής ματιάς), ο Σάφερ κατάφερε να καταξιωθεί επιμένοντας στο δικό του προσωπικό στυλ.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Γιατί τον ντετέκτιβ-που κανονικά ο τίτλος του είναι δημόσιο μάτι; Το δημόσιο μάτι, οι νοοτροπίες, οι εμμονές, τα πρέπει ,ο κοινός νους. Από το ’60 τί άλλαξε; Τί ξεπεράσαμε; Ο πολιτισμός και οι γνώσεις, μας βοήθησαν στο να γίνουμε πιο ελεύθεροι; Ο Σάφερ έξυπνος, μας προσφέρει γρήγορα το πρώτο χαμόγελο που σύντομα γίνεται γέλιο .Όλοι έχουν μυστικά, όλοι φορούν προσωπεία, όλοι είναι ένοχοι και αθώοι μαζί. Ένα κείμενο γεμάτο ανατροπές με έντονο το κωμικό στοιχείο και βαθιές βουτιές στην εξομολογητική διάθεση των χαρακτήρων.

Έφη Δρόσου

PP0834J0001v15

Συντελεστές

Μετάφραση / Σκηνοθεσία: Έφη Δρόσου

Σκηνογραφική Επιμέλεια: Δανάη Πανά

Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας

Μουσική: Στέλιος Ντάρας

Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος

Video Art: Βαλλεντίνα Κόπτη

Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

Διανομή

Τζούλιαν: Δημήτρης Διακοσάββας

Τσαρλς: Θοδωρής Πολυζώνης

Μπελίντα: Νατάσσα Δαλιάκα

PP0834J0001v17

Πληροφορίες

Βασιλικό Θέατρο (πλ. Λευκού Πύργου)

Πρεμιέρα: Παρασκευή 11 Μαρτίου, στις 21.00

Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά, χωρίς διάλειμμα

Παραστάσεις: Τετάρτη, Κυριακή (19.00), Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο (21.00)

Προπώληση: www.ntng.gr | VIVA.GR | 11876 | WIND | PUBLIC | MEDIAMARKT

Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου: Δευτέρα – Κυριακή (08:30-21:30)

Εκδοτήριο ΕΜΣ: Τετάρτη – Κυριακή (14.00-21.30)

Εκδοτήριο Μονής Λαζαριστών: Τετάρτη – Κυριακή (14.00-21.30)

Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους: Τρίτη – Σάββατο (11:00-19:00)

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 13€

Άνω των 65 ετών: 10€

Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (θέσεις Α’ εξώστη, Φοιτητικό/πολύτεκνοι) – Θέσεις Β’ Εξώστη 5€

Ομαδικό εισιτήριο (για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων): 8€. Απαραίτητη η προαγορά των εισιτηρίων, κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης (Δευτέρα- Παρασκευή, πρωινές ώρες τηλ.: 2315200012)

Άνεργοι: 5€

ΑΜΕΑ: Δωρεάν με έκδοση εισιτήριου από τα ταμεία έως και 2 ώρες πριν από την παράσταση αυστηρά, με την επίδειξη σχετικής κάρτας

Ατέλειες: Δωρεάν 10 θέσεις ανά παράσταση με έκδοση εισιτήριου από τα ταμεία έως και 2 ώρες πριν από την παράσταση αυστηρά

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr | Τ. 2315 200 200

*Οι σκηνές του ΚΘΒΕ λειτουργούν ως covid free χώροι για θεατές που έχουν εμβολιαστεί κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει πρόσφατα. Για την παρακολούθηση των παραστάσεων είναι απαραίτητη η επίδειξη εμπρόθεσμου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Η είσοδος σε παιδιά και εφήβους από 4 έως 17 ετών, επιτρέπεται εναλλακτικά και με τη δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) του τελευταίου 24ώρου.

