Τρεις επαγγελματικές συγκρούσεις και πώς να τις διαχειριστείς

Σε μια εργασιακή ρουτίνα, οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων δοκιμάζονται καθημερινά, όπως σε κάθε είδους σχέση. Μάθε να τις ξεπερνάς.   

Σόνια Ταλαντινού
τρεις-επαγγελματικές-συγκρούσεις-κα-968821
Σόνια Ταλαντινού

Σε μια εργασιακή ρουτίνα, οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων δοκιμάζονται καθημερινά, όπως σε κάθε είδους σχέση. Μάθε να τις ξεπερνάς.   

Οι επικοινωνιακές συγκρούσεις συμβαίνουν όταν οι άνθρωποι έχουν  διαφορετικούς τρόπους επεξεργασίας κι έκφρασης των πληροφοριών. Ένα άτομο  μπορεί να επιθυμεί να επεξεργαστεί τις σκέψεις και ιδέες του άμεσα και να τις επικοινωνεί μέσω διαλόγου, ενώ κάποιος άλλος προτιμά να τις επεξεργάζεται με  ήρεμο στοχασμό, σε άλλο χρόνο. Επίσης, κάποιοι μπορεί να εκλαμβάνουν μια   ενθουσιώδη αντίδραση ως προσβλητική προς το πρόσωπό τους.  

Οι συγκρούσεις με πολιτιστικό υπόβαθρο συμβαίνουν όταν οι άνθρωποι προέρχονται από διαφορετικά περιβάλλοντα κι έχουν αντίθετες αξίες σχετικά με τους ρόλους των φύλων, την ηλικία, την εκπαίδευση, την εθνικότητα, τη θρησκεία, τις πολιτικές πεποιθήσεις, ακόμη και διαφορετικές προσεγγίσεις στο χιούμορ. 

Οι συγκρούσεις για τον τρόπο εργασίας αφορούν σε ανθρώπους που  εφαρμόζουν διαφορετικές τακτικές στο εργασιακό περιβάλλον: εργάζονται από το σπίτι ή στο γραφείο. Σε ομάδα ή ανεξάρτητα. Με μικρά διαλείμματα ή παρατεταμένη χρονικά ενασχόληση. Με σωστό προγραμματισμό και πρόβλεψη  ή άγχος και λύσεις της τελευταίας στιγμής.  

«Δύσκολοι» συνάδελφοι 

Εάν η αλληλεπίδραση μ’ έναν συνάδελφο ξεπερνά μια σύγκρουση  προσωπικοτήτων και εισέρχεται στο πεδίο του εκφοβισμού ή της εκμετάλλευσης, φροντίστε να ενημερώσετε τον διευθυντή σας. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, μιλήστε με το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού. Σε αυτό το σημείο, είναι ίσως χρήσιμο να χρησιμοποιήσετε τη διαμεσολάβηση. Για οποιοδήποτε άλλη περίπτωση,  ακολουθήστε τα επόμενα βήματα ώστε να ανταποκριθείτε στις συγκρούσεις του  εργασιακού χώρου.

  1. Μην παίρνετε τη σύγκρουση προσωπικά

Αναγνωρίστε ότι οι συγκρούσεις είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι της ζωής και εξετάστε με ψυχραιμία εάν η σύγκρουση εμπίπτει στην κατηγορία επικοινωνίας,  πολιτιστικών προϋποθέσεων ή εργασιακών συγκρούσεων (ή όλα τα παραπάνω).

  1. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε

Αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που σας προκαλεί στη συμπεριφορά αυτού του ατόμου; Σας ενοχλεί επειδή έχει ένα χαρακτηριστικό που θα θέλατε να έχετε; Επιδεικνύει ένα χαρακτηριστικό συμπεριφοράς που δε σας αρέσει, αλλά το βλέπετε στον εαυτό σας; 

  1. Μοιραστείτε το με την ομάδα σας

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μιλήσετε με την ομάδα σας και να μοιραστείτε τις προτιμήσεις όλων για επικοινωνία, κουλτούρα και στιλ εργασίας. Στη συνέχεια, μπορείτε όλοι να καταθέσετε τις σκέψεις σας γραπτώς.

  1. Αναπτύξτε ένα σχέδιο επικοινωνίας

Με βάση τις προτιμήσεις της ομάδας, αναπτύξτε ένα σχέδιο που υποστηρίζει τις ανάγκες κάθε ατόμου. Δημιουργήστε μια κοινή γλώσσα γύρω από την επικοινωνία, τον πολιτισμό και το στιλ εργασίας. Προσδιορίστε πώς μοιάζει μια  τυπική μέρα για κάθε άτομο. Μόλις όλοι κατανοήσουν τις ανάγκες του άλλου, θα είναι πιο εύκολο γι’ αυτούς να συμπεριφέρονται με ενσυναίσθηση και σεβασμό. Η ομάδα θα μπορούσε να συμφωνήσει σε περιόδους κατά τις οποίες είναι καλύτερα να συνδέεστε και «ώρες κοινής ησυχίας» για διάλειμμα και ατομική εργασία. Συμφωνήστε, τέλος, να χρησιμοποιείτε ένα διαδικτυακό εργαλείο επικοινωνίας, ώστε οι απομακρυσμένοι εργαζόμενοι να μη χάνετε την επικοινωνία μεταξύ σας.  

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα