TripAdvisor: Σχεδόν ένα εκατ. ψεύτικες αξιολογήσεις στην πλατφόρμα το 2020
Από ποια χώρα προέρχονταν οι περισσότερες που εντοπίστηκαν ότι ήταν πληρωμένες.
Στη δεύτερη έκθεση διαφάνειας που εκδίδει- η πρώτη ήταν το 2019- η πλατφόρμα ανέφερε ότι το 67,1% των ψεύτικων αξιολογήσεων εντοπίστηκαν προτού δημοσιευθούν, από τον σχετικό αλγόριθμο.
Η έκθεση περιελάμβανε και λεπτομέρειες για τις πληρωμένες αξιολογήσεις, φαινόμενο στο οποίο καταφεύγουν επιχειρήσεις προκειμένου να επωφεληθούν από την καλύτερη κατάταξη. Το Tripadvisor αφαίρεσε πέρυσι πληρωμένες αξιολογήσεις από 131 χώρες.
Η Ινδία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις χώρες από τις οποίες έγιναν οι περισσότερες πληρωμένες αξιολογήσεις, οι οποίες δεν αφορούν απαραίτητα επιχειρήσεις που βρίσκονται εκεί.
Επίσης, οι ερευνητές της εταιρείας εντόπισαν 65 νέες σελίδες πληρωμένων αξιολογήσεων και μπλόκαραν τις προτάσεις από συνολικά 372 τέτοιες σελίδες κατά την περσινή χρονιά.
Αν και αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για την αξιοπιστία της πλατφόρμας, οι ψευδείς αξιολογήσεις δεν είναι οι μοναδικές που αφαιρούνται. Συνολικά, πάνω από 2 εκατομμύρια υποβολές (το 8,6%) απορρίφθηκαν ή αφαιρέθηκαν από το Tripadvisor, για παράδειγμα επειδή περιείχαν βωμολοχίες.
Επιπλέον, η μείωση των αξιολογήσεων- περίπου 4 εκατομμύρια τον περσινό Αύγουστο, οι μισές από ότι τον ίδιο μήνα το 2018- δεν ήταν το μόνο πρόβλημα που έφερε η πανδημία. Από την πλατφόρμα αφαιρέθηκαν επιπλέον 46.145 αξιολογήσεις, λόγω παραβιάσεων των όρων.
Κάποιες από αυτές ενθάρρυναν τους πολίτες να αγνοήσουν τις κυβερνητικές οδηγίες για τον κορoνοϊό, ήταν κατά των τεστ κορoνοϊού, επέκριναν τις επιχειρήσεις που επέβαλαν μέτρα προστασίας ή αναφέρονταν στον ιό της Κίνας ή της Γουχάν.
Συνολικά, η πλατφόρμα επέβαλε κυρώσεις σε 34.605 επιχειρήσεις για απατηλή δραστηριότητα και απαγόρευσε 20.299 μέλη της που δεν τήρησαν τους όρους χρήσης πέρυσι.
Το 2020 υποβλήθηκαν πάνω από 26 εκατομμύρια αξιολογήσεις συνολικά πέρυσι, από τις οποίες περισσότερες από 8 εκατομμύρια αφορούσαν ξενοδοχεία και 12 εκατομμύρια για εστιατόρια. Πάνω από τις μισές (54,1%) ήταν για εμπειρίες καταναλωτών στην Ευρώπη και 23,5% στη Βόρεια Αμερική.
ΠΗΓΗ: Guardian