PP0834J0002v10

Νταβίντ Ντεσόλα “Η Σιωπηλή Λίμνη”

(Βραβείο Lope de Vega 2007)

18 – 20 Μαρτίου 2022

στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

 Ομάδα Νάμα

Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη

Μετάφραση από τα ισπανικά:

Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Ερμηνεύουν:

Παναγιώτα Βλαντή, Θανάσης Κουρλαμπάς, Χάρης Τσιτσάκης

Το βραβευμένο έργο του Ισπανού συγγραφέα Νταβίντ Ντεσόλα «Η Σιωπηλή Λίμνη», που ανέβηκε φέτος με επιτυχία στο Επί Κολωνώ από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη και καλλιτεχνική επιμέλεια Γιώργου Χατζηνικολάου, έρχεται στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων: Παρασκευή 18, Σάββατο 19 & Κυριακή 20 Μαρτίου 2022.

Τους τρεις αινιγματικούς ρόλους του έργου ερμηνεύουν οι Παναγιώτα Βλαντή, Θανάσης Κουρλαμπάς και Χάρης Τσιτσάκης.

Ο Ισπανός θεατρικός, κινηματογραφικός συγγραφέας αλλά και τηλεοπτικός σεναριογράφος Νταβίντ Ντεσόλα με το έργο του «Η Σιωπηλή Λίμνη» (2006) φέρνει στην επιφάνεια, μέσα από μία ιστορία που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα, τις άμυνες των ηρώων της απέναντι σε μια σύγχρονη αδυσώπητη κοινωνία.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Γεννημένος στη Βαρκελώνη το 1971, ο Νταβίντ Ντεσόλα, είναι θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος. Έχει γράψει είτε μόνος του είτε συνεργαζόμενος 14 θεατρικά έργα πολλά από τα οποία έχουν βραβευτεί (Πλακάκια, Βραβείο Marqués de Bradomín 1999, το μεγαλύτερο βραβείο για νέους δραματουργούς στην Ισπανία), Η Σιωπηλή Λίμνη (Βραβείο Lope de Vega 2007) κ.α. Τα έργα του έχουν γνωρίσει επιτυχία σε πολλές ισπανόφωνες χώρες της Λατινικής Αμερικής (Αργεντινή, Μεξικό, Κόστα Ρίκα, Παναμά, Ουρουγουάη, Κολομβία) και έχουν παρασταθεί επίσης στη Σουηδία και τις ΗΠΑ (στην ισπανική γλώσσα). Η πρώτη φορά που μεταφράστηκε έργο του σε ξένη γλώσσα ήταν «Η Σιωπηλή Λίμνη» στην ελληνική.

Για τον κινηματογράφο έχει γράψει τα σενάρια για 3 ταινίες μεγάλου μήκους και 5 ταινίες μικρού μήκους που έχουν προβληθεί και διακριθεί σε πολλά φεστιβάλ εντός και εκτός Ισπανίας.

Η ταινία κοινωνικής επιστημονικής φαντασίας «Πλατφόρμα» (2019) στην οποία συνυπογράφει μαζί με τον Πέντρο Ριβέρο το σενάριο προβάλλεται στο Netflix και συγκαταλέγεται στις  δημοφιλέστερες ταινίες του με εκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Κάποιες φορές η ζωή μοιάζει με ένα παιχνίδι. Ένα απεγνωσμένο παιχνίδι ρόλων με την ελπίδα να δοθεί πνοή σε ό,τι θέλουμε να κρατήσουμε κοντά μας. Σε ό,τι έχουμε ανάγκη για να υπάρξουμε ή για να αντέξουμε το γεγονός της ύπαρξής μας. Πότε όμως αυτό το παιχνίδι αντικαθιστά την πραγματικότητα και σε πόσο επικίνδυνα μονοπάτια μπορεί να μας οδηγήσει;

