Το ΠΑΜΑΚ εκπαιδεύει καθηγητές σε Πανεπιστήμια της Αφρικής!
Μια όμορφη πρωτοβουλία.
Η ισότιμη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην εκπαίδευση, αν και αυτονόητη, στην πράξη έχει ακόμη δρόμο να διανύσει. Μιλώντας για χώρες της Αφρικής, ο δρόμος φαντάζει ακόμη πιο μακρινός. Κι όμως, μια ομάδα καθηγητών από τη Θεσσαλονίκη κατάφερε να κάνει πράξη κάτι από το έργο “Ουτοπία” του Τόμας Μορ, ο οποίος το 1516 περιέγραφε -μεταξύ άλλων- μια κοινωνία με πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους.
Το Εργαστήριο Προσβασιμότητας και Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με διευθυντή τον καθηγητή Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, ξεκίνησε πριν κάποιους μήνες να εκπαιδεύει καθηγητές σε Πανεπιστήμια χωρών της Αφρικής για την εφαρμογή προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για άτομα με οπτική, ακουστική ή κινητική αναπηρία.
Πρόκειται για το ευρωπαϊκό έργο «InSide – Συμπερίληψη των Φοιτητών με Αναπηρία στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» (Erasmus plus: Capacity Building in Higher Education) προϋπολογισμού 1 εκατομμυρίου ευρώ, στο οποίο επικεφαλής είναι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με επιστημονικά υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια και μέλος του Εργαστηρίου, Ελένη Κουστριάβα. Στο έργο συμμετέχουν ως εταίροι συνολικά ένδεκα (11) πανεπιστήμια χωρών της Αφρικής (από Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία), το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και το αυστριακό Johannes Kepler University.
«Υπάρχει ένα σημαντικό κενό στη διασφάλιση της πλήρους ενσωμάτωσης των φοιτητών με αναπηρία. Τα αρνητικά αποτελέσματα της παγιωμένης αυτής κατάστασης είναι η απροθυμία μετάβασης των ατόμων με αναπηρία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η μετ’ εμποδίων φοίτηση ή και η πρώιμη παραίτηση και διακοπή των σπουδών τους», δήλωσε στο περιοδικό freepress του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ», η κ. Κουστριάβα.
«Στην Αφρική», εξήγησε, «αφενός, η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πόρρω απέχει από τον εκμοντερνισμό σε επίπεδο σχεδιασμού για τους φοιτητές με αναπηρία, αφετέρου ο πληθυσμός των ατόμων με αναπηρία είναι πολύ μεγαλύτερος. Όλα αυτά προστίθενται στις δυσμενείς κοινωνικοοικονομικές συνθήκες των χωρών αυτών».
«Εργαζόμαστε στις δράσεις του προγράμματος έτσι ώστε να παράγουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα για τους φοιτητές με αναπηρία και τους καθηγητές που θα κληθούν να τους εκπαιδεύσουν, χρησιμοποιώντας νέες καινοτόμες μεθόδους» επισήμανε ο κ.Παπαδόπουλος, εκφράζοντας ικανοποίηση για το ότι «ένα ελληνικό πανεπιστήμιο με υψηλή εξειδίκευση σε θέματα αναπηρίας έχει αναλάβει να μεταφέρει τεχνογνωσία σε διεθνές επίπεδο». Διευκρίνισε δε, ότι παρόλο που οι δράσεις του έργου έχουν στόχευση τα πανεπιστήμια από τις χώρες της Αφρικής, η τεχνογνωσία που θα αναπτυχθεί θα χρησιμοποιηθεί τα επόμενα έτη σε διεθνές επίπεδο.
Πηγή: ΑΠΕ