Ο Ισπανός θεατρικός, κινηματογραφικός συγγραφέας αλλά και τηλεοπτικός σεναριογράφος Νταβίντ Ντεσόλα με το έργο του «Η Σιωπηλή Λίμνη» (2006) φέρνει στην επιφάνεια, μέσα από μία ιστορία που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα, τις άμυνες των ηρώων της απέναντι σε μια σύγχρονη αδυσώπητη κοινωνία.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Όσκαρ (Θανάσης Κουρλαμπάς), ένας καθηγητής που δεν διδάσκει πια εξαιτίας μιας τραυματικής εμπειρίας στο σχολείο που εργαζόταν, δέχεται μετά από παρότρυνση ενός αγαπημένου του δασκάλου (Χάρης Τσιτσάκης) να αναλάβει τη μελέτη ενός μαθητή, παιδιού μιας παράξενης και γοητευτικής γυναίκας που προσπαθεί κι εκείνη να αντιμετωπίσει τα δικά της τραύματα (Παναγιώτα Βλαντή). Η εξέλιξη όμως δεν θα είναι η αναμενόμενη και οι ιστορίες των τριών αυτών ηρώων θα συναντηθούν με φόντο μια σιωπηλή λίμνη.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Μια γυναίκα. Ένας άνδρας. Έχουν υποστεί κι οι δύο ένα προσωπικό τραύμα στην ζωή τους. Ο πόνος τους αβάσταχτος κι ο καθένας με τον τρόπο του έχει πλάσει ένα ψέμα για την πραγματικότητα, μια φανταστική εικόνα για να  αντέξει. Όμως η οδυνηρή αλήθεια συνεχίζει να υπάρχει. Κρύβεται μέσα στην σιωπή που τους φέρνει κοντά. Η συνάντηση μεταξύ τους είναι ένα τρυφερό ταξίδι. Ένα ταξίδι που θα τους αποκαλύψει την δύναμη της αγάπης, μια δύναμη που μπορεί να θεραπεύσει ακόμα και τα πιο δύσκολα που φέρνει η ζωή.

Η “Σιωπηλή Λίμνη” του Νταβίντ Ντεσόλα είναι ένα βαθύ ψυχολογικό υπαρξιακό δράμα με λεπτές αποχρώσεις χιούμορ. Ένα σύγχρονο έργο που η γραφή του κι οι αναφορές του παραπέμπουν σε ένα κόσμο που έρχεται από παλιά… εκεί που ο χρόνος κάποτε σταμάτησε.

Συντελεστές

Κείμενο: Νταβίντ Ντεσόλα

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη

Σκηνικά: Γιώργος Χατζηνικολάου

Κοστούμια: Μαρία Αναματερού

Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Μουσική & Sound Design: Στέλιος Γιαννουλάκης

Φωτογραφίες: Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού

Τρέιλερ παράστασης: Αποστόλης Κουτσιανικούλης

Βοηθoί σκηνοθέτιδος: Χαρά Στάθη, Ελευθερία Καλύβα

Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού

Παραγωγή: Ομάδα Νάμα

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Παναγιώτα Βλαντή, Θανάσης Κουρλαμπάς, Χάρης Τσιτσάκης

 

Επί οθόνης: Μάριος Γκιοκουτάι

 

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 18-20 Μαρτίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21:15, Σάββατο 18:15 & 21.15 και Κυριακή 18:15

Διάρκεια: 100 λεπτά

Εισιτήρια: 18€ γενική είσοδος, 15€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr

«Γράμμα στον πατέρα»

του Franz Kafka

Σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής

4 – 27 Μαρτίου 2022

στο Θέατρο Τ

Το Θέατρο Τ υποδέχεται την ομάδα Θέατρο Πρόταση και την επιτυχημένη παράσταση «Γράμμα στον πατέρα» του Franz Kafka, που ανεβαίνει από τις 4 έως τις 27 Μαρτίου, σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή. Η παράσταση, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2019 διανύοντας μία εξαιρετικά επιτυχημένη διαδρομή στον χώρο του Μπενσουσάν Χαν (42 παραστάσεις από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Μάρτιο του 2020), αποτελεί την πρώτη θεατρική μεταφορά του προσωπικού κειμένου του Kafka, το οποίο απευθύνεται στον πατέρα του, μιλώντας για όλα όσα δεν τόλμησε ποτέ να του πει.

«Στα γραπτά μιλάω για ό,τι δεν κατάφερα να πω μπροστά σου,

ξαπλωμένος ίσως, στο στήθος σου.»

 

Λίγο πριν πεθάνει από φυματίωση, ο Kafka γράφει μία επιστολή στον πατέρα του – ένα γράμμα που δεν επιδόθηκε ποτέ – μιλώντας με αφοπλιστική ειλικρίνεια για την τραυματική σχέση μαζί του, σχέση που αποτελεί κλειδί για την κατανόηση του ψυχισμού και του έργου του. Μέσα από τον παραληρηματικό λόγο ενός ανθρώπου που θέλει να προλάβει να εκφράσει όσα έχει μέσα του πριν φύγει από τη ζωή, αποκαλύπτεται ένας πατέρας-τύραννος που μισεί ό,τι δεν καταλαβαίνει και ό,τι δεν του μοιάζει, που χρησιμοποιεί την απειλή και την τιμωρία ως μέθοδο συμμόρφωσης και ασκεί λεκτική βία στα παιδιά του για να τα επαναφέρει στον μοναδικό «σωστό» δρόμο που μπορεί να αποδεχτεί: τον δικό του.

 «Με χτυπούσες ασταμάτητα με τα λόγια σου.»

 Τρεις ηθοποιοί επί σκηνής, μας μεταφέρουν στον κόσμο που έζησε και μεγάλωσε ο Franz Kafka, αλλά και στον κόσμο που θα ήθελε να έχει ζήσει, αν ο πατέρας του μπορούσε να κατανοήσει και να αποδεχτεί τη διαφορετικότητά του.

«Δεν φτάνουν οι θυσίες, πατέρα, όλη η αγάπη του κόσμου δεν είναι αρκετή,

αν δεν υπάρχει κατανόηση.»

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο: Franz Kafka («Γράμμα στον πατέρα», «Μπλε Τετράδια», «Μεταμόρφωση», «Τα ημερολόγια) – Δημήτρης Δημητριάδης («Λήθη»)

Σκηνοθεσία – Δραματουργία – Σκηνική εγκατάσταση: Στέλιος Βραχνής

Ενδυματολογική επιμέλεια: Θέατρο Πρόταση

Μουσική: Στην παράσταση ακούγονται συνθέσεις του Franz Shubert

Φωτισμοί: Μαρία Πρασίνη

Φωτογραφίες: Όλγα Σιδηράτου, Απόστολος Λινάρδος

Γραφιστική επιμέλεια: Δέσποινα Κανελάκη

Οργάνωση παραγωγής: Χαρά Σβάνου

Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου

Παραγωγή: Θέατρο Πρόταση

 Ερμηνεύουν οι:

Παύλος Τάνης, Απόστολος Λινάρδος, Πάνος Αναγνωστόπουλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Χώρος: Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη

Πρεμιέρα: Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022, στις 21:30

Παραστάσεις: Έως τις 27/3/2022, κάθε Παρασκευή – Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή στις 19:00

Διάρκεια παράστασης: 75’

Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό | 10€ φοιτητών, ανέργων, ΑΜΕΑ, πολυτέκνων & άνω των 65 | Ατέλειες κάθε Παρασκευή, με σειρά προτεραιότητας

Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr (https://bit.ly/3J9N1qr)

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310 854 333 και 6970 623 600

Parking: Ιδιωτικός χώρος parking ακριβώς δίπλα από το Θέατρο Τ. Τιμές: 3€ οι πρώτες 2 ώρες | +1€ για κάθε επόμενη ώρα

Περισσότερα:

www.theatrot.gr

www.facebook.com/theatrot

https://www.instagram.com/theatro_t

Facebook event παράστασης: https://fb.me/e/2TycROACk

“Οι Α.Υ.Τ.Ο.Ι. που θα αλλάξουν τον κόσμο”

Η κωμωδία του Αντώνη Καλομοιράκη

9 – 13 Μαρτίου 2022

στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Έχεις σκεφτεί πώς θα ήταν η ζωή σου, αν δεν είχες πράξει το λάθος πράγμα τη λάθος στιγμή; Έχεις σκεφτεί πόσο λάθος είναι να καθορίζει τη ζωή σου … ένα λάθος; Σίγουρα το έχεις σκεφτεί.

«Οι Α.Υ.Τ.Ο.Ι. που θα αλλάξουν τον κόσμο», η νέα θεότρελη κωμωδία του Αντώνη Καλομοιράκη που παρουσιάστηκε τον χειμώνα 2021-2022 στην Αθήνα επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για πέντε παραστάσεις.

Πέντε νέοι ηθοποιοί ενώνουν το παζλ μιας ξεκαρδιστικής κωμωδίας, που θα μείνει σε όλους αξέχαστη. Μια κωμωδία που η τρέλα της οδηγεί σε μια βαθιά αλήθεια για τη ζωή.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Ο Αχιλλέας είναι ένας διάσημος ηθοποιός, ο οποίος έχει σχέση με την αψυχολόγητη ψυχολόγο, Υακίνθη. Συγκεκριμένα έχει μια αρρωστημένη σχέση με την Υακίνθη, καθώς ο Αχιλλέας είναι παθολογικά ζηλιάρης. «Υπάρχει άλλος»; τη ρωτάει πρωί – μεσημέρι και βράδυ και η Υακίνθη ασφυκτιά. Το κερασάκι στην τούρτα μπαίνει όταν η ιδιοκτήτρια του σπιτιού, τους κάνει έξωση. Ψάχνοντας για άσυλο καταλήγουν στο σπίτι του κολλητού τους φίλου, Οδυσσέα. Στο σπίτι όμως του Οδυσσέα φιλοξενείται κι ένας φίλος του «γκάου», ο οποίος περιπλέκει συνεχώς τα πράγματα προσφέροντας απίστευτο γέλιο. Την ευχάριστη αυτή ατμόσφαιρα έρχεται να συμπληρώσει η εκρηκτική Τάνια, η οποία καταζητούμενη από την αστυνομία αναζητά κι εκείνη άσυλο στο σπίτι του Οδυσσέα. Η συγκατοίκηση αυτή οδηγείται σε ανεξέλεγκτα αδιέξοδα με το γέλιο να είναι ασταμάτητο. Γέλιο το οποίο κόβεται απότομα όταν ο Αχιλλέας σε μια νυχτερινή κρίση ζήλιας αποφασίζει να δολοφονήσει την Υακίνθη. Μία σφαίρα, ένα όπλο και μια σκανδάλη είναι αρκετά για να το κάνουν. Και το κάνουν. Έλα όμως που το πτώμα… δεν είναι της Υακίνθης. Και έλα που τα πράγματα … δεν είναι τελικά όπως φαίνονται. Μια νύχτα φρενίτιδας που εκτός από το ασταμάτητο γέλιο που προκαλεί, οδηγεί και σε μια βαθιά αλήθεια. Μια αλήθεια που πολλοί δεν είναι έτοιμοι να την ακούσουν.

Συντελεστές:

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Αντώνης Καλομοιράκης

Παίζουν: Αντώνης Καλομοιράκης, Τερέζα Καζιτόρη, Χρήστος Ματσιαρόκος, Νικόλας Παπαδάκης, Ειρήνη Ιερωνυμάκη

Σκηνικά: Λαμπρινή Καρδαρά

Χορογραφίες: Τερέζα Καζιτόρη

Φωτισμοί: Βλάσσης Θεοδωρίδης

Μουσική επιμέλεια: Ars Artis

Φωτογραφίες – Βίντεο: Στέλιος Καζιτόρης

Γραφιστικά: Κωνσταντίνος Παπαδάκης

Διεύθυνση Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ευστρατιάδη

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 9-13 Μαρτίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Κυριακή στις 21.00

Διάρκεια: 105 λεπτά

Εισιτήρια: 15€ γενική είσοδος, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr

«Η Γυναίκα με τα Μαύρα» 

ΘΡΙΛΕΡ της Σούζαν Χιλ

σε θεατρική διασκευή του Στίβεν Μάλατρατ

Εσύ πιστεύεις σε φαντάσματα;

Η απόλυτη θεατρική εμπειρία!

Από 14  Μαρτίου 2022

στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Μετάφραση Σκηνοθεσία:

Νικορέστης Χανιωτάκης

Πρωταγωνιστούν: Τάσος Χαλκιάς, Κωνσταντίνος Ασπιώτης

Το κορυφαίο θεατρικό θρίλερ όλων των εποχών επιστρέφει!

Οι καλλιτεχνικές εταιρείες People και Μυθωδία, σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, παρουσιάζουν το μεταφυσικό ψυχολογικό θρίλερ «Η Γυναίκα με τα Μαύρα».

Το έργο είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Susan Hill, “The Woman In Black” σε θεατρική προσαρμογή Stephen Mallatratt και παρουσιάζεται εδώ και 31 συνεχόμενα χρόνια στο West End του Λονδίνου. Στον κινηματογράφο έγινε μεγάλη επιτυχία το 2012 με πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Ράντκλιφ.

Η στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, οι κραυγές, οι υπόκωφοι ήχοι, η ομίχλη και οι σκιερές γωνιές εξάπτουν τη φαντασία…

Λίγα λόγια για το έργο:

Το βιβλίο της Σούζαν Χιλ «Η γυναίκα με τα μαύρα» κυκλοφόρησε το 1983 στην Μ. Βρετανία. Το 1989 παρουσιάστηκε η θεατρική προσαρμογή του Στίβεν Μάλατρατ στο West End του Λονδίνου, όπου παίζεται έως σήμερα στο θέατρο Fortune. Στην Ελλάδα το είδαμε το 1992-93 από τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Δάνη Κατρανίδη στο θέατρο Ιλίσια. Το 2007-08, ο Δάνης Κατρανίδης το ανέβασε και πάλι με τον Γιώργο Κέντρο στο θέατρο Μέλι. To 2017-2018 ανέβηκε στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη με τον Νίκο Κουρή και τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη, πάλι σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη.

Οι σκηνές του ταξιδιού με το τρένο, των διαδρομών με την άμαξα και του γλιστρήματος στο βάλτο είναι από τις πιο χαρακτηριστικές του έργου.

Μέσω της αφήγησης πλάθεται η ατμόσφαιρα κινδύνου και φόβου, που διαχέεται εντέχνως από τα σκοτεινά δωμάτια της απομονωμένης έπαυλης στους εξίσου απειλητικούς εξωτερικούς χώρους κι αντίστροφα. Το φινάλε είναι απροσδόκητο, και η αφήγηση αναδεικνύεται ικανή ακόμη και να ζωντανέψει την γυναίκα με τα μαύρα, που «μολύνει» με την κατάρα της ακόμα και τον ίδιο τον ηθοποιό…

Υπόθεση:

Ο συμβολαιογράφος Άρθουρ Κιπς ταξιδεύει από το βικτωριανό Λονδίνο, σε μια απομονωμένη εξοχική έπαυλη για να τακτοποιήσει μια υπόθεση κληρονομιάς. Η ζωή του, όμως, θα αλλάξει απροσδόκητα, όταν το σπίτι αρχίζει να του αποκαλύπτει τα σκοτεινά μυστικά του και την μυστηριώδη παρουσία μιας γυναικείας φιγούρας, ντυμένης στα μαύρα, της οποίας η κάθε εμφάνιση σημαίνει θάνατο…

Συντελεστές:

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης

Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης

Βοηθός σκηνοθέτη – Επιμέλεια κίνησης: Νίνα Φώσκολου

Φωτογραφίες: Νίκος Ζήκος

Σύμβουλος Επικοινωνίας: Σεμίνα Διγενή

Προβολή-Δημόσιες Σχέσεις: Μαρκέλλα Καζαμία

Παίζουν:

Τάσος Χαλκιάς

Κωνσταντίνος Ασπιώτης

 

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: Από 14 Μαρτίου 2022

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Εισιτήρια: 16€ γενική είσοδος, 14€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμεΑ

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr

Διάρκεια: 100 λεπτά

Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας

#TAGS